מאת אחד האברכים
בשבת האחרונה, כ' מנחם אב, יום ההילולא של רבי לוי יצחק שניאורסאהן, אביו של הרבי מליובאוויטש. בשבת זו התקיים הכינוס השלושים וארבעה של קבוצת שלוחיו המיוחדים של הרבי לאה"ק. השלוחים נשלחו בשנים תשל"ו-תשל"ח במטרה לבנות את חב"ד בישראל ולהנהיג אותה. בין חברי הקבוצה נמנים מחצית מחברי בית דין רבני חב"ד, חברי אגודת חסידי חב"ד, ראשי ישיבות חב"ד, משפיעים ועוד. בכל השנה מתכנסים השלוחים ודנים על עניינים הנודעים להנהגת חב"ד בארץ. הכינוס השנה התקיים בקמפוס של קרית הרצוג בכפר סבא.
בשבת האחרונה, כ' מנחם אב, יום ההילולא של רבי לוי יצחק שניאורסאהן, אביו של הרבי מליובאוויטש. בשבת זו התקיים הכינוס השלושים וארבעה של קבוצת שלוחיו המיוחדים של הרבי לאה"ק. השלוחים נשלחו בשנים תשל"ו-תשל"ח במטרה לבנות את חב"ד בישראל ולהנהיג אותה. בין חברי הקבוצה נמנים מחצית מחברי בית דין רבני חב"ד, חברי אגודת חסידי חב"ד, ראשי ישיבות חב"ד, משפיעים ועוד. בכל השנה מתכנסים השלוחים ודנים על עניינים הנודעים להנהגת חב"ד בארץ. הכינוס השנה התקיים בקמפוס של קרית הרצוג בכפר סבא.
במהלך סעודת היום נעמד הרב יוסף יצחק חיטריק ופתח בווידוי
מסעיר. חיטריק משמש כמנהל החינוכי של סמינר 'בית חנה' בצפת, ונמנה על ראשי
העסקנים האנטי משיחיים בחב"ד, וממובילי המאבק על השליטה באגודת חסידי חב"ד.
בשנתיים האחרונות הוא ניהל מאבק אישי בבן דודו, הרב יוסף יצחק וילשאנסקי,
שכלל הפצת מכתבים נגדו ודיבורים קולניים נגדו בכל ריכוזי חב"ד. בכנס מנהלי
מוסדות חב"ד שנערך בקיץ השנה, עבר חיטריק ממנהל למנהל ושוחח איתם נגד
וילשאנסקי.
עתה הוא קם
ממקומו ולתדהמת הנוכחים ביקש בגלוי את סליחת וילשאנסקי. "המחלוקת הרעיונית
בינינו לא מצדיקה את מה שעשיתי לו", אמר לקול תדהמת הנוכחים, "הייתה זו
התפרצות בלתי נשלטת שלי, ואני מבקש את סליחתו. אין לשער את כמות הנחת שעשה
הרב וילשאנסקי לרבי. ההתקפות שלי עליו נבעו מסוג של קנאה אישית, ושוב אני
אומר, לא הייתה להם שום הצדקה".
הנוכחים הופתעו והרב חיטריק המשיך, הפעם ישירות: "ר' איצ'ה [וילשאנסקי]! אני מבקש את סליחתך על הרדיפה האישית שלי נגדך!"
אחריו
נעמד הרב יעקב רייצעס, שליח הרבי ביסוד המעלה, ואף הוא אמר: "הויכוח
מיותר. כולנו מסכימים שכל דברי הרבי הם אמיתיים ונצחיים. המחלוקת בנוגע
לצורך וצורת הפרסום לא מצדיקה פגיעות אישיות". הוא אף המשיך ואמר כי "אני
מפרסם ביישוב שלי שהרבי הוא נביא".
בסעודת
מלווה מלכה בירכו על הצעד הרב אליהו יוחנן גוראריה, רב העיר חולון (בן דוד
לחיטריק ולווילשנסקי) ומנכ"ל הכינוס הרב יהודה איידלקופ והביעו תקווה כי
"זו תהיה פתיחה טובה לסיומם של כל הרדיפות האישיות. חב"ד תצא מחוזקת יותר".
הרב וילשנסקי אמר אמש (מוצ"ש) כי הוא מוחל וסולח לרב חיטריק ומאחל לו הצלחה בהמשך פעלותיו החיוביות.
זה רע מאוד. אם השפויים בחב"ד לא יטילו חרם על המשיחיסטים אז שאר הציבור יעשה זאת.יש כבר עשרות אלפי משפחות ששידוך עם חב"ד הוא בשבילן כמו שידוך עם נוצרים קתולים - לא בא בחשבון.ככל שהמגמה תימשך ואויבי היהדות בחב"ד ימשיכו להיחשב חוקיים, כן ימהר שאר עם ישראל להקיא מקרבו את כל אנשי חב"ד באשר הם ולהגדירם כגויים לכל דבר וענין.
השבמחקב"ה בחבד אף אחד לא רוצה להשתדך עם אחרים כך שזה לא מאיים עלינו - להשתדרך עם ליטאים ח"ו...
מחק"השפויים בחבד" - הינם המשיחיסטים שהרי חבד הינה חצר חסידים, וכלל הבדרזל בחצר היא ציות למנהל החצר הלוא הוא האדמו"ר, ללא כל תמיהות והחלטות של "לא מתאים לי".
אתה היחיד עד היום ששמעתי שמנסה בכל כוחו לעשות חרם על חבד אבל כמו המשל עם הציפור שרוצה ליבש את הים ע"י שהיא מוציאה ממנו טיפה אחרי טיפה עם המקור - לא מפיחדה אף אחד, ועוד והוא העיקר - שגם באם נניח שתצליח, לובאוויטש אף פעם לא חיה בשביל אף אחד. מי שלא רצה - לא חוייב להיות שותף ןחלק, וגם אם כולם יהיו נגדנו לא יהיה לנו רע, ב"ה אנחנו קהילה מגובשת, עם שידוכין מבפנים, הכשרים והכל ואנחנו לא צריכים אף אחד אחר...
היה שלום והמשך לנסות לייבש את הים עם המקור הפצפון שלך...
לא חשוב כבר. כל חב"ד גויים. הם יכולים לסלוח זה לזה או לא לסלוח זה לזה, הם כולם פסולים. אין יהודי שיתחבר איתם ועובדה שהגר"ע טבל מיד אחרי שפגש אותם כמו שהוא עושה כשהוא פוגש גויים.
השבמחק20 שנה מחכה יוסף יצחק וילשנסקי ליבוק המזוייף הזה והנה זה הגיע!
השבמחקר' יוסף יצחק!
מזל טוב מזל טוב!
אבלכותב יקר למה אתה משמיט את עיקר דברי הרב חיטריק?
וזו לשונו: סוף סוף ר' איצ'ה הגיע למסקנה שמשיחיות היא נגד דעת הרבי! סוף סוף ר' איצ'ה הבין בדרך הקשה אחרי נזקים גדולים שעשה לליובאוויטש מאז היותה לתנועה הבין שטעה ור' איצ'ה בשונה מאחרים יש לו אומץ לומר טעיתי. עכשיו ר' איצ'ה עושה את העבודה שאנו עשינו כל השנים לסגור את תופעת המשיחיות שהביאה חילול שם ליובאוויטש. ר' איצ'ה הוא שליח וסוף כל סו הוא חזר בתשובה ולכן מעל גבי במה זו אניי אומר לכולם ר' איצ'ה כמו שאתה חזרת בתשובה שלימה וקיבלת על עצמך למגר את התופעה היאומה הזו כך גם אני מודיע כאן ליד ידידיי ואחיי היקרים כי אני מפסיק להלחם בך.
אלו היו דבריו של הרב חיטריק.
ומה הגיב הגאון ר' איצ'ה גולדברג?
"אי אפשר להאמין לאיצ'ה כלום אני מכיר אותו מהיותו ילד, הוא משחק לכל הכיוונים. כולו שקר ורמיה, בשביל להשתלט על אגו"ח הוא מוכן לעשות הכל וביחד ממשיך עם עידוד הטרור בכל מקום ומקום.
עד כאן הדיווח היבש מיום השבת במחיצת השלוחים.
פרשנות מיותרת
לחיטריק יש הרבה ממי לבקש סליחה
השבמחקהוא רודף אחרים כל היום במשרדו בסמינר
אך ורק קנאה זורמת בגופו
ומשתמש בזה נגד בני משפחתו גם
למשפחת וילשנסקי ידיעה כזו שווה מליונים. זה בדיוק מה שהם צריכים שכולם יכירו בהם ויוכלו לקבל כסף מהאנטים.
השבמחקהרב חיטריק הפעם עשה אתה עבודה
שבוע הבא הרב אהרונוב יעשה העבודה
ויש להם מהצד גם בחורים תמימים ובעלי תשובה שהם עובידם עליהם כאילו הם משיחיסטים וכך גם הם נותנים להם כסף וכבוד וכך בשונה מחיטריק וכל השלוחים הרי וילשנסקי נהנים מכל העולמות גם זוכים לכסף מהאנטים וגם מקבלים כסף וכבוד מהמשיחיסטים הנאיביים שחושבים שהם צדיקים גדולים
איזה משפחה יפה.
שלום שלום לר' איצ'ה וילשאנסקי שליט"א
השבמחקר' איצ'ה חיטריק הביא לך את המתנה הגדולה שאתה חולם עליה כל חייך והיא: שאברמל שם טוב יזמין אותך לירחי כלה שלו!
א גישמעק!!!
אתה וילדיך יזכו לשבת בצילו של אברמל שם טוב ביחד עם כל הראשי ישיבות האמיתיים של ליובאוויטש, ביחד עם כל ה'פני'.
הרי לכך אתה משתוקק ולכך משתוקקים ילדיך.
את המשיחיסטים השתמשת בתור קרש קפיצה לשם.
בעזרת השם אני מאחל לך ששנה הבאה כבר תהיה ביחד עם ר' יואל שיחי' - לא לפני שתבקש ממנו סליחה - וביחד עם ר' לייבל שפירא וכו' וכו' אתה תשב שם במזרח. אתה תשא שם נאום על מצב החינוך בחב"ד. אתה תאכל כמעט מאותה צלחת עם בן דודך ממונטריאל!
אשריך ר' איצ'ה
תמשיך לדרוך על המשיחיסטים ולהשפיל אותם וכך תעלה לכסא הכבוד של אברמל שם טוב
יש גבול כמה אפשר לשקר במצח נחושה!!!
השבמחקאני תובע משאולזון לפרסם מי שלח לו מידע כוזב ושקרי זה!
אני אישית נכחתי בכינוס לכל אורכו:
הרב חיטריק דיבר באריכות כמה פעמים לאורך השבת, ומעולם לא אמר דבר שכזה. להיפך: כל נאומו שלו, וכן נאומיהם של כמעט כל הנואמים עסקו בדבר אחד - מחאה חריפה נגד וילשאנסקי על חילול שמו של הרבי בהתנהגותו המשיחית, בעיקר בפעילות המשיחית במירון ובצפת בל"ג בעומר ובה' אב ועוד.
גם שאר הנואמים: הרב זושא אלפרוביץ מקרית גת, הרב יעקב רייצס, הרב אהרן אליעזר צייטלין, הרב איצ'קע גורביץ ממגדל העמק, ועוד ועוד - כולם תקפו את וילשאנסקי בחריפות, ודרשו ממנו לחזור בו מהרס חב"ד שביצע בעשרים השנים האחרונות.
שאולזון, יש לך 2 ברירות, אם ברצונך להשאיר משהו מאמינותך: או להוריד את הפוסט הזה, או לפרסם בדיוק מי שלח את הפוסט, כדי שנדע פעם אחת ולתמיד מי עומד מאחורי הבדיות שבאתרך.
שוחחתי על כך אישית עם הרב חיטריק.
מחקהכל הבל הבלים ומודעה שקרית וכוזבת.
ראשי המשיחיסטים לא מפחדים מעולם האמת שאז הצטרכו לתת את הדין על החינוך המופקר שנותנים...אני באופן אישי לא מקנא בהם...
השבמחקהפסיכיסטיים רווים נחת מכל הכותבים בעד או נגד, אלת מהטענות החזקות שלהם, שהנה אתם אלו שקוראים לנו משיחיסטיים ומה שתגידו על השאר כבר לא מעניין אותם...לכן כל פעם שאני מנהל איתם דאלוג, אז כדי שהדברים יהיו מובנים, הנני עושה סדר בדברים ואומר לבן שיחי, כשאתה מדבר על המשיחיסתיים אתה מדבר על כל מי שמאמין באמונה שלמה בביאת המשיח...ושאתה מדבק על האנטיים אתה מדבר על הפסיכיסטיים הקוראים לעצמם בטעות משיחיסטיים....
השבמחקהידיעה הזאת שקרית ההיפך הוא הנכון חיטריק צעק על ולישנסקי ולא ביקש ממנו סליחה לרגע.
השבמחקמר שאולזון חשוב שתברר ותאמת את הדברים לפני שאתה מעלה אותם משום שאתה עושה צחוק מעצמך ואי אפשר להאמין לך..
פרופ' יורם בילו בראיון:
השבמחקבמה אתה עוסק לאחרונה?
"בשנים האחרונות אני חוקר את הסערה המשיחית בתנועת חב"ד לאחר מות/ העלמות הנשיא האחרון, רבי מנחם מנדל שניאורסון ביוני 1994. המחקר שלי עוסק בדרכי ההנכחה של הרבי הנפקד הרווחים בקרב החסידים הרדיקאליים (המאמינים במשיחיותו של הרבי ומכחישים את מותו). אחת התופעות הדרמטיות ביותר כאן היא מה שמכונה בספרות של מדעי החברה והדת "התגלויות" (visions, apparitions) ובפסיכיאטריה "הלוצינציות ויזואליות". על סמך 80 הדיווחים שאספתי מאנשים שטענו כי ראו את הרבי בשנים האחרונות, יכולתי לעמוד באופן ברור על ההבדל בין חוויותיהם (שהיו בדרך כלל אפיזודיות, קצרות, מרגשות וחיוביות) לבין הלוצינציות במצבים פסיכוטיים. הרוב המכריע של המדווחים היו אנשים מעורים בקהילתם אשר מתפקדים היטב, אולם מרואיין אחד שהוכר כמי שמסוגל לראות את הרבי כמעט בכל מצב, היה בעל היסטוריה פסיכיאטרית עמוסה. למרות שבסביבתו היו מודעים לבעיותיו הנפשיות, היה זה מאלף לראות כיצד בקהילה בעלת מתח אמוציונאלי גבוה באווירה מיסטית-משיחית, נמצא גם לאדם כזה מקום בתוך המסגרות החינוכיות של חב"ד. הוא שימש כ"משפיע" של ישיבה שבאווירה המשיחית הקדחתנית ידע להשתלב ולהלהיב את התלמידים בסיפורי נפלאות על מפגשיו עם הרבי. במלים אחרות, אדם שבתקופה של שגרה דתית ולא תזזית משיחית – היה מוגדר מן הסתם כסוטה, יכול היה למצוא לו נישה חברתית מקובלת ברגע ההיסטורי הנוכחי".
http://doctorsonly.co.il/2013/07/62331/
אתה מוזמן לנחש למי הוא מתכוון.
למען הדיוק נער הייתי עוד מלפני 25 שנה אני זוכר את חיטריק צועק על וילשאנםקי ולא רק עליו כי זה דרכו בקודש חיטריק וגב' וילישאנסקי בני דודים ולא כמו שכתוב כאן
השבמחק