רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 13 במאי 2024

מבזקים

 

✅ רן שמעוני: קריאות קשות לעבר השר גולדקנופף בבית העלמין ברחובות. ״לך מפה, יש לך דם על הידיים״, צעקו כמה מהם

✅ מיכאל שמש: בממשלה קשיים במגעים לאישור חוק הגיוס: מחלוקת בין המפלגות החרדיות למזכיר הממשלה על הנוסח מה שמעכב את הפצת ההחלטה. בלשכת נתניהו רוצים להביא מחרתיים את החוק לאישור השרים אבל זה תלוי בהסכמה על נוסח דבר שלא קורה בינתיים 

✅ 'זמן ישראל': מקורב לגנץ אמר  אתמול כי "גנץ ואיזנקוט לא יוכלו לשבת בממשלה אם מתווה הגיוס של נתניהו יעבור, עוד לפני הדיון בבג"ץ. הכול תלוי עכשיו בגלנט. אם הוא יתעקש ולא יגיש חוק גיוס פיקטיבי, תהיה לכך השפעה גם על הדיון בבג"ץ וגם על ההצבעה בכנסת, שלא בטוח שתעביר את החוק הזה". ועם כל זאת, אם חוק הגיוס מושך את גנץ וגדי איזנקוט אל מחוץ לממשלה, משפחות החטופים מושכות אותם בכוח פנימה. כל עוד אין עסקה לשחרור החטופים, קשה לראות את השניים פורשים מהממשלה.

✅ מועצת הרבנות הראשית לישראל צפויה להתכנס ביום ראשון הקרוב, בכדי לאשר את מינויי שני הנציגים מטעמה, שיכהנו כחברים בוועדה לבחירת הרבנים הראשיים.

✅ אופיר סופר (הציונות הדתית): "אחדות זו לא סיסמא. זה אומר להתפשר ולדעת לעשות את הדברים ביחד. זה נוגע לחוק הגיוס וליום שאחרי" (רדיו 103) .

✅ בגץ דוחה נכון לעכשיו את בקשת צה"ל להוציא צו ביניים נגד ביקורת המבקר. אבל ייתן החלטה סופית בעניין צו הביניים לאחר שיקרא את החומר החסוי שיגישו לו הרמטכל וראש השבכ (גליקמן).

✅ מנתוני ההסתדרות הציונית העולמית עולה כי מאז יום הזיכרון 2023 ועד יום הזיכרון 2024 נרצחו מחוץ לגבולות ישראל תשעה יהודים על רקע אנטישמי (אסף רוזנצווייג).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.