רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 28 ביוני 2016

ואצל מי למד הרב יצחק יוסף לסלף ולבלף?

מאת הרב חיים אמסלם

כולם יודעים שיש לי דעה מקלה בעניני גיור, בשונה ממה שפוסקת הרבנות הראשית.
אין בזה כל חידוש.
דעתי מבוססת לאור פסיקת גדולי הרבנים ספרדיים שנטו תמיד להקל בעניני גיור, חברתי כמה ספרים בענינים אלו הבולט והידוע שבהם הוא ספר ״זרע ישראל״ מי שאוהב אוהב מי שלא אוהב לא אוהב.
אני באופן אישי סובר ואומר בכל הזדמנות: כי המחמיר בגיור מקל בהתבוללות.
הרב עובדיה יוסף בעצמו כשלא שמו עליו עין בוחנת יותר מדי היה סופר מקל, כאשר הוכחתי, וכמו שהוא מעיד על עצמו בתוך אחת מתשובותיו בספרו יביע אומר, [שמעשים בכל יום שמוכרחים לגייר גם כאלו שיודעים מה יהיה בענין שמירת המצוות] אולם משקמה ש״ס והוא נהיה מנהיג ״חרדי״ הוא היה חייב ליישר קו עם העולם החרדי המחמיר...
ואף על פי כן לא פעם הוא הוציא אותם משלוותם עם גישה מקלה, ראה ערך גיורי צה״ל.
לאחרונה בנו הרב הראשי יצחק יוסף, המחפש הכרה ושדרוג מהחרדים החליט להיות פתאום ״צדיק״ המחמיר בגיור, מילא ניחא, הרי הכל רק אינטרסים והרבנות מזמן לא רבנות באמת ומרביתה פוליטיקה ותעשיית הון, זה ידוע ואין פה שום חידוש או השמצה.
החידוש שהרב יוסף שלאחרונה הוא כתב בכמה מקומות להראות את כוחו התורני בענין גיור, לסתור כל שכתבתי.
זכותו, לי אין יומרות ואין בעיה עם מי שחולק עלי, יש לי בעיה עם מי שמסלף דברי ובמיוחד מי שאומר שאני מסלף...
והוא מתפלא על כך שאני עומד ומתעקש על דעתי...
הייתי מוכרח ולא נותרה לי ברירה אלא לכתוב חוברת תגובה נגד דבריו, להראות שדעתי היא דעת גדולי התורה.
הוא אוהב לכתוב על אחרים בבטחון גמור, כמי שהאמת נמצאת בכיסו ועל דברי אחרים, : ״דבריו דברי הבל״ וכל מיני לשונות בוטים כאילו שכולם מטומטמים לגמרי ולשונות כאלה ימנעו מהמעיין להבחין בין הבל לדבר נכון, ולכן כתבתי את החוברת ״והבל הביא גם הוא״.
אוי לו לדור שכך נוהגים גדוליו, לא הייתי נגרר להשיב על דבריו, לולא ההכרח שלא תתפרש שתיקה כחוסר מענה או אולי כהודאה.
ודי בזה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.