רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 29 במרץ 2019

היום בתניא שבת קדש כג אדר ב:

היום בתניא שבת קדש כג אדר ב:
החיות שבגוף לעומת החיות שבנפש:
כדי להבין במה מתבטא ההבדל, בין החיות הנמשכת עם כונת המצוה, לחיות הנמשכת עם המעשה שבמצוה. מסביר אדמו"ר הזקן תחילה ובהרחבה, כיצד מתבטא חילוק זה בגשמיות, בחיות הגוף ובחיות הנפש של כל בעלי החיים.
...
נקדים, שבהשפעת האור והחיות לעולם, ניתן להבחין בשני מישורים. באיכות האור וההשפעה, וכן בכמות האור ובאופן שבו הוא נקלט במקבל.
והנה, באופן כללי, כמבואר לעיל פרק ל"ה, יש הבדל מהותי באיכות האור: בין האור שיורד ומתלבש בעולמות להחיותם, שהוא על ידי הסתר פנים של הרצון העליון מהם. לבין האור הנמשך במצוות שהן פנימיות הרצון העליון, שאין בו הסתר פנים כלל.
...
ורבנו מבהיר:
 כשם שבעולמות, איכות האור המושפע לעולמות ולנבראים, הוא שוה בכולם, שכן, חיות כולם היא בבחינת "הסתר פנים". וכל ההבדל בין נברא אחד לשני ובין נפש כל חי לגופו בא לידי ביטוי רק בכמות האור ובאופן שבו הוא נקלט במקבל.
הנה, כך הוא גם בנוגע לאור הנמשך לגוף המצוה ולנשמתה: איכות האור שוה בשניהם, אור שאין בו שום הסתר פנים. וההבדל בין החיות הנמשכת ב"גוף" המצוה לחיות הנמשכת ל"נשמת המצוה", בא לידי ביטוי רק בכמות האור ובאופן שבו הוא נקלט בכל אחד מהם.
...
חבר נכבד:
מומלץ לשלב את התניא היומי בדברי תורה הנאמרים ליד שלחן השבת.
שבת שלום!
הרב יקותיאל גרין מחבר באור התניא משכיל לאיתן ועשרות ספרי חסידות לעם, הנמצאים בכל בית כנסת,  בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.