רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 24 ביולי 2013

איך פסק הרב דוד לאו על בנות מעתיקות?

בענין הזה של להעתיק, מביא אני לכם כאן שאלה מעניינת שהרב דוד לאו נשאל ומה השיב

לספר על העתקה?

פורסם בכ"ג באייר התשס"ה
שלום לכבוד הרב!
אני לומדת בבית ספר תיכון דתי, וגיליתי שהבנות בכיתה שלי מעתיקות, וככה גם בכיתות אחרות בבית ספר.
1. האם כדאי להגיד זאת למורה או למנהל כדי שיטפלו בנושא?
2. יש לי סיפור על נושא ההעתקה וחשבתי להגיד למדריכה שלנו שתצלם את זה לבנות בתור פ"ש ותחלק להן. האם כדאי לעשות זאת, והאם יש בכך לשון הרע שהרי כך היא תבין שיש בנות שמעתיקות?
תודה רבה.


התשובה:
כדאי שתספרי זאת למדריכה, ללא שמות אלא בצורה עקיפה, כלומר אמרי לה שלאור הכרותך עם הבנות את חושבת שצריכים לחזק את סוגיית גנבת דעת והעתקה במבחנים, כי בנו חושבות לעשות זאת, ואולי זה יעזור להן להחליט שלא לעשות זאת.
בדרך זו לא אמרת שהן כבר עשו זאת אלא רק שעלולות לעשות, ובמסגרת המצוה להוכיח לא נטלת לעצמך את אחריות התוכחה אלא היא תעשה זאת, כך עדיף. http://www.moreshet.co.il/web/shut/shut2.asp?id=55687

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.