רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 2 באוגוסט 2016

המחבלים שוברים שיאים של הזיות ושקרים

מאת אברהם דולינגר - מרכז החדשות

בתקופה האחרונה מסתובב אדם בשם אברהם זיאת, מאנשי מפלגת עץ (בוגר ישיבת תפרח) המשתייך לכת השאלים, ומספר סיפורים על גיסו בחור בשם ד"ל, כשהוא מציג אותו בסיפוריו כבחור ישיבה עולה מארגנטינה שהתגייס לצבא. בסיפורו הוא מכפיש רבנים וראשי ישיבות כאילו הם שהסיתו את הבחור ללכת לצבא, ואף מעליל כאילו מרן הרב שטיינמן שליט"א הוא זה שאישר זאת. הנ"ל נואם בכל מקום שרק נותנים לו לדבר, ודבריו מופצים בחוברות ובגליונות שונים ועוד, ויש רבנים ועסקנים שקונים את דבריו ומפיצים את זה הלאה.
בעקבות סיפורו של זיאת, אחד הרבנים אותם הוא הכפיש בעלילתו, עבר עם בני משפחתו הטרדות ואיומים קשים ע"י נערי הפלג ומוסתי קוי הפלג.
אנו במרכז החדשות ערכנו תחקיר מקיף אודות פרשה זו, והגענו אל מסמכים והקלטות המלמדים על הסיפור האמיתי, עם תיעודים מפורטים חד משמעיים, מהם עולה כי הבחור כבר שנתיים ויותר אינו תלמיד ישיבה (במהלך שנתיים אלו אף למד תקופה בתיכון ללימודי בגרויות), מחובר לאייפון ולחשבון באינטרנט, ולדאבון לב בחצי השנה האחרונה לפני שבחר להתגייס, הוא אף לא שמר מצוות, והעמיק את השימוש באינטרנט על כל המשתמע. חברו המדורדר איציק מ' הסית אותו ללכת לצבא, והוא מעצמו החליט ללכת לצבא בלא לשאול אף רב, ואכן בשבוע האחרון הוא אף התגייס ליחידה קרבית רגילה.
אברהם זיאת, גיסו של הבחור, שמח להזדמנות שנקרתה בדרכו על כך שגיסו הלך לצבא, והחליט להמציא על חשבון הסיפור שורת בדיות במטרה להכפיש את כלל עולם התורה, רבנים וראשי ישיבות על החשבון. וגם משהוסבר לו הפגיעה הקשה שנוצרה למשפחה עקב פרסום הסיפור השקרי, ובמיוחד על הפגיעה שנוצרה לבחור עצמו עקב הפרסום שעלולה להביא לידיעה ציבורית על מצבו הקשה בה הוא מצוי, הדבר לא הרתיע אותו מלהמשיך ולהפיץ את עלילות השקר שלו, כשהוא משנה גירסאות בהתאם.
מיותר לומר, כי העלילה כאילו איזה רב שלח לשאול את מרן הרב שטיינמן אם עליו ללכת לצבא, או כאילו מרן התיר או איפשר לו ללכת לצבא עקב מצבו הירוד, היא בדיה מוחלטת, לא היו דברים מעולם, והתיעוד המלא והמדוייק על כך מצוי בידינו.
באחת ההקלטות שהגיעו לידינו נשמע זיאת בתגובה לשאלה מדוע הוא משקר על פרטי הסיפור ביודעין, הוא משיב כי "שוה גם לפנטז סיפור כזה על הרב שטיינמן בכדי להציל את כלל ישראל".
יצויין, כי בידי מרכז החדשות מידע מפורט על כמות העזרה הרבה שקיבל במהלך השנים אברהם זיאת, מאותו רב אותו הוא בחר להשמיץ ולהכפיש בעלילות שקר בקו ההגנה, כשבעקבות כך סבל אותו רב כאמור מהטרדות ואיומים. בתשובה לשאלה כיצד העיז לעשות כן, הגיב: "אני עצניק שרוף, אני נלחם נגד הגיוס, אני מוציא עלונים וחוברות נגד הגיוס, אני החלטתי שצריך להודיע את זה לכל עם ישראל והלכתי ופרסמתי את זה בקו ההגנה".
ההקלטות והתיעודים עם המסמכים בנושא, מצויים כאמור במלואם בידי מרכז החדשות, ועקב הרגישות הגבוהה לכבודה של המשפחה החשובה, ולמצבו הקשה של אותו בחור שבור שהתדרדר ברוחניות רח"ל, איננו מוציאים אותם. אך במידה ואברהם זייאת וחבר מרעיו ימשיכו במעלליהם להפריח את בדיותיהם ושקריהם, לא תיוותר הברירה, וכל הסיפור ייצא החוצה במלואו, כולל הסיפור המשפחתי הכאוב שהביא את זיאת להעליל את העלילה על חשבון גיסו, וכולל את כל אמירותיו השקריות והבדויות של זיאת, אותם אמר "מפני קדושת המערכה"

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.