רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 31 באוגוסט 2016

עשרות ילדים לא ילמדו בקרית יערים כי משפחותיהם "מודרניות מדי"


הילדים מגיעים ממשפחות בהן ההורים עובדים ולחלקם אבות ששירתו במסלולים יעודיים בצה"ל. בנוסף, המועצה מסרבת לתקצב להם הסעה למוסדות החינוך החלופיים אליהם נרשמו בירושלים
יאיר אטינגר הארץ
עשרות ילדים לא התקבלו לבתי הספר היסודיים ביישוב החרדי קרית יערים (טלז-סטון) שבמבואות ירושלים מפאת "אי התאמה". אולם הוריהם טוענים כי מדובר במגמה הנמשכת זה כמה שנים, שהולכת ומחריפה, ובה משפחות חרדיות הנחשבות מודרניות מדי באורח חייהן מופלות לרעה.
לדברי ההורים, כ-40 ילדים וילדות לא התקבלו משום שהם מגיעים ממשפחות שבהן ההורים עובדים לפרנסתם או בשל ההופעה החיצונית של הוריהם. כמו כן אבותיהם של כעשרה ילדים משרתים או שירתו במסלולי השירות לחרדים בצה"ל. ההורים הוסיפו כי גם ספרדים מופלים לרעה במוסדות החינוך
מתוך אותם עשרות ילדים ישנם כמה שכלל לא ניסו להתקבל לתלמודי התורה ולבית הספר בית יעקב לבנות ביישוב שכן הוריהם העדיפו מראש לרשום אותם במוסדות חינוך חרדיים בירושלים, שבהם מלמדים גם לימודי ליבה ברמה גבוהה. באחרונה מבקשים בקרית יערים לקרב את האליטה החרדית, ולכן אין מוסדות חינוך מודרניים לגיל היסודי שכמותם צצו במרוצת השנים בערים גדולות כמו ירושלים ובבני ברק.
ההורים של הילדים שלא ייכנסו למוסדות החינוך ביישוב מוחים גם על כך שילדיהם ייאלצו לנסוע לירושלים למוסדות החינוך החלופיים בתחבורה ציבורית, שכן המועצה המקומית החליטה לא להקצות רכב הסעה לכך.
"גם מדירים אותנו ומגלים את הילדים שלנו מהיישוב, וגם דורשים מאתנו לממן את ההגליה הזאת", אמר קובי, אב לארבע בנות שאמורות להתחיל את הלימודים בירושלים. לדבריו, המועצה המקומית הודיעה כבר ביולי כי לא תדאג להסעות, כפי שהיה בשנים קודמות, ולכן כל ההורים, גם אלה שהעדיפו בשנה שעבר לשלוח למוסדות פרטיים בירושלים שעולים כסף, ביקשו השנה להתקבל לתלמודי התורה ולבית יעקב בקרית יערים.
קובי הוסיף כי למרות היתרונות שיש לבית הספר הפרטי בירושלים, "רובנו לא מעוניינים ללכת מחוץ ליישוב. הנסיעה לירושלים קשה לילדים, ובתי הספר בירושלים עולים לנו כסף בעוד שהבנות שלומדות ביישוב לומדות בחינם". הוא הוסיף כי משפחות הילדים שנדחו "לא מספיק חרדיות לטעמם, למרות שיש בינינו את כל סוגי החרדים. אני בכלל רב ואיש חינוך ואותי לא קיבלו מחמת אי התאמה, כי אני לא הולך עם כובע וחליפה. זה אבסורד".
ההורים מתכוונים לפתוח השבוע את שנת הלימודים בהפגנה מול בניין המועצה המקומית במחאה על ההחלטה. לדברי ח"כ יעקב מרגי, יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, שמסייע להורים, הבעיה בקרית יערים עולה בחומרתה על זו שהתגלתה לפני מספר שנים ביישוב עמנואל, שם הודרו תלמידות ספרדיות על רקע גזעי. "להגיד ל-40 ילדים לכו ללמוד בעיר אחרת, תהיו אחראים לעצמכם, זה יותר גרוע ממה שעשו בעמנואל", אמר מרגי.
לדברי הורה נוסף, ששולח שלושה מילדיו למוסדות בירושלים, המועצה המקומית ניסתה להתנער כליל מהילדים שנאלצים לנסוע מהיישוב לירושלים, ורק לאחר שההורים פנו למשרד החינוך הוחלט לתקצב להם 50% מעלות הנסיעה באוטובוסים בין-עירוניים של אגד, ובאוטובוסים עירוניים בתוך הבירה. לדבריו, רק השבוע, בעקבות לחץ נוסף, נעתר ראש מועצת קרית יערים, אברהם רוזנטל, לממן לילדים 100% מעלות הנסיעות באוטובוסים, ואולם הוא נשאר איתן בסירובו להקצות רכב הסעה שידאג לתלמידים.
ח"כ מרגי, שסיפר כי נודע לו על המקרה רק השבוע מפניות של הורים, אמר בשיחה עם "הארץ" כי הציב בפני ראש המועצה רוזנטל דרישה להקצות רכב הסעות שידאג לכל ילדי היישוב, ולא לשלוח את הילדים באוטובוסים של אגד. "לא אשאיר את הילדים ללא פתרון", אמר מרגי, "דיברתי עם ראש המועצה שאמר לי שיש לו בעיות אובייקטיביות. אני אמרתי לו שאני נותן לו עד מחר בבוקר להתגבר על הבעיות, לא ייתכן לטרטר ילדים בני שש בתחבורה ציבורית".
ממשרד החינוך נמסר, כי "המשרד פועל בנושא מול הרשות המקומית וביחד נעשים מאמצים רבים כדי למצוא עבור התלמידים את הפתרון הטוב ביותר". את תגובתו של ראש המועצה רוזנטל לא ניתן היה להשיג.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.