מאת דרשן
״והיה עקב תשמעון..״ אומר רש״י שזה מלשון העקב שלנו שדורכים עליו. ללמדנו החשיבות של קיום מצוות פשוטות שמתעלמים מהן ודורכים עליהן. אך אפשר עוד להעמיק ולומר שהעקב הוא סמל לנחיתות- נמצא בתחתית הגוף, מוסתר מהעין, עור קשה ויבש ומתחכך בעפר/ליכלוך- אנו בעצם לא סופרים אותו. אך בפועל הוא מקור ושורש היציבות שלנו בהליכה.
אנו רגילים להאזין ללב או לדברי חכמה והיגיון. אלו שני ערוצי האזנה מרכזיים שמשפיעים עלינו בחשיבה, בהרגשה ובדרך פעולה. אך אנו לא מורגלים להאזין לערוץ של העקב שמסמל דברים/אנשים הנמצאים בתחתית- בעלי יובש ונחיתות שאינם בולטים ואנו מעדיפים שלא לראותם. אך העקב הוא מסמל אותם, באמצעות האזנה לערוץ של העקב לפתע נגלה עולם נוסף מורכב ומיוחד ונתייחס אליו. יעקב אבינו נקרא ע״ש העקב. יעקב אבינו כל חייו התמודד עם עיכובים, אנשים ומצבים מורכבים והצליח בכך. חשוב שנלמד כולנו להאזין לעקב שלנו ובכך נזכה בעז״ה ליציבות אישית וכללית ולהסרת העיכובים בדרך לגאולת עולמים.
שבת שלום!
״והיה עקב תשמעון..״ אומר רש״י שזה מלשון העקב שלנו שדורכים עליו. ללמדנו החשיבות של קיום מצוות פשוטות שמתעלמים מהן ודורכים עליהן. אך אפשר עוד להעמיק ולומר שהעקב הוא סמל לנחיתות- נמצא בתחתית הגוף, מוסתר מהעין, עור קשה ויבש ומתחכך בעפר/ליכלוך- אנו בעצם לא סופרים אותו. אך בפועל הוא מקור ושורש היציבות שלנו בהליכה.
אנו רגילים להאזין ללב או לדברי חכמה והיגיון. אלו שני ערוצי האזנה מרכזיים שמשפיעים עלינו בחשיבה, בהרגשה ובדרך פעולה. אך אנו לא מורגלים להאזין לערוץ של העקב שמסמל דברים/אנשים הנמצאים בתחתית- בעלי יובש ונחיתות שאינם בולטים ואנו מעדיפים שלא לראותם. אך העקב הוא מסמל אותם, באמצעות האזנה לערוץ של העקב לפתע נגלה עולם נוסף מורכב ומיוחד ונתייחס אליו. יעקב אבינו נקרא ע״ש העקב. יעקב אבינו כל חייו התמודד עם עיכובים, אנשים ומצבים מורכבים והצליח בכך. חשוב שנלמד כולנו להאזין לעקב שלנו ובכך נזכה בעז״ה ליציבות אישית וכללית ולהסרת העיכובים בדרך לגאולת עולמים.
שבת שלום!
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.