רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 16 ביוני 2019

ידיעות כלליות

בצה״ל מעריכים: תוך 5 שנים יוכפל מספר הבנות הדתיות שיתגייסו לצה״ל במקום לשירות הלאומי. בשלוש השנים האחרונות זינק מספר הבנות הדתיות בצבא. כדי להמחיש: ב-2012 התגייסו 1,200 בנות דתיות, ב-2018 המספר עלה ל-2,700. צחי דבוש

יילכו עם גנץ? ליצמן ל'ישראל היום': "כל הדיווחים והשמועות כביכול על כך שהחרדים מנהלים מגעים עם גנץ - שקריים ולא קשורים למציאות ולעובדות. יהדות התורה תמשיך את השותפות עם הליכוד ורה"מ בנימין נתניהו".

עוד מליצמן ל'ישראל היום': "אין כל מגעים עם בני גנץ, אין שליחים ומסרים מטעמנו שהועברו לגנץ, וכל הדיווחים שפורסמו בנושא מפי גורמים עלומי שם, נגועים באינטרסים וספינים".

כותרת ראשית ב'ישראל היום' - טור פרשנות של מתי טוכפלד "ליברמן מודה שהוא פועל לפירוק שלטון הימין".

‏פרסום ראשון: קטר מוכנה לשלם 40 מיליון שקל בחודש עבור קו מתח חדש שיחובר לעזה מישראל ויזרים לרצועה כ-100 מגה-ואט חשמל נוספים, במקום הרשות הפלסטינית. קטר גם צפויה לשאת בשאר עלויות הפרויקט, לרבות השלמת שלושה קילומטרים לקו המתח החדש והקמת תשתיות נלוות.

ליפקין ב'המבשר': מישהו לחש על אוזנו של ליברמן שעל מנת להישאר בתודעה הציבורית עליו לשחרר אחת לשבוע הצהרה יוצרת כותרות. הבעיה שלו היא שכל אמירה שלישית שלו סותרת לחלוטין את הראשונה והוא נחשף בקלונו.

׳ידיעות׳: חוק הפיקוח על המעונות הפרטיים ייכנס השנה לתוקף, ההורים אמנם שמחו אבל הוא מביא למצב שעשרות אלפי פעוטות יישארו ללא מסגרת. החוק מטיל על הפעוטונים והצהרונים שורה של דרישות שרבים לא יכולים לעמוד בהן.

'המודיע' על ליברמן: שוב מוכיח יו"ר ישראל ביתנו כי הוא שייך לשמאל ורק מהתל במפלגות החרדיות ובליכוד. 'יתד נאמן': הפוליטיקאי שגרר את ישראל לבחירות מיותרות ממשיך לנסות לייצר סדר יום.

ליברמן ל׳ידיעות׳: ״שנתניהו יפסיק להתבכיין, הוא זה שניהל מו״מ עם השמאל גבאי וסתיו שפיר להכניס אותם לממשלה״. קרני ב׳ידיעות׳: חשוב לזכור שרק לפני שבוע השמיע ליברמן טון שונה לגמרי והטיל ספק בגנץ. חשוב עוד לזכור שלפני חודשיים תקף ליברמן את ההשלכות השליליות של ממשלת אחדות.

'מעריב': סיעת כחול לבן תתכנס היום ברמת השרון לסדנה להפקת לקחים מהבחירות. יוצג תחקיר של היועץ ישראל בכר ותחקיר שערכו חילי טרופר וקארין אלהרר. יוצג גם הקמפיין של מערכת הבחירות הקרובה.

‏ח"כ עודד פורר, איש "ישראל ביתנו", טוען אצל ‎אפי טריגר: "ממשלה בראשות נתניהו עם כניעה לחרדים - לא תהיה"

‏ח"כ בוגי יעלון מגיב לליברמן: דיברנו על ממשלת אחדות ואנחנו מדברים עליה גם היום, זו הדרך הנכונה. גנץ צריך להוביל את כחול לבן והליכוד ללא נתניהו. חבל שליברמן לא הגיע למסקנה הזו לפני שמפלגתו הצביעה בעד פיזור הכנסת.

‏ח"כ בוגי יעלון: נתניהו הפך להיות עיקר הבעיה, כבר שנתיים שכל האינטרסים של מדינת ישראל משועבדים להימלטותו מאימת הדין. נכון שיעשה מה שהטיף לאולמרט עוד לפני שנאשם - שיתפטר.

אלדד יניב הבוקר בטויטר: ‏המרכז-שמאל הופך את ליברמן למנהיגו? לתקוותו? השתגעתם או מה?

ישראל כהן ב'ערוץ 13': "ליברמן מנסה לקרוץ לקול החילוני השמאלני במסרים של אנטי דת. הבעיה שלו שכולם מבינים שמדובר באופורטוניסט ובעל אינטרסים שמעניין אותו רק ההצלחה הפוליטית שלו ולא שום אידיאולוגיה".

ח"כ ינקלביץ' ב'ויינט': בשם הליברליות מנסים למנוע מנשים חרדיות ללמוד ומאירועים להתקיים. באיזו זכות מנסים למנוע קידום חיוני זה? השיח הפטרוני מתיימר לדעת טוב מציבור מה טוב עבורו. זו רדיקליות חילונית.

עוד מח"כ עומר ינקלביץ' בטור ב-ynet: הדיון הציבורי כיום כלל איננו עוסק ב"כפייה חרדית" - היינו, האם החרדים יכפו "מדינת הלכה" (שבה החרדים עצמם, אגב, אינם מעוניינים) - אלא אך ורק ב"כפייה חילונית"; בניסיון מצד גורמים "ליברליים" לכפות אורחות חיים חילוניים על המגזר החרדי פנימה".

'ידיעות': מערך מצלמות המהירות הכתומות בכבישי ישראל משמש כיום רק להנפקת דוחות על חציית צומת באדום ע"י המצלמות בצמתים. המצלמות מתעדות נסיעה במהירות מופרזת, אך הדוחות נשמרים במערכת ולא נשלחים לנהגים.

ישראל כהן: ‏מגיעה יותר ממילה טובה לח״כ עומר ינקלביץ - שעוד מלפני שנבחרה לכנסת ובפרט לאחר מכן - מציגה בגאון וללא מורא את העמדה החרדית בנושא ההפרדה באקדמיה, מעל הבימה במליאה, בטורי דעה ובראיונות. שאפו

איתי גדסי: ‏לאחר שבועיים של כ-20 נחקרים. שוטרי יאח"ה פשטו הבוקר על עיריית אלעד.

בין העצורים הבוקר באלעד - חבר מועצה, בעל תפקיד בעירייה המקורב לראש העיר ובנו ומנהל אגף בעירייה. סך הכל 4 עצורים.

'וואלה' על המעצרים באלעד: החשודים קיבלו לכאורה כספי שוחד תמורת הטיית מכרזים שבאחריות הרשות וכן סיוע במתן אישורי בנייה. בשעות הצהריים יובאו החשודים מתוכם מקורב לישראל פרוש וחבר מועצה, ככל שיידרש לדיון בעניינם בבית משפט השלום בראשון לציון.

‏ח"כ יצחק כהן מש"ס לקלמן וליברמן ברשת ב': "מבקש לא להתרגש מהאמירות של ליברמן. הוא קשקשן בלתי נלאה, חסר אחריות – הייתי קורא לו בריון. אין מה להתרגש ממנו, הוא לא רלוונטי יותר. האיש מסוכן."

‏ח"כ יצחק כהן מש"ס ברשת ב': "אנחנו לא נשב עם ליברמן בקואליציה. הוא יותר גרוע מכל אחד אחר". עוד הוסיף לגבי ישיבה בקואליציה עם כחול-לבן כי "אנחנו לא מחרימים אף אחד, לא בטוח שלפיד ירצה. הוא יצטרך לכפר על מה שעשה לחרדים כשהיה בקואליציה"

חילול שבת. 'מעריב': בסוף החודש, מועצת העיר ר"ג צפויה להצביע בעד אישור תחבורה ציבורית בשבת. בשבת האחרונה, הושק אוטובוס ראשון שפעל בשבת ממודיעין לחוף הים בראשל"צ.

'הארץ': ראש מועצת דיר קדיס ראדי נאסר הודח מתנועת פתח והושעה מעבודתו במ. החינוך הפלסטיני עקב התיעוד של חרדים בחתונת בנו. בהמשך תערך ישיבה להדחה מתפקידו ויעבירו את שמות החרדים לגורמי הביטחון הפלסטיניים.

'כיכר': למעלה ממאה מוסדות זכו לביקורת של פקחי משרד החינוך בשבוע אחד, רק ישיבה אחת בי-ם - לא עברה. לטענת מנהלי הישיבות, מדובר בגל ביקורות שלא זכור מזה תקופה ארוכה.

חה"כ ינון אזולאי בגל"צ: "לתקשורת נח להתעסק כל הזמן עם ליברמן ולדברר אותו, הוא שייך להיסטוריה. יש בעיות חברתיות במדינת ישראל שבזה צריכים להתעסק. ש"ס המפלגה הימנית חברתית היחידה שמילה אצלה זה מילה והוכיחה זאת בעבר וככל שיגדל כוחה תוכיחה זאת בעתיד".

השדרן בני טיטלבוים ב'כאן מורשת' לח"כ ינון אזולאי: "בבחירות האחרונות השתקתם את כל הפרשנים והבאתם הישג נאה של שמונה מנדטים. אזולאי: מאגר המצביעים שרוצים להצביע לתנועת ש"ס כפול ובבחירות הקרובות נגיע למספר גבוה יותר".

‏התנועה לטוהר המידות ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט: למדר את שר המשפטים אמיר אוחנה מתיקי נתניהו המטופלים בפרקליטות ובלשכת היועץ המשפטי, ולהנחות את השר לתעד כל שיחה ופגישה שלו עם ראש הממשלה.

ח"כ מיקי זוהר: ‏ההודאה האמיצה שניתנה הבוקר ע"י שרה נתניהו נעשתה בעל כורחה כדי לסיים סאגה הזויה. כל אדם אובייקטיבי יאמר לכם שזה הזוי להפוך את אירוחם של שועי עולם ופוליטיקאים בבית רה"מ לעבירה פלילית. כמה שנאה, כמה רדיפה כלפי משפחה אחת שהחליטה להקדיש את חייה למען מדינת ישראל. ההיסטוריה תשפוט אתכם.

ליברמן בתגובה פייסבוק : ברור לי, מעבר לכל ספק, של'ליכוד' ו'כחול לבן', לא יהיו ביחד 60 מנדטים בבחירות הקרובות וכל אחת בנפרד תעדיף להקים ממשלה צרה עם החרדים, קרי ממשלת הלכה.

‏בליכוד מאשימים: ליברמן ולפיד נפגשו בוינה אחרי הבחירות ותיאמו את המהלך האחרון. גורם במפלגה להאוזר טוב: "הכל התחיל בפגישה ההיא של ליברמן ולפיד מיד לאחר הבחירות בוינה. ליברמן מתואם עם לפיד במאה אחוז".

ח"כ אלי בן דהן ב'רשת ב': "יכול להיות מצב שמוטי יוגב וליברמן ישתפו פעולה. בפוליטיקה צריך לדעת להתגבר על דברים".

ראש עיריית טבריה, רון קובי לקראת הדיון המכריע על תקציב העירייה: "שרים בממשלה, חברי כנסת ורבנים מתחננים אל חברי מועצת העיר שלא יעבירו את התקציב בטבריה".

יאיר לפיד בטוויטר: בכיר מאוד מאוד בליכוד מפרסם שאני מתואם ב-100 אחוז עם ליברמן ושנפגשנו בוינה. אז מדובר ב-100 אחוז שקר שהומצא בלשכת ראש הממשלה. לא היתה פגישה בוינה ואין תיאום.

‏ח"כ מיקי זוהר מהליכוד ברשת ב': "אבי גבאי שונה מחבריו למפלגת העבודה. הוא לא סוציאליסט כמוהם, הוא יותר ימין כלכלי. בסופו של דבר, כשאתה רוצה להקים ממשלה שתואמת את הערכים שלך, כמו מסורת ישראל – זה דבר שאי אפשר לשמור בממשלת אחדות"

‏ח"כ דוד ביטן מהליכוד נגד איילת שקד בגל"צ: "היא מתמודדת נגד הליכוד ולא איתנו, לא תקבל עוד מחמאות"

ח"כ איציק שמולי לכאן רשת ב: "זה המשבר הכי חמור שעבר על התנועה ועל המפלגה שלי. יותר מכל דבר אחר היא זקוקה לבנייה מחודשת, ואני יכול לתת לה את הריסטארט הכי גדול שהיא חלמה עליו. לנוכח הדלות האידיאולוגית בכחול לבן יש מקום לבנייה מחודשת של העבודה. אני איש זרם מרכזי, אני חלק ממחנה שחלקו מגדיר את עצמו מרכז-שמאל וחלקו מגדיר את עצמו שמאל-מרכז. צריך לחדד את תפיסת העולם מול הימין ונתניהו כי שם ההבדל האמיתי"

ח"כ אלי בן דהן לכאן רשת ב: "לגיטימי שאיילת שקד מבקשת להיות במקום הראשון אבל לבית היהודי מנהיג אחד בלבד - הרב רפי פרץ. אני מקווה שהבית היהודי, האיחוד הלאומי, עוצמה יהודית והימין החדש יתחברו, ואז השאלה תהיה מי הכי מתאים לעמוד בראש האיחוד הזה"

אהרן רבינוביץ 'הארץ': ‏הדיון בוועדת הכספים בנושא ילדי החינוך המיוחד במוכש"ר עוד לא החל אבל כבר עכשיו מסתמן כי הכסף לא יעבור והאפליה החמורה, בניגוד גמור לחוק, תימשך. גפני לא סיפק את הסחורה!

פרשת המעונות | פרקליטה של שרה נתניהו, עו"ד יוסי כהן על נושא הקלון: "אנחנו שומרים לעצמנו את הזכות לעשות זאת בהמשך. אם יהיה בכך צורך בעתיד - נטען אז"

ד"ר אבישי בן חיים: ‏מניתוח התהליכים הפנים חרדיים, התחזית הייתה ממש מתבקשת: ההתפרקות תוביל להקצנה פנימית חרדית, ההקצנה תפיל ממשלת ימין, תהפוך החרדים לשותף כמעט בלתי אפשרי בממשלה, לא תאפשר הקמת ממשלת ליכוד-ליברמן-חרדים, תיטול מהחרדים את היכולת להיות לשון מאזניים, ולבסוף תדחוף לממשלת אחדות חילונית.

ח"כ סמוטריץ: ‏אני קורא לאריה דרעי להורות לנציגו לפרוש עוד היום מהקואליציה של שאמה שמובילה את רמת גן למקומות פופוליסטים ורעים מאוד.

‏יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני: "אי אפשר לעשות קיצוץ רוחבי על כל דבר שצריך לממן. אני לא מתכוון להשאיר את המצב הזה של הגרעון והקיצוצים שיפגעו בשכבות החלשות, מאיפה אתם חשובים שיקצצו?!" ‎

איציק סודרי בטויטר: ‏המו"מ הקואלציוני האחרון מביא איתו עתידות שחורות לציבור החרדי. למרות ההצלחה הנאה הרי שאם המפלגות החרדיות, קרי, שס ויהדות התורה לא יהיו מספיק חזקות וגדולות הם יהיו מחוץ לממשלה ויתערוררו באופוזיציה וכל האסון הכרוך בכך. המטרה היא מינימום 61 מנדטים לגוש הימין ללא ליברמן.



להמשך כנסו כאן:




פרסום ראשון: ראש השב"כ נדב ארגמן נפגש לאחרונה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בניסיון לשכנע אותו לחזור בו מסרובו - ולקבל את כספי המיסים מישראל למרות ההחלטה לקזז את הכספים שמוזרמים למשפחות מחבלים. דנה וייס


שבוע טוב. ההצהרה של אביגדור ליברמן הערב מכיילת מחדש את מערכת הבחירות: 1. הוא מצהיר שיכפה אחדות ליכוד-כחול-לבן. 2. אומר בגלוי שימליץ על גנץ אם יקבל יותר מנדטים. 3. פוסל את החרדים ואיחוד הימין. (עמית סגל)


לפני ארבעה ימים ליברמן אמר שגנץ יוכל להרכיב ממשלה רק עם דובי הקוטב. מדבריו הערב משתמע שאולי יהפוך בספטמבר לדב קוטב. (עמית סגל)


ברק עוד לא ויתר לגמרי על האפשרות להתמודד על ראשות מפלגת העבודה אבל כבר פועל להקים מחדש את מפלגה ״עצמאות״. המטרה- לכפות איחוד ברגע האחרון בין מפלגת העבודה למפלגה שלו וליצור מעין ״ישראל אחת״ חדשה. (דפנה ליאל)


ספי עובדיה חושף ב'ערוץ 13': אהוד ברק ויאיר גולן נפגשו השבוע ודנו באפשרות של שיתוף פעולה במסגרת המפלגה העצמאית שברק שוקל לרוץ בראשה.


‏הליכוד בתגובה לליברמן: כולם זוכרים את אמירות הסרק של איווט כמו שיחסל את הניה תוך 48 שעות, שיפציץ את סכר אסואן, שאין אזרחות בלי נאמנות ואמירות נוספות. איווט זה אלף סיסמאות ואפס מעשים.


‏כחול לבן בתגובה לליברמן: אם ליברמן היה מגיע למסקנה הזאת לפני שהוא ומפלגתו הצביעו בעד פיזור הכנסת היו נמנעות מעם ישראל בחירות מיותרות. אבל כמו שאומרים בחוג הקוטב הצפוני - עדיף מאוחר מאשר לעולם לא. הדבר הנכון והנחוץ זאת ממשלת אחדות שתעבוד למען כלל אזרחי ישראל בהנהגת כחול לבן.


לוינסון בטויטר בתגובה להודעת ליברמן: ‏הבעיה של ליברמן במצב הזה, אם יגזר על הליכוד להקים רק ממשלה עם כחול לבן, הם כבר לא צריכים את איווט והוא ישב באופזיציה עם ליצמן ודרעי.


גורם רשמי בארצות הברית: ספינות איראניות ירו טיל לעבר מל"ט אמריקני שעקב אחריהן, שעות בודדות לפני אירוע המכליות במפרץ עומאן, על פי הגורם הטיל פספס ונפל אל תוך המים - כך דווח ב-CNN.


פקיד ישראלי בכיר אמר לחדשות 13 כי משמרות המהפכה האיראנים הם שעומדים מאחורי ההתקפה האחרונה על שתי המכליות במפרץ הפרסי. עוד אמר כי בהתקפות נעשה שימוש גם במוקשים ימיים וגם בטיל טורפדו נגד ספינות.


הליכוד: יצא המרצע מהשק: ליברמן אומר בפירוש שהוא מוכן ללכת עם לפיד וגנץ ולכפות הקמת ממשלת שמאל. מי שרוצה ממשלת ימין חייב להצביע רק לליכוד בראשות נתניהו.


ליברמן לאילה חסון ב'ערוץ 13': "אריה דרעי הוא חבר לשעבר".


‏גורמים במודיעין המצרי מעריכים כי יש קשר בין ההסלמה ברצועת עזה לבין תקיפת מכליות הנפט במפרץ עומאן. כמו כן, הם סבורים כי מאחורי ההסלמה האחרונה ברצועה עומדים "גורמים אזוריים" - כך פורסם בעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" ‎


טל שלו: ישיבת קבינט זומנה למחר בבוקר.


פרבר ב'בחדרי': חוק חדש שעומד לעבור בקנדה, מעלה חשש בקרב החרדים. ע"פ החוק, יאסר על אנשים שעובדים במשרות ציבוריות לחבוש סממן דתי. כגון כיפה, ציצית, וכובע.


‏מקורות פלסטיניים לכאן חדשות: השליח הקטרי מוחמד אל-עמאדי צפוי להיכנס מחר לרצועת עזה. השליח הקטרי מנסה לקדם את פרויקט חיבור קו מתח 161 לרצועה, שאמור לספק עוד כ-100 מגה וואט חשמל.


ישראל כהן: ‏הכתבים והפרשנים בתקשורת הכללית עושים לחרדים את העבודה. הם כולם עקביים בלחשוף את הבלופ והשקרים של ליברמן, כמה שהוא מזגזג ולא עקבי בעמדותיו. ליברמן חשף את פרצופו האמיתי, אין אידיאולוגיה, הכל אינטרסים.


מיכאל האוזר ׳גל״צ׳: ‏ליברמן לפני חודש בדיוק: ״ממשלת אחדות חייבים להקים רק ברגעי משבר בטחוניים או כלכליים״. מישהו שמע על איזה שינוי במצב הבטחוני/כלכלי? עדכנו.


קרקובסקי ב'כאן': ‏אחרי ההודעה של ליברמן על ניסיון לכפות ממשלת אחדות על הליכוד עם כחול לבן - שיתוף פעולה ראשון בין כחול לבן וישראל ביתנו - יו"ר סיעת ‎ישראל ביתנו ויו"ר סיעת ‎כחול לבן סיכמו לדרוש יחד דיון מליאה על הבור התקציבי והגרעון בתקציב המדינה.


ארי קלמן: ביהדות התורה החליטו שלא להגיב לליברמן. בכיר בסיעה אומר הערב: ״הוא זקוק לדלק כדי להףדליק את השנאה. לא נספק לו את זה״.


‏ההצהרה הערב של ליברמן לא מחדשת דבר. עוד קודם היה ברור שאם לגוש הימין חרדים יהיו שישים ואחד מנדטים ליברמן ישאר בחוץ ואם יהיה לשון מאזניים תהיה ממשלת אחדות. לגוש השמאל גם עם ליברמן לא יהיו אף פעם שישים ואחד מנדטים בלי הערבים. (יעקב ריבלין)


שר הביטחון לשעבר משה יעלון התייחס בטוויטר שלו לדברי יו"ר ישראל ביתנו בתוכנית המטההמרכזי: "בכל תקופת כהונתי כשר הביטחון וכהונת ליברמן כשר החוץ, לא עלה נושא רכש צוללות או אישור מכירת צוללות למצרים, בקבינט או בכל פורום אחר שהשתתפתי בו"


‏אביעד גליקמן, בשתברבות בחולון: שוקלים לתבוע דיבה את יאיר נתניהו ומשפחת נתניהו, שהאשימו את אשתי, שהיתה דוברת במשרד המשפטים, שהיא מדליפה לי חומרים מתיקי נתניהו. מעבר לזה שאין לה קשר לפרקליטות ובשבשמונת החודשים האחרונים היא היתה בחופשת לידה, זה פגע בה, לא בי, מקצועית.


אלמוג בוקר: ‏סגירת שדה דב - ראש עיריית אילת מודיע הערב כי לא יגיע לפגישה מחר עם ראש הממשלה. לדבריו, כפי שאמר ראש הממשלה בשבוע שעבר ליבת הנושא היא משפטית ולכן הפגישה הבאה צריכה להיות עם היועץ המשפטי לממשלה. ביום שני מתוכננת הפגנה גדולה מול בית ראש הממשלה.


ש"ס בתגובה לליברמן: הוא לא רלבנטי יותר. הוא יישאר מחוץ לממשלה הבאה. גמר עם הימין, נעול בשמאל ולכן הוא לחוץ, היסטרי, מנסה לקושש קולות אבל הוא ייכשל כמו תמיד.


עוד מתגובת ש"ס: בשבוע שעבר הכריז שבני גנץ יקים ממשלה עם דובי הקוטב וסגר את הדלת גם עם השמאל. כעת נשאר לו טריק אחרון: הוא מכריז כי יכפה ממשלת אחדות. עוד בדיחה של ליברמן.


בני ברק בנסיגה? שרון עידן בתיעוד בטויטר: ‏וזאת בני ברק מודל 2019. לאחרונה מידי שבת, הביוב והצחנה זורמים ברחובות העיר. בגלונים. לראות ולא להאמין.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.