הרה"ח עוסק
בצ"צ באמונה חיים שאולזון שליט"א
שלום וברכה
אחד"ש ,מצורף
בזה חלק משיחת כבוד קדושת אדמו"ר שבת פרשת שמיני תנש"א
,סימן יג , נוסף על כללות כח הנזכר לעיל שיש לכל אחד ואחד – מתוסף בכל הנזכר לעיל
יותר כח מצד כללות השנה – שנת אראנו נפלאות , כיון שאראנו , הקדוש ברוך הוא בעצמו
מראה נפלאות – הכל מתגלה , הן הנפלאות כפשוטן בהנהגה הנסית , נסים גלויים ונפלאים
,הן הנפלאות שנמצאים [ בהסתר ]
בהנהגה הטבעית – כולל כח הפועל בנפעל – כפי שהקדוש ברוך הוא מהוה כל נברא ונברא
מאין ליש בכל רגע ורגע מחדש , באופן נפלא , כיון שהוא לבדו בכחו ויכלתו לברוא יש
מאין כולהו וכולהו ,עד גם הנפלאות שישנם בהעלם והסתר דעולם וגלות [ עד – בחינת ישת
חושך סתרו ] שדוקא על ידי זה נעשה ונפקדת , ומעין נסים ונפלאות אלו כבר התחילו
לראות עכשיו בשנת אראנו נפלאות [ אף על פי שעדיין נמצאים בגלות ] ובפרט בחודש אדר
,ויתירה מזו – בחודש ניסן , מלשון נס ונסי נסים , וההמשך מזה בחודש אייר , ובהדגשה
– בעמדנו עתה בסוף חודש ניסן , הבא לאחרי חודש אדר , וקרוב ממש לתחלת חודש אייר ,
חודש אדר קשור בכללות עם נס פורים שהוא נס המלובש בטבע , ובחודש אדר בריא [ תקיף ]
מזלו ובריאות היא ברכה בטבע , חודש ניסן קשור עם נסים גלויים שלמעלה מדרך הטבע ,
ומזה באים לחודש אייר – ראשי תבות אברהם יצחק יעקב רחל , ד' רגלי המרכבה [ וגילוי
אלוקות שלמעלה מעולם ] וראשי תבות אני השם רופאך , שהברכה נמשכת בטבע העולם [ רופאך ] ,אבל באופן שלמעלה ממדידה
והגבלה כיון שהיא באה מאני השם , שבהיותה בעולם ובגלות שבהם שייך מצב של חסרון [
יפקד מושבך ] שצריך לרפואה – נעשה אני השם רופאך באופן שמלכתחילה לא אשים עליך –
החיבור דשתי המעלות , נפלאות בהעלם דטבע ובנסים , ובפרט ששבת זו היא גם בספירה
דמלכות שבגבורה , גילוי מלכא משיחא מתוך גבורת הגלות , ושבת פרשת שמיני , שבה
נפעלת השלימות דשמיני שמונה שמינה – הקשורה במיוחד עם משיח צדקנו – כנור של ימות המשיח
הוא משמונה נימין ,כיון שאז יהיה גילוי אלוקות שלמעלה מהעולם , הגאולה מהמדידות
וההגבלות דגדרי העולם , וביחד עם זה כפי שנמשכת בעולם [ שמיני שמונה ] , עד שזה
מביא מיד את הענין דתשיעי ודעשירי יהיה קודש – השלימות דעשרה בגאולה האמיתית
והשלימה [ עלי עשור ] כנור של עשרה נימין [ שלמעלה מכנור של שמונה נימין ] ובהדגשה
יתירה – מצד זה שמיד בתחלת חודש אייר , בב' אייר , חל יום הולדתו של אדמו"ר
מורנו הרב רבי שמואל ,וידוע הוראתו ונתינת כח שלו בענין מלכתחילה אריבער – שהוא
דור הששי [ מהבעל שם טוב ] חזקה
בכפליים , ומזה מגיעים לדור השביעי ,דור השמיני , עד לדורנו זה – דור התשיעי [ ג'
פעמים ג' חזקה ] שנעשה הכנה קרובה – בלי הפסק כלל – לעשירי יהיה קדש בגאולה האמיתית
והשלימה , סימן יד , ובכל זה מקבל כל אחד ואחד תוספת כח מאתפשטותא דמשה שבדורנו ,
כבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר נשיא דורנו , ובפרט שקראנו היום בבית הכנסת שלו
[ שהוא בית משולש , של מעשים טובים , תורה , ובעיקר – תפלה ] , כבכל הבתי כנסיות
שבחוץ לארץ של בני ישראל – בפעם השמינית את פרשת שמיני , כך שנעשה שמיני שמונה
שמינה , ומבית תפלה זה נמשך הכח גם מחוץ
לבית זה , בכל העולם כולו , גם בפינה נדחת [ בגשמיות וברוחניות ] בעולם , עד שנעשה
ביתי בית תפלה יקרא לכל העמים , ביחד עם מקבץ נדחי ישראל עוד אקבץ עליו לנקבציו ,
- וכפי שמתקיים מעין זה בזמנים אלו [ שנת נסים ושנת אראנו נפלאות ] – המקבץ נדחי
ישראל ממדינה ההיא בלי הגבלות [ לא כפי שהיה קודם שבכדי לצאת משם היו צריכים ליחוס
מיוחד ודרישה מיוחדת ] , והם באים לארץ ישראל , גם כן בלי הגבלות [ לא כפי שהיה
בזמן שלפני זה , כידוע ומפורסם ] – וזהו מהגילויים שלמעלה ממדידה והגבלה הבאים עוד
בסוף זמן הגלות , סימן טו , ובפשטות , כל אחד ואחד מישראל , אנשים נשים ואפילו טף
,יש לו אחריות להוסיף בעבודתו להביא את משיח צדקנו בפועל ממש , ומזה מובן , שאין
מקום כלל שבמקום לפעול בעצמם יסמכו על אחרים או יטילו את העבודה על אחרים – אלא
זוהי העבודה דכל אחד ואחת , כל אחד ואחד צריך לעשות בעצמו את העבודה דלשמש את קוני
[ שלשמה אני נבראתי ] ובודאי שיש לו כחות
על זה [ כיון שאיני מבקש כולהו וכולהו אלא לפי כחן כנזכר לעיל ] ,ובמה מתבטאת
עבודה זו – הרי זה גם כן בפשטות , בהוספה בתורה ובמצוות , בלימוד התורה , ובקיום
המצוות בהידור , כולל ובמיוחד בענין שהזמן גרמא – קיום המנהג [ כמו שכתב
אדמו"ר הזקן בסידורו ] לומר [ וללמוד ] פרקי אבות [ לאחר תפלת מנחה ] בשבתות
בין פסח ועצרת , ובכל שבתות הקיץ , ונוסף לכך שהוא עצמו מוסיף בזה – צריך להשפיע
גם על אחרים שיוסיפו [ ובפרט אם אצלו [ המשפיע ] בעצמו היה חסר קודם בשלימות בקיום
עבודתו , הרי הוא צריך להוסיף בזה כפליים לתושיה , כולל על ידי השפעה על אחרים בזה
] ובכללות העבודה דהפצת התורה והיהדות והפצת המעינות חוצה שמביאה במיוחד לאתי מר
דא מלכא משיחא , וכל זה – מתוך הצפיה והתשוקה וכולהו וכולהו חזקה לגאולה – אחכה לו
בכל יום שיבוא , כפי שאומרים בכל יום בתפלה , ותחזינה עינינו בשובך לציון ברחמים ,
ו[בימי החול] – את צמח דוד עבדך מהרה תצמיח , וכמדובד כמה פעמים ,ויהי רצון שעל
ידי כל ההחלטות הטובות דבני ישראל בכל מקום שהם להוסיף בעבודתם , ועל אחת כמה וכמה
על ידי קיום ההחלטות בפועל – שזה יפעל כבר את פעולתו , ומיד ויביא את הגאולה
האמיתית והשלימה על ידי משיח צדקנו , וכימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות , עוד
ועיקר תיכף ומיד ממש ,
בברכת התורה משולם
צפניה
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.