אם חשבתם שפורים השנה עברה בשמחה בלונדון טעות בידכם. כן, למי שהענין הזה לא נוגע עבר אצלו הפורים כמו בכל פורים אבל לא אצל הציבור המעורב בפרשת הלפרין שם הסערה היתה קשה, אלו נגד אלו, לכולם טענות קשות, מפני שגם מי שהם נגד ההלפרינים רובם הגדול מתנגד לצעד שעשו כאשר פנו למשטרה. לטענתם צעד כזה יפתח את הפתח למסירה, יפיל הרבה חללים, וקל מאוד להפליל רבים מן החרדים
הטענה הקשה של מתנגדי ההלפרינים כי הצד של הלפרין עושה הכל למנוע מן העדים להתייצב בפני בית הדין ובמיוחד מן הנשים. לטענתם שיחדו אותם. יצויין כי את הטענה הזו שמענו כבר בסיבוב הראשון של ישיבת בית הדין כשהעדים המרכזיים מי שציפו כי הם יבואו ראשונים להעיד נעלמו ולא באו. כך אצל הלוחם הגדול נגד הלפרין וכך עם הנשים המתלוננות המרכזיות
כאן צריך לדעת להבחין בין הנשים. רוב רובן טוענות כי הוא דיבר עימן בנוסח שלא מקובל אצל חרדים, אבל לא טענו כי היה ענין של נגיעה. 2 נשים טוענות כי היה נגיעה ממש, ואלו לא באו להעיד בסיבוב הראשון, ולכן בית הדין פרסם מכתב ושלח הודעות לכל מי שביקשו כי יתייצבו בשבוע הבא, מסרו להם את מספר הטלפון של הרב דוד כהן (בתמונה) המרכז את העדים ויקבע עימם את הזמנים לשבוע הבא
לטענת המבינים, הם אומרים כי המסירה למשטרה בסופו של דבר עשה טובה להלפרין מפני שהדיינים יודעים עתה בבירור כי כל מה שיפסקו אוטומטית עובר למשטרה וידונו אותו על פי דיני אנגליה, ולכן גם אם ירצו לפסוק נגדו יחששו כי לא ירצו למסור אותו למשטרה, לכן אומרים אלו כי הדין תורה הזה אבוד, מפני שגם אם יהיה פסק הוא יהיה כזה שלא יפליל אותו
איו ספק כי העסק הסתבך, וקשה לדעת מה יקרה בשבוע הבא בבית הדין, וגם אם יעידו האם יאפשרו להדליף מן הישיבה הזו, או שזה ייעשה בדלתיים סגורות למנוע כל יכולת של הפללה חוקית, מפני שהמשטרה ממתינה למה שיקרה בבית הדין, הבטיחו להם כי פסק הדין והראיות יועברו אליהם, וכאן הענין הולך ומסתבך
יצויין כי הנשים הללו לא העידו במשטרה נגד הלפרין, ולכן הסבירות אומרת כי גם בבית הדין לא יעידו, אם כי לוחצים עליהם מן הצד של מתנגדי הלפרין שיעידו, והשאלה היא מי יצליח יותר
הטענה הקשה של מתנגדי ההלפרינים כי הצד של הלפרין עושה הכל למנוע מן העדים להתייצב בפני בית הדין ובמיוחד מן הנשים. לטענתם שיחדו אותם. יצויין כי את הטענה הזו שמענו כבר בסיבוב הראשון של ישיבת בית הדין כשהעדים המרכזיים מי שציפו כי הם יבואו ראשונים להעיד נעלמו ולא באו. כך אצל הלוחם הגדול נגד הלפרין וכך עם הנשים המתלוננות המרכזיות
כאן צריך לדעת להבחין בין הנשים. רוב רובן טוענות כי הוא דיבר עימן בנוסח שלא מקובל אצל חרדים, אבל לא טענו כי היה ענין של נגיעה. 2 נשים טוענות כי היה נגיעה ממש, ואלו לא באו להעיד בסיבוב הראשון, ולכן בית הדין פרסם מכתב ושלח הודעות לכל מי שביקשו כי יתייצבו בשבוע הבא, מסרו להם את מספר הטלפון של הרב דוד כהן (בתמונה) המרכז את העדים ויקבע עימם את הזמנים לשבוע הבא
לטענת המבינים, הם אומרים כי המסירה למשטרה בסופו של דבר עשה טובה להלפרין מפני שהדיינים יודעים עתה בבירור כי כל מה שיפסקו אוטומטית עובר למשטרה וידונו אותו על פי דיני אנגליה, ולכן גם אם ירצו לפסוק נגדו יחששו כי לא ירצו למסור אותו למשטרה, לכן אומרים אלו כי הדין תורה הזה אבוד, מפני שגם אם יהיה פסק הוא יהיה כזה שלא יפליל אותו
איו ספק כי העסק הסתבך, וקשה לדעת מה יקרה בשבוע הבא בבית הדין, וגם אם יעידו האם יאפשרו להדליף מן הישיבה הזו, או שזה ייעשה בדלתיים סגורות למנוע כל יכולת של הפללה חוקית, מפני שהמשטרה ממתינה למה שיקרה בבית הדין, הבטיחו להם כי פסק הדין והראיות יועברו אליהם, וכאן הענין הולך ומסתבך
יצויין כי הנשים הללו לא העידו במשטרה נגד הלפרין, ולכן הסבירות אומרת כי גם בבית הדין לא יעידו, אם כי לוחצים עליהם מן הצד של מתנגדי הלפרין שיעידו, והשאלה היא מי יצליח יותר
לא הבנתי ממתי התחילו לאכוף איסור נגיעה באנגליה?
השבמחקchaimkeh
השבמחקata mekabel malehv $$$$, nachon?
matzchik eizeh menuval ata
zevy
as usual totally inaccurate - there will NOT be a bais din this week- look up sub judice!!!
השבמחקsub judice היינו שאין לדבר ולעשות פעולות בענין שנמצא בידי שופטים בערכאות, אבל כנראה כיון שלא הביאו כתב אשמה על החשודים רק עשו בדיקות וחקירות לכן אין זה נחשב כ"בידי ערכאות"
השבמחקזה לא קשור לכאן, אבל אני בכל זאת כותב.
השבמחקאתה רומז שפרידמן יודע - מה שכנראה כל חרדי באנטוורפן יודע - שיהודים שלחו לרצוח יהודי - כנראה בגלל כסף.
וזה נראה לך, ולקוראים שלך סביר. ולא צריך לנקות את זה, אלא צריך לשמור על זה בקהילה.
וגם אנשים שמתעללים בנשים ובילדים - זה גם נראה לכם סביר - ואסור להלשין. ואין מה לתקן פה, אלא צריך לשמור על זה בקהילה.
ואחרי זה אתה זועק נגד גזירת הגיוס - כי מה? יתקלקלו שמה? מה עוד יכול להתקלקל אצלכם?