מי שלמד את הרבי ואת דרכו יודע, כי כל מה שבא בכפיה הרבי התנגד לה התנגדות מוחלטת, גם אם היה מדובר במה שיש הסבורים כי זה טוב, אבל המציאות שזה נעשה בכפיה אסור לתת לה יד
אין לי כל וויכוח על כמה שנים שצריך ללמוד אחרי החתונה והאם בגיל 26 עדיין לומדים או שכבר יוצאים לשליחות, הנושאים האלו כלל לא רלוונטים, המציאות היא כי מדובר בכפיה, כופים על הבחורים הסדר כזה אחרת לא יוכלו לנסוע לקבוצה לשנה או שנתיים
מציאות היא שזה לא היה בעבר ובודאי שלא בתקופת הרבי, אם חלילה היו תובעים לחתום על דבר כזה הרבי היה מורה לבחורים להגיע לששה חדשים בלבד מה שמותר על פי החוק וכפי שהיה לפני שנים עד שהסכימו לתת לבחורים בחב"ד שנה, ועדיף כך מאשר לחתום על ניירות כאלו
גם מי שיודע כי בגיל 22 הוא כבר לא יהיה בישיבה אסור לו לתת יד לדבר כזה, מפני שכופים עליו. מה שאדם עושה מרצונו זה ענין אחר, אבל לכפות בכך צריך להלחם ובכל הכח
הגישה הזו של מי שנתנו יד להסכם הזה חמורה ואסורה, אדלג כאן על הרקע האישי מה האינטרס של אלו שדוחפים לכך וכמה כסף הם עושים כאן, מפני שלולא הכסף הזה הם לא היו נותנים יד להסכם כזה. חובתנו לשמור על כבודה של חב"ד ובעיקר כבוד הרבי ולא נכנעים לכפיה כזו
יחד עם זאת אנו נושאים באחריות ללחץ שיהיה על אחרים בגלל מה שעשתה חב"ד, זה הפתח לכל מיני תעלולים שיעשו מי שאינם מתכוונים את טובת התורה והחסידות ויעשו הרבה צרות לאחרים, ואיך יכולים רבני חב"ד לשאת באחריות לכך. הם אינם יכולים לטעון כי אותנו מעניין רק חב"ד זה היפך מגישת הרבי שהיתה גישת כלל ישראל כל דבר היה בראיה כללית, ובשל כך אסור היה לחב"ד לתת יד להסכם כלשהו מפני שזה יהווה פתח ללחוץ על אחרים ולכופם לעשות את מה שגם אם זה לא נורא, אבל מאחר ובא בכפיה זה אסור בתכלית האיסור וחייבים לדחות אותה מכל וכל
במצב שנוצר אין מנוס אלא לחלק את הישיבות של חב"ד מי שעם ההסכם ומי שלא יתנו יד לכך, מפני שאם חלילה כולם ייאלצו לחתום אז להרבה הורים לא תהיה ברירה אלא להוציא את הבנים מישיבות חב"ד הם לא ירצו להיות חלק מהסכם כזה
יש לחזק את הישיבות המתנגדות, ואדרבה, שימשיכו להתנגד ולהודיע כי אינם חלק מן ההסכם הזה, וכך ישאירו את הפתח לכל מי שאינם רוצים שהילדים שלהם יחתמו על מסמכים כאלו
אין לי כל וויכוח על כמה שנים שצריך ללמוד אחרי החתונה והאם בגיל 26 עדיין לומדים או שכבר יוצאים לשליחות, הנושאים האלו כלל לא רלוונטים, המציאות היא כי מדובר בכפיה, כופים על הבחורים הסדר כזה אחרת לא יוכלו לנסוע לקבוצה לשנה או שנתיים
מציאות היא שזה לא היה בעבר ובודאי שלא בתקופת הרבי, אם חלילה היו תובעים לחתום על דבר כזה הרבי היה מורה לבחורים להגיע לששה חדשים בלבד מה שמותר על פי החוק וכפי שהיה לפני שנים עד שהסכימו לתת לבחורים בחב"ד שנה, ועדיף כך מאשר לחתום על ניירות כאלו
גם מי שיודע כי בגיל 22 הוא כבר לא יהיה בישיבה אסור לו לתת יד לדבר כזה, מפני שכופים עליו. מה שאדם עושה מרצונו זה ענין אחר, אבל לכפות בכך צריך להלחם ובכל הכח
הגישה הזו של מי שנתנו יד להסכם הזה חמורה ואסורה, אדלג כאן על הרקע האישי מה האינטרס של אלו שדוחפים לכך וכמה כסף הם עושים כאן, מפני שלולא הכסף הזה הם לא היו נותנים יד להסכם כזה. חובתנו לשמור על כבודה של חב"ד ובעיקר כבוד הרבי ולא נכנעים לכפיה כזו
יחד עם זאת אנו נושאים באחריות ללחץ שיהיה על אחרים בגלל מה שעשתה חב"ד, זה הפתח לכל מיני תעלולים שיעשו מי שאינם מתכוונים את טובת התורה והחסידות ויעשו הרבה צרות לאחרים, ואיך יכולים רבני חב"ד לשאת באחריות לכך. הם אינם יכולים לטעון כי אותנו מעניין רק חב"ד זה היפך מגישת הרבי שהיתה גישת כלל ישראל כל דבר היה בראיה כללית, ובשל כך אסור היה לחב"ד לתת יד להסכם כלשהו מפני שזה יהווה פתח ללחוץ על אחרים ולכופם לעשות את מה שגם אם זה לא נורא, אבל מאחר ובא בכפיה זה אסור בתכלית האיסור וחייבים לדחות אותה מכל וכל
במצב שנוצר אין מנוס אלא לחלק את הישיבות של חב"ד מי שעם ההסכם ומי שלא יתנו יד לכך, מפני שאם חלילה כולם ייאלצו לחתום אז להרבה הורים לא תהיה ברירה אלא להוציא את הבנים מישיבות חב"ד הם לא ירצו להיות חלק מהסכם כזה
יש לחזק את הישיבות המתנגדות, ואדרבה, שימשיכו להתנגד ולהודיע כי אינם חלק מן ההסכם הזה, וכך ישאירו את הפתח לכל מי שאינם רוצים שהילדים שלהם יחתמו על מסמכים כאלו
חיים שאולזון
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.