רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 17 ביולי 2018

הפריימריז בביתר - באים חשבון עם יצחק רביץ

ר' חיים יקירי.


קראתי את שכתבת באתרך על הפסדו של יצחק רביץ וההשלכות הנובעות מכך על דגל התורה. מה חבל שיצחק רביץ מצליח פעם אחר פעם לבלבל את כולם ולהשכיח מהם עובדות קיימות. האיש אינו ממצמץ כשהוא מפריח עובדות הפוכות מהמציאות, והכל בכדי להצדיק את דרכו הנלוזה.

אני מצרף פוסט שכתב אחד מתושבי ביתר הוותיקים השופך מעט אור על מי הוא ומה הן דרכיו של יצחק רביץ, והכיצד האיש שאינו בוחל בשום דרך להשגת מטרותיו אינו משכיל להודות בכשלונו ואינו מסוגל להפסיד בכבוד.

פוסט זה עדין הוא ליד המציאות המכוערת אותה הנהיג יצחק רביץ בלמעלה מ-5 השנים האחרונות בביתר ובכלל. השימוש הציני שעשה האיש באביו נ"ע, באמו, בנשיא המדינה - הבוס של רעייתו, סחיטה באיומים כלפי גופים ופרטיים שלא הלכו ע"פ גחמותיו, נסיונות פילוג ומחלוקת בין קהילות ובתוכן  -למטרת הפרד ומשול, ועוד, הם הם תמצית דרכו של האיש שמהלך עתה אימים על תנועת דגל התורה.

לא נירא ולא ניחת. מדובר באיש שאינו יודע להפסיד בכבוד, נמר של נייר ומקלדת, אשר ימים יגידו את מי ואת מה ינסה הוא לסחוט ולקבור בעת ששוב לא תצלח דרכו להרע.

וכה כתב האיש:

אני מניח שפנייתי זו איננה הראשונה שאתם קוראים בעניין הפריימריז בעיר אבל יחד עם זאת אני סבור שהדבר איננו פוטר אותי מלהביא את העניין לידיעתכם.

למעשה בעיר שלנו כבר לפני חמש שנים לא התקיימו פריימריז התקיים כאן אז רצח אכזרי ומתוכנן היטב שבו היו שותפים כמה אנשים.

אלו אנשים שלא בחרו במועמד מסוים מתוך אמונה או הערכה על פועלו של אותו מועמד אלא דווקא מתוך שנאה תהומית ואין סופית של המועמד הספרדי.

כך לא עושים פריימריז כך לא בוחרים מי המועמד שיוביל ויענה לצרכים של תושבי העיר הליטאים שהאינטרסים שלהם נזנחו במכוון למעלה משני עשורים.

אסור לשכוח שאלפי תושבים בוחרים בדגל התורה ואותם אלפים הרגישו לפני חמש שנים מרומים, מרגישים פגועים ובעיקר - מרגישים שהיכו את הנציג הטוב ביותר - הר' יוסי שטרית - רק בגלל שהוא היה פרענק.

אז, בשונה מהיום היתה להם בעיה גדולה עם המועמד שנבחר, כי הוא פעל כמו שניסה גם הפעם בדרך של איומים, הטרדות, והפעלת לחץ של אנשים שכל הקשר שלהם לביתר הוא בכך שהם אבא שלו, אמא שלו, אחים שלו, נשיא המדינה שלו וכיוצא באלו.

גם אז, ואולי יותר מהיום היתה לנו בעיה עם איך בחרו לדאוג להזיק, להשפיל, להביך ולפגוע במי שכיהן כאן קדנציה פורחת שהרימה את קרנה של דגל התורה ובוחריה – רק בגלל שהוא לא בן של... אלא הוא סתם פרענק פארעך...

גם אז, לפני חמש שנים היתה לנו בעיה עם העובדה שהמטרה קידשה את כל האמצעים הכי מכוערים שיכולים להיות, כולל ולרבות שימוש ציני באלמנתו של הרב אברהם רביץ ז"ל, אשתו של ר' יצחק רביץ והבוס שלה, ילדיו ואפילו אביו המנוח זצ"ל.

גם אז, לפני חמש שנים זה לא היה פריימריז! היה זה רצח אופי ורצח מנטאלי על רקע גזעני, יזום ומתוכנן היטב שאותו הובילו אנשים כאן בתוך העיר - אנשים שמיד אחרי הרצח המשיכו לבזות ולהשפיל את המעומד המפסיד, ובמשך חמש שנים ניסו לחבל בעשייתו הציבורית.

כאדם, ובכלל לא משנה אם אני חרדי או מזרוחניק או עצניק או חילוני – הרגשתי גם אז חובה למחות נגד פעולות מהסוג הזה והרגשתי חובה לומר לכם שזה היה הדבר המכוער ביותר שאפשר היה לעשות לנבחר הציבור של כל מאן דהו, אשכנזי או ספרדי. חסידי או ליטאי ואפילו דרוזי או צ'רקסי, והמכוער עוד יותר שאפשר היה לעשות לכבודה של התורה ולנושאי הדגל שלה, רק שאז, אטמתם אזניכם משמוע. הייתם חדורים בלהט של גזענות ושיכורי נצחון, שמאז גרמו לכם לשכוח מה אתם עצמכם עשיתם לפני חמש שנים, ועכשיו דמעות התנין שלכם, פורצות וגולשות במורד העין...

אני תקווה כי תשכילו להבין את הפניות האמיתיות, ופשוט תזכרו בדברי המשנה באבות האומרת "על דאטפת אטפוך וסוף מטייפיך יטופון". ובודאי תדאגו לשוב בתשובה שלימה, ואני תקווה עוד יותר שתדעו מה לעשות בעקבות אותן פניות שאמורות להשיב אתכם לדרך הישר.

הרוחות המנשבות כאן בעיר – מאז כניסתו של ר' יצחק רביץ לתפקידו הראשון בדגל התורה – רוחות לא בריאות והן אף פעם לא הביאו למצב  שבו אנשים יבחרו לא ללכת לקלפיות בבחירות הקרובות, כי גם להפסיד זה דבר שרוב האנשים יודעים איך לעשות, ואם אינכם יודעים כדאי שתלמדו, כי מי שיודע להיות עסקן, אמור לדעת גם איך להפסיד.

אותם אנשים שיודעים איך להפסיד, לא ימשיכו להלך אימים ויטענו שעדיף שלא יהיה דגל לתורה בכלל, כי כאמור – "על דאטפת אטפוך וסוף מטייפיך יטופון". סך הכל שידור חוזר של לפני חמש שנים בו הביס רביץ את שטרית הספרדי על ידי מעשים מכוערים, דילים מלוכלכים ועל חיסול חשבונות.

זה בדיוק אותה דגל התורה כמו לפני חמש שנים... שמישהו החליט שזו מפלגה של אבא שלו ועשה אותה מדין יורש – כקרדום לחפור בה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.