רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 2 בספטמבר 2018

ידיעות כלליות


הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס היום אחרי הצהריים. השרים צפויים לקבל עידכונים הן בנושא המצב בעזה והמגעים על ההסכם עם חמאס והן בנושא המצב בסוריה.
מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, סאיב עריקאת, תקף את החלטת ממשל טראמפ לעצור את המימון האמריקני לאונר"א: "מגנים את ההחלטה. לארה"ב אין זכות לתמוך בגזל האדמות הפלסטיניות ואין לה זכות לפעול לפי רצונם של שלדון אדלסון ובנימין נתניהו" - דבריו פורסמו בסוכנות הידיעות הפלסטינית "סאפא".
האיחוד האירופי על הפסקת הסיוע האמריקני לאונר"א : "האיחוד והחברות בו, וכן רבים אחרים בקהילה הבין-לאומית, התחייבו לתמוך בהמשך העבודה שאונר"א עושה. נמשיך לדון גם בעצרת הכללית של האו"ם כיצד להבטיח את המשך הסיוע האפקטיבי לפלסטינים, כולל באמצעות אונר"א"
בכירים באונר"א מזהירים כי בעקבות החלטת ארה"ב להפסיק את הסיוע הכלכלי, בתי הספר שלהם בעזה ובגדה ייסגרו עד סוף החודש. במערכת הביטחון בישראל חוששים מהשלכות קריסת מערכת החינוך של סוכנות הפליטים.
יו"ר סיעת ש"ס בכנסת וחבר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ הרב יואב בן צור, בתגובה להחלטת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, להפסיק את המימון לאונר"א: "מדובר בצעד אמיץ ואחראי של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, החושף בפני העולם את הקשר המסוכן בין חמאס וארגוני טרור נוספים, המכתיבים את סדר היום ברצועה, לבין אונר"א וארגוני "זכויות אדם", המזינים אותם בדלק להמשך פעילותם. ישראל היהודית והדמוקרטית היא המדינה הראשונה להגיש סיוע הומניטרי ולתמוך בכזה, אך לא כשמדובר בסיוע למפעל טרור המקדש את המוות ומסכן את החיים במזרח התיכון".
׳כאן 11׳: מצבו של רה״מ בתיק בזק קשה מאוד. לגבי רעייתו ובנו הדעות חלוקות. סיכויים שהיועמ״ש יסגור את התיק נגדם.
ישראל כהן בטוויטר: באגו״י מסבירים שמינויו של יענקל ולצר לתפקיד מזכיר המועצת הינו מתבקש לאחר שהחזיק בתפקיד בהצלחה רבה. 'עם חידוש המועצת כיהן הרב ולצר בתפקיד אחר ולכן נבצר ממנו לשמש בתפקיד, כעת התנאים הבשילו ואנו בטוחים בהצלחתו״
קלמן חושף ב'בחדרי' : לקראת כינוס הוועדה למינוי דיינים - חברי הכנסת ליצמן, פרוש, אייכלר ומוזס פנו ליו"ר הוועדה שטייניץ ולרה"ר הגר"ד לאו בדרישה למנות לפחות 50% דיינים חסידים.
לאחר שורה של הפגנות "העדה החרדית" מול מסעדת בארוד ברחוב יפו בירושלים הפתוחה בשבתות, מאות חילוניים חיכו השבת למפגינים והבריחו אותם מהמקום.
רוני מאנה, מקורבם לשעבר של משפחת נתניהו: ביבי מנהל בשקט משא ומתן עם היועץ המשפטי על פרישה תמורת סגירת כל התיקים, כולל תיקי שרה.
"ידיעות": אף שר בממשלה לא הגיע לחלקת גדולי האומה בהר הרצל לטקס אזכרה במלאת שנתיים למותו של הנשיא התשיעי שמעון פרס ז"ל. סגה"ש מזוז הניח זר והלך.
"ידיעות": הרב הראשי האשכנזי לישראל רבי דוד לאו מצטרף לתוקפים את חוק הלאום. בפגישה עם נציגי העדה הדרוזית אמר הרב כי יש להכניס תיקונים בחוק הלאום כדי שלא יפגע בשותפות הקיימת בין הדרוזים למדינת ישראל.
רבה של רוסיה, ר' ברל לזר , ביקר לאחרונה בחשאי בטהרן בשליחותו של נשיא רוסיה פוטין. הרב היה חלק מפמלייתו של ראש הבית התחתון ברוסיה שהגיע לביקור בן 24 שעות בראש משלחת רוסית. הוא ביקר בקהילה היהודית.
מרגי ל׳מקור ראשון׳ על חוק הגיוס - ״צריך להעביר את חוק הגיוס הנוכחי כבר בשבוע הראשון של מושב החורף. היכלי הישיבות מלאים בבחורים, שאף אחד לא יהלך עלינו אימים. גם ליצמן בעצמו לא יצטער אם החוק יעבור וימשיך בדרכו״.
עוד ממרגי על חוק הגיוס - ״זו פעם ראשונה שבסוגיה שנמצאת בליבה של העולם החרדי, נשמעים שני קולות מאוד שונים. אפילו הליטאים ב׳דגל התורה׳ מתייצבים בעד החוק. נמאס מהקו של אגו״י״.
עוד ממרגי ל׳מקור ראשון׳ - ״אנחנו בש״ס עושים המון למען הציבור המזרחי והמסורתי בפריפריה. ההישגים שלנו לא בולטים כי רה״מ קוטף את ההצלחה של כולנו. במערכת הבחירות נחדד מסרים ובטוח שנסגור בחירות לפחות כמו הגודל הנוכחי שלנו, אם לא יותר״.
'ישראל היום': לצד ההתרגשות ש- 2.310,000 תלמידים מתחילים היום את שנת הלימודים - מעונות היום שובתים הבוקר: 80.000 פעוטות יישארו בבית. בין השובתים גם נאות מרגלית ובית יעקב. השביתה בגלל המצוקה התקציבית.
בוגי יעלון ב׳שבת תרבות׳ בבאר שבע - ״לא אחזור לקואליציה בראשות נתניהו. ממה שאני יודע עליו אני לא יכול לקבל מנהיגות כזו. אם הוא ייבחר אקח שוב פסק זמן״.
עליזה בלוך המועמדת לראשות בי"ש בראיון וידאו ל'כיכר': "בקואליציה שלי יהיה סגן חרדי, החרדים יהיו שותפים להנהגת העיר".
פריי ב'קו עיתונות' : מהפך בחב"ד קריית מלאכי - בהוראת הרב ירוסלבסקי, חבר המועצה עו"ד בצלאל מזרחי יקבל את המקום הראשון וידיח את הנציג החב''די הבכיר של היום, סגן ראש העיר חיים שטיינר. טרם ברור איך יגיב שטיינר להדחתו מהבכורה.
הבוקר ב'המבשר' סקר מכון "שילוב" על הבחירות לראשות י-ם בקרב המגזר הלא חרדי: ברקוביץ' ואלקין עם מספרים דו ספרתיים, ליאון עם מספר חד ספרתי. בקרב הציבור המסורתי והדתי: ליאון עם 10% בלבד. דייטש עוד לפני קמפיין זוכה לעד 11% מול כל אחד מן המועמדים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.