רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 16 ביוני 2019

"היום בתניא יום א' יג סיון:

"היום בתניא יום א' יג סיון:
הבריאה ושמות הבורא:
נקדים, שבכל מעשה הבריאה המתואר בתחילת חומש בראשית מוזכר רק השם אלקים (ל"ב פעמים). ולאחר מכן, לאחר ענין השבת נאמר (שם בבראשית ב,ב) "ביום עשות ה' אלקים ארץ ושמים" (פסוק שממנו עולה שהבריאה היתה על ידי שני השמות ה' ואלקים). ונצין, שמהפסוק בתהלים "יהללו את שם ה' כי הוא ציוה ונבראו" נראה לכאורה שהבריאה היתה רק משם ה' (= שם הוי', י-ה-ו-ה).
מבואר בחסידות, שאין כל סתירה בין המקראות הללו, ויש לומר: שבעצם היתה הבריאה משם הוי', אבל לא כפי ששם זה מופיע בפני עצמו, אלא כמו שהוא מתלבש בשם אלקים (המעלים ומסתיר על שם הוי').
...
כדוגמת השמש והמגן שלה:
נאמר בתהלים "כי שמש ומגן ה' אלקים" - וכמבואר כאן בתניא,  הפסוק מביע, ששני השמות הוי' ואלקים, הם כדוגמת השמש והמגן שעליה.
בנוגע לאור השמש, הנה, כידוע,  אין השמש, מאירה בכל עוצמתה לארץ ישירות מגוף כדור השמש, אלא לאחר שהיא מצטמצמת ומתמעטת בעוברה דרך המגן והנרתק המכסה על מאור השמש - שכן, רק בדרך זו היא מטיבה עם הנבראים ומועילה להם כנאמר "ממגד תבואות שמש" (שמתיקות הפירות נובעת מאור השמש). ואחרת, לא היה העולם מפיק ממנה כל תועלת, אלא להיפך.
והנה, כדוגמת השמש והמגן שלה, כך הוא גם בנוגע לשני השמות הוי' ואלוקים: שם הוי' (המביע את חסדו יתברך) אינו מאיר ומחיה את העולמות, אלא על ידי התלבשותו בשם אלקים (המביע את מידת הגבורה והצמצום), המהוה "מגן" המאפשר את גילוי האור בעולם של שם הוי'.
...
חבר נכבד:
*קראת ונהנית, העבר את "היום בתניא" הלאה למכריך ולחבריך.
*מתארגן המסע לציונו של אדמו"ר הזקן, לקראת שבת מברכים אלול.
*המעונינים לקבל את "היום בתניא" ישירות לוואטסאפ שלהם, יתקשרו אלי: 0544960839
הרב יקותיאל גרין מחבר באור התניא משכיל לאיתן ועשרות ספרי חסידות לעם, הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.