רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 31 באוגוסט 2015

חסיד סלונים במכתב גלוי למשה גפני: "בכל הטענות לפתיחת בתי ספר חסידיים תבוא בטענות להגרא"מ שך"

מאת חסיד סלונים

משה גפני פתח בשבועות האחרונים חזית נגד בתי הספר החסידיים שמוקמים בכל רחבי הארץ בהוראתם הישירה של גדולי ומאורי החסידות ממשיכי דרך הבעש"ט הק' עם כל התקנות הנהוגות בקהילות החסידיות השונות.
 
בניגוד לציבור הליטאי שהם מבצעים אפליה וגזענות אמיתית כאשר אין שום הבדל בין בת ספרדית לבת אשכנזית ליטאית וכל מה שמפריע להם זה צבע העור הכהה, הרי בבתי הספר החסידיים המקום פתוח לכולם. כל מי שרוצה שבתו תתחנך בדרך החסידית המקובלת באותו בית ספר מוזמן לבוא בשעריה וכך נהוג עם כל בת שרוצה ללכת בדרכי החסידות. ואת זה יודע חבר הכנסת גפני.
 
אבל אם תקראו בין השורות מה אומר חבר הכנסת גפני שימו לב לגזענות שצצה לו מהפה, אתם החסידים הלכתם והשארתם את הליטאים עם הספרדיות. הבנתם, זה מה שמפריע לו. הוא רוצה מכסות שליש ליטאיות שליש חסידיות ושליש ספרדיות. מפריעה לו העובדה שזה מתחלק כיום חצי חצי עם הספרדיות, ובשביל זה הוא מעז לתקוף את בתי הספר החסידיים שקמו רק בגלל הצביון והשמירה על הקהילות החסידיות.
 
ואם לגפני אכן יש טענות, אז היסטורית מי שהביא את הקמת בתי הספר החסידיים ואת הפילוג הקשה ביותר ביהדות החרדית היה דווקא מורו ורבו הגרא"מ שך.  מי שרצה לכפות על בנות חסידיות חינוך ליטאי, הביא במו ידיו את הקמת בתי הספר החסידיים. בתי הספר החסידיים נוצרו מכורח ומניסיון השתלטות מחפיר של הגרא"מ שך על החינוך של בנינו ובנותינו וזו הסיבה היחידה שהוקמו המוסדות החסידיים. האם לגפני יש את החוצפה לאחר הפילוג הקשה והמחלוקת שהם יצרו במו ידם לבוא בטענות לגדולי החסידות. משה גפני באמת חושב שנחתנו שלשום מהחלל והוא יספר לכם סיפורי בדים.
 
ובכלל הרי אתם הליטאיים פרשתם מאגודת ישראל התחברתם בזמנו למרן הגר"ע יוסף אז מה לכם כי נזעקתם שהציבור החסידי על עדותיו ושבטיו פועל לשמירת הקדושה החסידית בדרכי אבותיו, מי מפריע לכם לנהל את אורח חייכם כפי הבנתכם. בכלל החוצפה הליטאית וניסיונות האפוטרופסות הליטאית על הציבור החסידי מקומם ומעורר שאט נפש.
 
ר' משה גפני היקר במקום להיטפל למוסדות החסידיים עדיף שתטפל בבעיות אצלכם ותניח לנו לנפשנו. לא מפיכם אנו חיים ולא אתם תלמדו אותנו איך להתנהג.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.