רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 31 במרץ 2019

ידיעות כלליות

לילה של אש בדרום: למרות ההבנות עם חמאס, 5 רקטות נורו לעבר עוטף עזה, בתגובה צה''ל תקף יעדי חמאס ברצועה. 'ידיעות': "ממשלת נתניהו והחמאס בדרך להסדרה".

פטירת הרב לנדא - לראשונה מהקמת 'יתד נאמן' הגרמ"י לנדא מופיע בעמוד ראשון תחת הכותרת הגאון רבי משה יהודה לייב לנדא זצ"ל בנו של הגאון רבי יעקב לנדא זצ"ל רב אב"ד בני ברק.

עוד ב'יתד' על פטירת הרב לנדא: "הגרי"מ לנדא למד בישיבת אור ישראל לצעירים ולאחר מכן בישיבת פוניבז' והיה קשור בלב ונפש למורו ורבו מרן הגר"ש רוזובסקי זצוק"ל".

׳ידיעות׳: אוקראינה בוחרת היום נשיא. המועמד המוביל בכל הסקרים מתוך 39 מועמדים - היהודי ולדימיר זלנסקי.

'הקו החרדי': במטה ההסברה של יהדות התורה יוצאים במודעה נגד המשתמטים ולא מצביעים ומאשימים כי בגלל זה יעלו המפלגות כחול לבן, העבודה, מרץ וזהות של פייגלין.

׳ידיעות׳: במהלך פשיטה בימים האחרונים בביתו של לב לבייב בסביון נתפסה עובדת שהועסקה באופן לא חוקי. לבייב עצמו מתגורר במוסקבה, רק בני משפחתי מתגוררים בבית.

׳הארץ׳ חושף: בן דודו של נתניהו איש העסקים נתן מיליקובסקי הלווה ב-2010 לבתו החרדית של נתניהו 200.000 דולר כדי לרכוש דירה. נתניהו סירב להבהיר האם ההלוואה הוחזרה. בנתיים הנכס נמכר.

'אקטואליק': ראש עיריית טבריה רון קובי ממשיך באפליה נגד החרדים. במכתב ששלח קובי למוסדות של הרב דרלי בעיר, הביע דרישה לפנות את מבנה הסמינר היות והמבנה נרדש לשימוש העירייה.

גל"צ: ‏מאות בני אדם נפטרים מדי שנה בישראל מסרטן הדם. מהיום, טיפול חדשני באיכילוב מבטיח תקווה לאותם חולים. הטיפול הוא פיתוח ישראלי של הפרופ' זליג אשחר.

טוכפלד ב'ישראל היום': האסטרטגיה של כחול לבן שאותה התווה היועץ של לפיד מארק מלמן היא מאמצים להגדיל את המפלגה על חשבון העבודה ומרצ. ההערכה הייתה שנתניהו יתפתה לסגור את הפער על ידי שתיית מחנה הימין.

'ידיעות' על הישורת האחרונה - ש"ס: הסקרים הרחיקו את ש"ס מאזור הסכנה ובמפלגה יש תחושה שההצבעה בקרב ה"בייס" מובטחת. בימים שנותרו יתמקדו בניסיונות לבדל עצמם מהליכוד, במטרה למשוך גם קולות מסורתיים.

העתירה לועדת הבחירות נגד סרטון התעמולה של עוצמה יהודית, בו נראה חייל מתלבט אם לירות במחבל חמוש בסכין - נדחתה. ההחלטה: תופיע הבהרה כי כל המציגים שחקנים.

ח"כ אורי מקלב לקאהן ב'קול חי': "לכל אורך המו"מ עם אלי ישי, עדכנו את יו"ר ש"ס אריה דרעי. לא הובטח לאלי ישי תפקיד שר. המהלך נועד למנוע איבוד קולות לגוש הימין ולמפלגות החרדיות".

10 ימים לבחירות- רבה של העיר העתיקה בי-ם הגר"א נבנצאל בכינוס 'דגל' אמש עם רבני הקהילות בבית הגרב"מ אזרחי: "חוב קדוש להצביע עבור מפלגה חרדית או ש"ס או ג'".

יאיר לפיד, ‏מספר 2 ב"כחול לבן" בגל"צ: "לא אוותר על הרוטציה עם ‎בני גנץ".

מוסף 'ממון' של 'ידיעות אחרונות' בכתבת שער על איחורי הרכבת - "הרכבת ירדה מהפסים": "מספר ימי המחלה של העובדים זינק ב-200% בחודשיים הראשונים של השנה, החודש נעצרה הרכבת 32 פעמים בלי הודעה מוקדמת ומספר הנסיעות שבוטלו זינק ב-274% ל-187. 300 שעות איחור במצטבר החודש".

אנטישמיות בחסות אי-משמעת בחצרות החסידים: ה'ניו יורק טיימס' מפרסם הבוקר כתבה על "החרפת המתיחות בין החרדים בניו יורק לבין כלל תושבי העיר" בשל הסירוב של חלק מהחרדים להתחסן נגד מחלת החצבת.

עוד מה'ניו יורק טיימס': "כאשר לקוח גברי, עם הכובע השחור והפיאות השחוקות של יהודים חרדים, התחיל להשתעל אמרה לקוחה לחברתה 'בואי נלך, בואי נלך! היהודים לא מתחסנים!' ".

יאיר אטינגר בטוויטר על הפרסום ב'ניו יורק טיימס': "‏יהודים שימו לב- טמטום קשה (הפעם של קבוצת חרדים מופרעת) גורם כעת להתפרצות של אנטישמיות וגם של חצבת. הם לא מצייתם לשום רב, כי יש 'כתבות' באינטרנט שאומרות שלא צריך להתחסן. הכל באמת די מטומטם, ‏והתוצאה: ניו יורק בפניקה מחרדים משתעלים".

חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי, סגן יו"ר הכנסת בראיון ל'כאן מורשת': "ש"ס לא הפסיקה לרגע להיות הבית של כלל הציבור הספרדי, כולל המוסדות אשר בנשיאותו של הגאון הרב מאיר מאזוז, וזה ימשיך בע"ה". "ביהדות התורה מנסים לקושש כמה קולות מהציבור הספרדי בפריפריה, הם כנראה לא מודעים מספיק לאותם אלפים שהצביעו להם בעבר וכעת פוזלים למקומות אחרים". "מסתבר שאותם הדואגים למורשת מרן הרב עובדיה קיימו מגעים ע"פ הפרסומים עם חצי מהמפלגות אשר מתמודדות לכנסת, לא חושב שזו הייתה מורשתו של מרן הרב עובדיה זצ"ל"

עוד מחבר כנסת מלכיאלי: "ש"ס תקיים השבוע כנס אדיר והיסטורי שלא היה כמותו מעולם, כינוס של כלל רבני הקהילות בארץ, בראשות מרן ראש הישיבה שליט"א ואין ספק שזה ייצר אפקט אדיר לתנועת ש"ס". "החרדים העובדים שהם אלפים רבים רואים בש"ס כזו שדאגה להם יותר מכל מפלגה אחרת, כך לפחות אני מתרשם מפגישות שקיימתי איתם לאורך כל הקדנציה ולא רק בתקופת הבחירות"

כינוס האדמורי”ם “בעד עמך”: בשעה הקרובה מותקנים מסכים וציוד הקרנה בעשרות מוקדי שידור בריכוזים החרדיים.

עוד מכינוס האדמורי״ם “בעד עמך” הערב: מזכיר מועצגה”ת יעקב ולצר ינחה את המעמד. מעל 100 אדמורי”ם ורבנים חסידיים אישרו השתתפותם.

האדמו"ר מבעלזא הורה לאברכי הכוללים ותלמידי הישיבות של בעלזא בב"ב להשתתף במסע הלוויית הגרמי"ל לנדא זצ"ל.

מפלגת כחול לבן הגישה עתירה דחופה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט חנן מלצר בדרישה להוציא צו שאיסור על הליכוד לשדר מסיבת עיתונאים של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא ברזיל מבית ראש הממשלה משום שמדובר בעבירה על האיסור להשתמש בכנסי ציבור לצורך תעמולה פוליטית.

מהליכוד נמסר בתגובה לעתירה של לפיד וגנץ נגד קיום הצהרה משותפת עם נשיא ברזיל: זה פשוט גדול על לפיד וגנץ. הם לא עומדים בלחץ ועותרים נגד הצהרה משותפת עם נשיא ברזיל, ידיד ענק של ישראל שהגיע לכאן לביקור היסטורי. במקום לתת לו כבוד הם מתעסקים בפוליטיקה קטנה וילדותית. ישראל לפני הכל?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.