"היום בתניא יום ב' יד סיון:
שבחי הקב"ה:
בסידור שבחיו של הקב"ה בתורה, הוא מתואר בין השאר כ"הגדול הגבור".
"הגדול", כשבח המביע את מידת החסד (המתיחסת לשם הוי'). ו"הגבור", כשבח המביע את מידת הגבורה (המתיחסת לשם אלקים).
כאשר באופן כללי:
חסדו של הקב"ה בא לידי ביטוי ב"התפשטות החיות בכל העולמות והברואים".
ואילו הגבורה, ענינה, "צמצום ומניעת התפשטות החיות" - שהחיות הנמשכת משם הוי' וממידת גדולתו להחיות את הנבראים, לא תאיר בהם בגילוי. אלא תהיה בהם "בהסתר פנים" (עד כדי כך, שתוכל להיות התחושה "כאילו גוף הנברא הוא דבר בפני עצמו".
...
"שבחו של הקב"ה לבדו":
בנוגע למידת החסד והתפשטות החיות בכל העולמות והברואים, שהיא מידת גדולתו של הקב"ה. יש לומר, שהיא שבח שניתן לשבח בו רק את הקב"ה לבדו - שכן, "אין ביכולת שום נברא לברוא יש מאין ולהחיותו". פרט שיש בו גם כדי להסביר, מדוע בכלל כל ענין בריאת העולם, בריאה שהיא יש מאין, היא לגמרי למעלה מהשגתם של הנבראים.
והנה, כשם שאין הנברא מסוגל להשיג את חסדו של הבורא. "כך ממש אין ביכלתו להשיג את מידת גבורתו של הקב"ה, שהיא מידת הצמצום ומניעת התפשטות החיות
מגדולתו, מלירד ולהתגלות על הנבראים להחיותם ולקיימם בגילוי כי אם בהסתר פנים" - שהחיות מסתתרת בגוף הנברא, עד כדי כך שהוא נראה "כאילו היה דבר בפני עצמו" (שלא נראית בו החיות הנמשכת בתוכו).
...
חבר נכבד:
*קראת ונהנית, העבר את "היום בתניא" הלאה למכריך ולחבריך.
*מתארגן המסע לציונו של אדמו"ר הזקן, לקראת שבת מברכים אלול.
*המעונינים לקבל את "היום בתניא" ישירות לוואטסאפ שלהם, יתקשרו אלי: 0544960839
הרב יקותיאל גרין מחבר באור התניא משכיל לאיתן ועשרות ספרי חסידות לעם, הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי.
שבחי הקב"ה:
בסידור שבחיו של הקב"ה בתורה, הוא מתואר בין השאר כ"הגדול הגבור".
"הגדול", כשבח המביע את מידת החסד (המתיחסת לשם הוי'). ו"הגבור", כשבח המביע את מידת הגבורה (המתיחסת לשם אלקים).
כאשר באופן כללי:
חסדו של הקב"ה בא לידי ביטוי ב"התפשטות החיות בכל העולמות והברואים".
ואילו הגבורה, ענינה, "צמצום ומניעת התפשטות החיות" - שהחיות הנמשכת משם הוי' וממידת גדולתו להחיות את הנבראים, לא תאיר בהם בגילוי. אלא תהיה בהם "בהסתר פנים" (עד כדי כך, שתוכל להיות התחושה "כאילו גוף הנברא הוא דבר בפני עצמו".
...
"שבחו של הקב"ה לבדו":
בנוגע למידת החסד והתפשטות החיות בכל העולמות והברואים, שהיא מידת גדולתו של הקב"ה. יש לומר, שהיא שבח שניתן לשבח בו רק את הקב"ה לבדו - שכן, "אין ביכולת שום נברא לברוא יש מאין ולהחיותו". פרט שיש בו גם כדי להסביר, מדוע בכלל כל ענין בריאת העולם, בריאה שהיא יש מאין, היא לגמרי למעלה מהשגתם של הנבראים.
והנה, כשם שאין הנברא מסוגל להשיג את חסדו של הבורא. "כך ממש אין ביכלתו להשיג את מידת גבורתו של הקב"ה, שהיא מידת הצמצום ומניעת התפשטות החיות
מגדולתו, מלירד ולהתגלות על הנבראים להחיותם ולקיימם בגילוי כי אם בהסתר פנים" - שהחיות מסתתרת בגוף הנברא, עד כדי כך שהוא נראה "כאילו היה דבר בפני עצמו" (שלא נראית בו החיות הנמשכת בתוכו).
...
חבר נכבד:
*קראת ונהנית, העבר את "היום בתניא" הלאה למכריך ולחבריך.
*מתארגן המסע לציונו של אדמו"ר הזקן, לקראת שבת מברכים אלול.
*המעונינים לקבל את "היום בתניא" ישירות לוואטסאפ שלהם, יתקשרו אלי: 0544960839
הרב יקותיאל גרין מחבר באור התניא משכיל לאיתן ועשרות ספרי חסידות לעם, הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי.

אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.