מאת: באבאווער מפוכח
י"ב אדר היה יום ההילולא העשירי של הרה"ק מהרנ"צ מבאבוב זצוק"ל. גם בבאבוב 48 מציינים את היום, וזאת למרות שכל השנה מוחקים באופן מגמתי את זכרו של מהרנ"צ, כאשר פשוט מתעלמים לחלוטין מכך שהוא שימש כאדמו"ר מבאבוב, האדמו"ר רב"צ מעולם לא מזכיר כלום בשמו (בניגוד להלב שמחה והפני מנחם) ואף משפיעי החסידות מונחים לכך שלא לדבר עליו לדור הצעיר שממודר לחלוטין מזכרו (המבוגרים יותר עוד זוכרים משהו) ואגב דווקא יש הרבה .
חסידים בבאבוב 48 זה אכפת להם אבל הם מפחדים לפצות פה. גם במסע הראוותני של הרב"ץ בארה"ק הוצא קובץ בשם תורת רבותינו ובו ד"ת מכל אדמו"רי באבוב למעט מהרנ"צ וזאת על אף שהבי"ד לא אסר עליהם להוציא מאמרים של הרנ"ץ בקובץ שכזה (מודגש במפורש בהחלטת הבי"ד - וגם יש מחסידי באבוב 48 שזעמו על זה אבל מי יעיז לומר משהו לשמרל ציטרוננבוים הרי יורידו לו את הקימחא דפיסחא) ובכן פעם בשנה "יוצא-זיין" (באידיש) עושים סעודה שמימדיה מצטמצמים משנה לשנה ושמענו שכך דרש המשפיע של באבוב 48 בב"ב א. מרוב שר' נפתלי היה נסתר אין מה לומר עליו. ב.הרבה בצדקה ויש ללמוד מזה לתת לקופה של הקהילה (שתומכת רק בנאמנים לרב"צ). ג. דרוש ארוך בחסידות בענין פורים שלא בנוי על תורת מהרנ"צ ולא קשור אליו ורוב הציבור בזמן זה או אכל או דיבר או ישן. ד. לסיכום - העיקר: זכינו שכבר עשור אדמו"ר הרב"צ מנהיג אותנו בדרך אביו (ולא אחיו - ובהנהגת שמרל ומנדל ציטרוננבוים וי"י מיזליש). היינו ב"ה שזכינו ביום חג עצמאות זה להתפטר מחתניו של מהרנ"צ ובא לציון גואל ועכשיו רק צריכים לתלות דגל עם הלוגו של באבוב 48. אגב בפס"ד הד"ת היה "בומבה" מהב"ד הם "אסרו" על באבוב 48 להוציא ספר של ד"ת ממהרנ"צ. זה נקרא להתפרץ לדלת פתוחה כי: א.אין להם מה להוציא. ב. הם לא רוצים להוציא
בכל שנה מחלקים בבאבוב 48 ללא שום התחדשות את אותו עלון של ר' משה אהרן לנדא המנהל של ת"ת באבוב 48 בב"ב (שכל בניו בבאבוב 45 וגם הוא מתפלל בשטיבל עזרא שנוטה ל45) וכנראה כל שנה הם מחלקים את מה שנשאר מהשנה שעברה. מאוד נדיר שחסיד באבוב 48 יתן את השם נפתלי צבי לתינוק שנולד
י"ב אדר היה יום ההילולא העשירי של הרה"ק מהרנ"צ מבאבוב זצוק"ל. גם בבאבוב 48 מציינים את היום, וזאת למרות שכל השנה מוחקים באופן מגמתי את זכרו של מהרנ"צ, כאשר פשוט מתעלמים לחלוטין מכך שהוא שימש כאדמו"ר מבאבוב, האדמו"ר רב"צ מעולם לא מזכיר כלום בשמו (בניגוד להלב שמחה והפני מנחם) ואף משפיעי החסידות מונחים לכך שלא לדבר עליו לדור הצעיר שממודר לחלוטין מזכרו (המבוגרים יותר עוד זוכרים משהו) ואגב דווקא יש הרבה .
חסידים בבאבוב 48 זה אכפת להם אבל הם מפחדים לפצות פה. גם במסע הראוותני של הרב"ץ בארה"ק הוצא קובץ בשם תורת רבותינו ובו ד"ת מכל אדמו"רי באבוב למעט מהרנ"צ וזאת על אף שהבי"ד לא אסר עליהם להוציא מאמרים של הרנ"ץ בקובץ שכזה (מודגש במפורש בהחלטת הבי"ד - וגם יש מחסידי באבוב 48 שזעמו על זה אבל מי יעיז לומר משהו לשמרל ציטרוננבוים הרי יורידו לו את הקימחא דפיסחא) ובכן פעם בשנה "יוצא-זיין" (באידיש) עושים סעודה שמימדיה מצטמצמים משנה לשנה ושמענו שכך דרש המשפיע של באבוב 48 בב"ב א. מרוב שר' נפתלי היה נסתר אין מה לומר עליו. ב.הרבה בצדקה ויש ללמוד מזה לתת לקופה של הקהילה (שתומכת רק בנאמנים לרב"צ). ג. דרוש ארוך בחסידות בענין פורים שלא בנוי על תורת מהרנ"צ ולא קשור אליו ורוב הציבור בזמן זה או אכל או דיבר או ישן. ד. לסיכום - העיקר: זכינו שכבר עשור אדמו"ר הרב"צ מנהיג אותנו בדרך אביו (ולא אחיו - ובהנהגת שמרל ומנדל ציטרוננבוים וי"י מיזליש). היינו ב"ה שזכינו ביום חג עצמאות זה להתפטר מחתניו של מהרנ"צ ובא לציון גואל ועכשיו רק צריכים לתלות דגל עם הלוגו של באבוב 48. אגב בפס"ד הד"ת היה "בומבה" מהב"ד הם "אסרו" על באבוב 48 להוציא ספר של ד"ת ממהרנ"צ. זה נקרא להתפרץ לדלת פתוחה כי: א.אין להם מה להוציא. ב. הם לא רוצים להוציא
בכל שנה מחלקים בבאבוב 48 ללא שום התחדשות את אותו עלון של ר' משה אהרן לנדא המנהל של ת"ת באבוב 48 בב"ב (שכל בניו בבאבוב 45 וגם הוא מתפלל בשטיבל עזרא שנוטה ל45) וכנראה כל שנה הם מחלקים את מה שנשאר מהשנה שעברה. מאוד נדיר שחסיד באבוב 48 יתן את השם נפתלי צבי לתינוק שנולד
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.