היתה זו הזדמנות פז לעשת צעד שישנה את המפה החרדית והפנים אגודאית, להכניס את חב"ד לאגודת ישראל בדלת האחורית. כמו שעשו מאמצי על להזמין כל קהילה גדולה חסידית ל'מועצת', היו צריכים לפנות ליהודי כמו הגאון רבי משה לנדא ולבקש ממנו להשתתף בישיבה ובזה היו עושים צעד אדיר לקראת הבאות, ואם בבחירות האחרונות היו רק כמה אלפים שהצביעו ג' בבחירות הבאות המספר היה כפול ומשולש
כותב לי יהודי שנכח בישיבת 'מועצת גדולי התורה' היום בבני ברק ואלו דבריו:
עמדתי עם עוד רבים מול מלון ויז'ניץ בבני ברק, התרגשתי כולי לראות את מרנן ורבנן האדמורי"ם ואחריהם הרבנים נכנסים להתכנס בצוותא לכינוס ההיסטורי של ה'מועצת'.
כותב לי יהודי שנכח בישיבת 'מועצת גדולי התורה' היום בבני ברק ואלו דבריו:
עמדתי עם עוד רבים מול מלון ויז'ניץ בבני ברק, התרגשתי כולי לראות את מרנן ורבנן האדמורי"ם ואחריהם הרבנים נכנסים להתכנס בצוותא לכינוס ההיסטורי של ה'מועצת'.
כולנו זוכרים את העידן שבו המועצת היתה אחת, לפני שפולגה ושוסעה בגלל נגיעות אישיות של כל מיני אישים ידועים ומפורסמים.
על חלב שנשפך לא בוכים. אך הרבה נהרות של דם נשפכו בגלל המחלוקת המטופשת הזאת, אם המחלוקת בישראל אחרי השואה הנוראה.
והנה ביוזמתם של שני מנהיגים - מרן האדמו"ר שליט"א מויז'ניץ מהצד החסידי, ומרן הגראי"ל שטיינמן שליט"א מהצד הליטאי, אוחה השסע.
המועצת התאחדה שוב.
דווקא שני האישים, שבמשך שנים נרדפו על
לא עול בכפם, הם אלו שמבינים היטב יותר מכל אחד אחר, מה גודל הזוועה של
המחלוקת, וכמה הפסד וחורבן הוא גורם לכלל ישראל.
אך היה חסר לי משהו באיחוד הנפלא הזה.
ישנה קהילה חסידית נוספת, גדולה מאוד, ואולי הגדולה ביותר בארץ ישראל,
שאין לה כלל ייצוג ב'מועצת', ואף שאולי בעבר הם לא רצו, אך כיום השתנו
העיתים והזמנים, ודווקא כדי לחדד ולהעביר את ה'מסר' שעידן חדש נפתח בעם
ישראל, וההכנות לגאולה בעיצומן, היה מן הראוי לתת להם ייצוג.
אם לא הבנתם, כוונתי לקהילת ליובאוויטש.
רבים כמותי שותפים להרגשה, שהגיע הזמן להכניס נציג מוסכם על כל שכבות הציבור, שיהיה אף נציגה של קהילת ליובאוויטש ב'מועצת'.
זה יכול להיות המרא דאתרא הגרמי"ל לנדא שליט"א.
או כל אישיות אחרת, המוכרת בזכות עצמה, אך שתתן אף ייצוג לחב"ד.
אני
בטוח שלא בזדון נעשה זאת, אלא פשוט מחוסר מחשבה, מרוב שכל אחד חושב על
עצמו, וחב"ד הם האחרונים שיתבעו בפה כאחרים, לא עלה זאת בראשו של אף אחד.
אולי בעקבות ה'בלוג' שלך, יחלחלו הדברים, כפי שדברים אחרים שאתה כותב מחלחלים למעלה למעלה...!
אם אתה כותב כך כנראה שאינך בקיא בהיסטוריה של חב"ד. הרבי תמיד התנגד לסיעה פוליטית מטעם חב"ד בכדי שחב"ד יוכלו להשפיע על כולם כולל חילונים ולא יהיו נראים כמפלגה ולכן לא אמר במפורש להצביע לאגודה (חוץ מפעם אחת בתשמ"ט) בכדי שלא יהיו מזוהים פוליטית רשמית. ולכן חב"ד אינה יכולה לשלוח נציג למועצת גדולי ישראל של אגודת ישראל ומעולם לא עשו זאת (גם לפני שהייתה המחלוקת עם הרב שך).
השבמחקהוא התכוון בודאי לא רשמי, הוא כותב הרב לנדא כרב של בני ברק שהוא חסיד חב"ד הרבי לא התנגד שחסידי חב"ד יהיו קשורים בפוליטיקה עשרות מחסידי חב"ד נושאים בתפקידים פוליטיים
מחקשאולזון אתה כופר...
מחקהרבי מחב"ד שליט"א הגיע והשתתף במועצת ואפילו דיבר כמה דברים ... ומי שלא ראה או שלא שמע הוא כופר .......................
חיים על מי אתה מנסה לעבוד ? ! הרי הנושא שלשמו התכנסה המועצת היה הסכנה של גיוס בני הישיבות, הנוער של חב״ד היום ברובו מתגייס לצה״ל ברצון ובחדווה לשמור על שלימות הארץ, לימוד גמרא ותוספות אף פעם לא היה הצד החזק שלהם, חסידות ותניא שזה אפשר להדפיס בכל מחנה ומוצב, ביחד עם מבצעים של הנחת תפילין לגברים וחלוקת נרות לנשים ואין שום סכנה קיומית לעולם התורה, להיפך ! לדידם זה אפילו מצב אידיאלי..... כמה אלפי קולות הלכו לאיבוד שמה בתמיכה לעצומה לישראל , הדאגות של אגודת ישראל לא תואמים בכלל לחזיונות של חב״ד , לכן לפני שאתה מציע הזדמניות היסטוריות תבדוק קודם כל טוב טוב את ההיסטורי׳ של חב״ד עצמה שלדעתי אינו מעוניינת כלל להיות חלק מהתהליך הזו.
השבמחקנכון!!!
השבמחקפיספוס אדיר, אם באגודת ישראל היו מצרפים דמות חב"דית ל"מויעצס" אגו"י הייתה מסיימת את אחד מכאבי הראש שלה, כיום חב"ד היא תנועהא'פוליטית, ובתור שכזו אגו"י צריכה לחזר אחריה בכל מערכת בחירות מחדש, וכל הקטע שלהם עם 'שלימות הארץ', קצת כבוד והיו גומרים את הסיפור....
אהה רגע אבל את חב"ד לא קונים במשחקי כיסאות, בחב"ד יש דרישה לדברים מהותיים, אל תהרסו לשאולזון את הפוסט בשביל מה....
ושאולזון כמוהו כנתי גרוסמן היחיד שמבין מה ואיך צריך להיות, אין בורות וטיפשות גדולה יותר מאשר לחבר בין חב"ד וה'מויעצס'! ומי שמעוניין שיבדוק את ההיסטוריה שהייתה בתשמ"ט עת חב"ד השתתפה כמשקיפה בישיבות המויעצס לאחר ההישג הגדול בהתערבות החב"דית בבחירות. חב"ד ניסתה לתבוע שבהסכם הקואלציוני יהיה תיקון חוק מיהו יהודי, מיותר לציין כמה אז עניין את אגו"י 'מיהו יהודי' וכיום כולם בוכים על כך,
אבל לנתי גרוסמן החסידי - שאולזון המציאות לא מבלבלת אותו
שאולצון שאולצון! הגיע הזמן שתבין כי חב"ד היא פאסה! היסטוריה! אינכם רלוונטיים עוד בשיח החרדי ולא בשום שיח אחר! מפלגתכם עוצמה לישראל נכשלה כשלון חרוץ כמו גם האידיאולוגיה הפנאטית שלכם בעשורים האחרונים.
השבמחקמי יתננו רבי כריי"ץ שהרים את קרנה של ליובאויטש בעולם עד שממשיכיו בכוח הזרוע ריסקו את התדמית הזו בויכוחים פוליטיים.
חב"ד התבקשה יותר מפעם להשתתף במועצת, הן בימי הלב שמחה והן בתקופת הפני מנחם, אבל אין סיכוי!
השבמחקמאז שהרש"ב מליובאוויטש שהתנגד לדרכה הפוליטית והפשרנית של האגודה (יחד עם ר' חיים בריסקר) ולמרות היותו המייסד של התאגדות החרדים עזב את הגוף הזה עקב ביקורת.
מאז ועד היום מסתכלים בחב"ד על הגוף הזה כרע במיעוטו שמשתדל להיות חרדי אך נכשל תמיד פה ושם עקב שוחד כזה או אחר.
הן הריי"צ והן הרמ"מ ממשיכו התנגדו נחרצות לכל קשר רשמי ואחריות על החלטות הגוף הזה ויחד עם זאת שמרו על קשר והשפעה בלתי רשמית שאינה נושאת באחריות כדי שכשהמועצת למשל מחליטה להצטרף לממשלות העוברות על ג' דיהרג ואל יעבור שלא ישאו באחריות...
ברור שאין סיכוי שרבני חב"ד מייצגים לא יסכימו להצטרף למועצת של מפלגה פוליטית.
השבמחקאך גם אין סיכוי שהרב לנדאו למשל, כאישיות יסכים להצטרף, ברגע שיעשה זאת הוא יאבד תמיכה של ב' קהילות גדולות בעירו.
חב"ד וסאטמר.
כיום ב' קהילות אלו לצד גור ו ויזניץ וכל שאר החסידויות הקטנות מקבלות אותו בהערצה כמרא דאתרא
ביום שיצטרף לפוליטיקה הציונית הוא גמור אצלם
תיקון טעות הקלדה:
השבמחקהתכוונתי לעיל לכתוב שברור שאין סיכוי שרבני חבד כן יסכימו להצטרף למועצת וכו'....
לכל המגיבים שלום רב,
השבמחקכדאי מאד שתתחרטו על דברי הבלע שכתבתם נגד הרבי וחב"ד,
והוכחה היכנסו הערב לאתר חב"ד און ליין בו מצוטט מכתב מהרבי להרב זווין בו הרבי מציע לו, להיכנס כחבר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל אפילו שדעותיו לא שווים בכל הנושאים עם שאר החברים-הגדולים,
קצת ידע לא יזיק לכם!!!
למגיב מ"ס 4,
השבמחקכל בחור חב"די מוכן להתמודד במבחנים בע"פ ובכתב, וכן בחבורות עם כל בחור ליטאי או חסידי, בגמרא רש"י ותו"ס עם כל הראשונים והאחרונים, ר"ש שקופ, ר"ח בריסקער ועוד, והוא יגבר בקלות על כל בחור ליטאי וחסידי כאחד,
בישיבות חב"ד לומדים גם עיון וגם גירסא וגם הלכה, כל שבוע יש מבחנים בע"פ ובכתב, וזאת בנוסף לחסידות שלומדים בבוקר לפני התפילה ובערב שגם ע"ז יש מבחנים, ואת כ"ז לומדים בקדושה ובטהרה לאחר מקווה בבוקר שלפני התפילה, מבצעים, עושים רק ביום שישי, במקום ללכת לים בקיץ עושים מבצעים, מבצע נרות שבת קודש רק נשים ובנות עושות,
בניגוד גמור לכל בחורי הישיבות הליטאיות שהם לא יודעים מה זה מקווה, רק מיום כפור ליום כפור תוך שחצנות וגאווה.