רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 19 באוגוסט 2016

צביעותו של שמואל אויערבך הוא אומר לסאטמארים תתנו כסף לא ניקח לא תתנו כן ניקח - האם הלקיחת כספים תלוי בכמה סאטמאר נותנת או שזו אידיאה שמאמינים בה?

לא מתביישים אומרים זאת בגלוי, לא האידיאה עיקר אלא הכסף עיקר, תתנו לא ניקח מן המדינה, לא תתנו כן ניקח מן המדינה. לא נשמע את מי מהם זועק כי לקיחת כסף מן המדינה אסור וכי זה ביהרג ואל יעבור כפי שהאמינו בעבר אלו שאסרו את הלקיחת כסף מן המדינה, היום המשחק השתנה מן הקצה אל הקצה

אפשר להבין את אלו שמעולם לא עשו מזה אידיאה אלא עושים חשבון של רווח והפסד היכן יקבלו יותר שם יפנו, הרבה מן המוסדות הירושלמים יכולים ללכת לכאן ולכאן מה שחשוב להם זה המספר הסופי היכן יקבלו יותר. אבל ישנם מי שטוענים שכל מעשיהם 'שיטה' ו'השקפה' וכי חלילה לא ישטו ויילכו רק בדרך כפי שצריך ללכת והשאלה היא האם מותר או אסור לקחת כסף מן המדינה

כוונתי כאן לראש הפלג משערי חסד הזקן ממרא הידוע שאמר לסאטמארים אם תתנו כסף לא ניקח מן המדינה לא תתנו ניאלץ לקחת, הוא כאילו מאיים עליהם, כאשר השאלה היא, האם מותר או אסור לקחת מן המדינה, ואם מותר אז למה לפנות כלל לסאטמאר כאשר ברור כי מן המדינה מקבלים יותר מאשר סאטמאר

האמת היא כי הוא מבקש להרוויח כפול לקחת גם מכאן וגם מכאן, אבל את זה לא יאמר. השאלה היא האם שמואל אויערבך הוא 'השקפיסט' או שהוא שחקן עושה חשבון של כמה כסף יכנס ולא יותר מזה

כשמנהלים עסקנים שאינם חלק מן הפוליטיקה הכללית ובודאי לא ההשקפתית עושים חשבונות כאלו זה עניינם בלבד, לא לומדים מהם והם לא מבקשים שאחרים ילמדו מהם 'השקפה' אבל כששמואל אויערבך עושה כך, זה מלמד כמה צביעות ובעיקר שקר יש בו, אין כל ענין של השקפה בלקיחת כסף מן המדינה יש כאן רווח בלבד להוציא מהיכן שרק אפשר

הפלא הוא על הסאטמארים שאינם קולטים כי שמואל אויערבך עובד עליהם

חיים שאולזון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.