רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 25 במרץ 2014

אחינו מנדינו

מאת אברך

בעקבות דבריו של הרב אביחי רונצקי.
בכל פעם בה מתבטא רב חרדי על הציונות הדתית בכינוי "עמלק" קמה זעקה גדולה ומרה. הייתכן?! עמלק יקראו לנו?  הכך דוברים על אחים? אכן ממש זעקת סדום ועמורה....
אך בואו ונתבונן. מהו בעצם עמלק ומדוע מלחמת החרמה שה' הכריז נגדו? אכן כבר לימדונו חז"ל שעמלק אשם בכך שצינן את הקדירה. במשלם הידוע הסבירו לנו כי לאחר הניסים של יציאת מצרים וקריעת ים סוף נפל פחד היהודים על העמים ואיש לא העז לעמוד בפניהם. עד שהגיע עמלק ולמרות שהפסיד הורה את הדרך לכל שונאי ישראל לדורותיהם.
באותה המידה ניתן לומר על בני הציונות הדתית לא קראו להם עמלק כי הם שנואי ישראל חלילה או רוצים להרוג אי מי (חוץ מערבים) אלא מפני שהם מצננים את הקדירה. כשזועקים גדולי ישראל כי גזירת הגיוס היא הרס עולם התורה מגיע איזה רב ד"ל ואמור "לא נורא" "יהיה בסדר" וכו'... כשעולה חוק חדש שחוק הגיור שמו אך מטרתו היא דווקא הרס מערכת הגיור יימצא הרב הד"ל שיתמוך וירגיע.. וכל אותה העת ממשיכים הם בקראם לחרדים לדבר ה' "אל תדאגו, לא יהיו סנקציות פליליות" "אל תדאגו נפיל את חוק הגיור" וכהנה וכהנה ובפועל נותנים ידם לכל חורבן והרס.
תאמרו נא לי אחי הלא עמלק הוא זה?!
אם כי ראוי להסתייג כי ישנם זרמים ותתי זרמים ותתי תתי זרמים וכל אחד בדרכו הולך, ויש בהם רבים שאכן אינם ראויים לתואר מכובד זה (כמו הר המור וסיעתם למשל).

תגובה 1:

  1. אברך מבורך !

    אם הרב שטרנבוך מכונה על ידי "חרדים" בשם רפורמי - ( גם עמלק - אבל זה כבר נדוש )
    אזי אין לרב רונצקי מה להעלב. פשיטא שעמלק עדיף טפי מ"רפורמי"

    אבל לא איפשטא לן עדיין מי גרוע יותר "רפורמי" או "מזרוחניק" . וצ"ע

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.