כשמתרכזים במשמעותו של ראש השנה, נמצא משהו עמוק מאוד, אנו עוסקים בעולם, לא נמצא בכל התפילות מילה על חרטה על בקשת סליחה, אנו עסוקים בענין אחד ויחיד של 'מלוך על כל העולם כולו בכבודיך' לא רק מלך ישראל אלא מלכו של עולם, והשאלה שרבים וטובים שואלים איך ביום דין, במקום להתעסק כל אחד במצבו אנו מתעסקים עם העולם
לשם כך צריך להבין את חלוקת חגי ישראל הבנויים על שלשת מעגלי החיים, שהם המעגל האישי הכולל את המשפחה וכל הקשור, המעגל השני הוא הלאומי העם שאתה חי בו, והשלישי הוא המעגל העולמי, עליהם יש לנו שלשה סוגי חגים, שלשה שמבטא ענין אחד והם שלשת הרגלים, כולם עוסקים באותו מעגל שהוא המעגל הלאומי, בכל חג עוסקים אנו בענין אחר שבאותו מעגל, אחר כך יש לנו את יום כיפור שהוא המעגל האישי, כאן אנו כבר עסוקים עם על חטא, אשמנו, מבקשים סליחה ומחילה, וראש השנה הוא המעגל העולמי, כאן אנו מתעלמים מן המעגלים האחרים ומשקיעים את ראשנו וזמננו בלדעת ולזכור כי ניצבים אנו בפני מלכו של עולם
מדוע זה כל כך חשוב בראש השנה, מפני שבלי זה, אין ערך לתפילות, כשאתה עומד בפני מלכו של עולם אתה צריך להכיר בכך ולהבין שזו המציאות, סתם לבא לבקש סליחה ומחילה מבלי שקודם הכרת בפני מי אתה עומד, זה משחק ולא רציני כלל. כאשר אתה יודע כי אתה ניצב בפני השופט, אתה מדבר אחרת
בימים אלה עוסקים אנו בשאלה מי יבחר לנשיאות ארצות הברית בעוד חמשה שבועות, הציבור בטוח כי ביום הבחירות העם יבחר נשיא, ושוכח כי יום הבחירות האמיתי הוא בראש השנה כשנאמר ועל המדינות בו ייאמר הקדוש ברוך הוא מחליט מה יקרה במזרח התיכון, באירופה, ברוסיה ובארצות הברית, בראש השנה תיפול ההכרעה מי יהיה הנשיא הבא, ואם איננו קולטים זאת איננו מבינים את המשמעות של ראש השנה
מסובב כל הסיבות יסובב שהתוצאה תהיה כפי שהכריעו בראש השנה, ומה שהכריעו עלינו לקבל ולדעת, שאם זה רצונו של מקום אז אין לנו ברירה אלא לקבל זאת מפני שזה הטוב. אין דבר כזה שהקדוש ברוך הוא יכריע על הלא טוב, גם אם יש מי שחושבים שמועמד זה עדיף על האחר, אם הקדוש ברוך הכריע אחרת פירושם של דברים כי זה מה שמגיע לנו ועם זה עלינו להתמודד
לשם כך צריך להבין את חלוקת חגי ישראל הבנויים על שלשת מעגלי החיים, שהם המעגל האישי הכולל את המשפחה וכל הקשור, המעגל השני הוא הלאומי העם שאתה חי בו, והשלישי הוא המעגל העולמי, עליהם יש לנו שלשה סוגי חגים, שלשה שמבטא ענין אחד והם שלשת הרגלים, כולם עוסקים באותו מעגל שהוא המעגל הלאומי, בכל חג עוסקים אנו בענין אחר שבאותו מעגל, אחר כך יש לנו את יום כיפור שהוא המעגל האישי, כאן אנו כבר עסוקים עם על חטא, אשמנו, מבקשים סליחה ומחילה, וראש השנה הוא המעגל העולמי, כאן אנו מתעלמים מן המעגלים האחרים ומשקיעים את ראשנו וזמננו בלדעת ולזכור כי ניצבים אנו בפני מלכו של עולם
מדוע זה כל כך חשוב בראש השנה, מפני שבלי זה, אין ערך לתפילות, כשאתה עומד בפני מלכו של עולם אתה צריך להכיר בכך ולהבין שזו המציאות, סתם לבא לבקש סליחה ומחילה מבלי שקודם הכרת בפני מי אתה עומד, זה משחק ולא רציני כלל. כאשר אתה יודע כי אתה ניצב בפני השופט, אתה מדבר אחרת
בימים אלה עוסקים אנו בשאלה מי יבחר לנשיאות ארצות הברית בעוד חמשה שבועות, הציבור בטוח כי ביום הבחירות העם יבחר נשיא, ושוכח כי יום הבחירות האמיתי הוא בראש השנה כשנאמר ועל המדינות בו ייאמר הקדוש ברוך הוא מחליט מה יקרה במזרח התיכון, באירופה, ברוסיה ובארצות הברית, בראש השנה תיפול ההכרעה מי יהיה הנשיא הבא, ואם איננו קולטים זאת איננו מבינים את המשמעות של ראש השנה
מסובב כל הסיבות יסובב שהתוצאה תהיה כפי שהכריעו בראש השנה, ומה שהכריעו עלינו לקבל ולדעת, שאם זה רצונו של מקום אז אין לנו ברירה אלא לקבל זאת מפני שזה הטוב. אין דבר כזה שהקדוש ברוך הוא יכריע על הלא טוב, גם אם יש מי שחושבים שמועמד זה עדיף על האחר, אם הקדוש ברוך הכריע אחרת פירושם של דברים כי זה מה שמגיע לנו ועם זה עלינו להתמודד
חיים שאולזון
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.