רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 4 בנובמבר 2014

מצבת הרב שך - כל מה שלא ידעתם עליו בחייו

מאת תלמיד פונוביז'

ביום ראשון ט"ז חשוון יחול הייארצייט של הרב שך. החלטנו לקראת ההילולא הגדולה לנתח את מצבת הרב שך שמאד לא נדבקת לנוף הליטאי, עם שלל התארים המוצמדים עליה.
 
כל מי שנכנס לבית העלמין פוניבז' בבני ברק ונקלע למקום קבורתו של הרב שך, ברגע הראשון הוא בטוח שנפל על קבר של אחד מגדולי החסידות והאדמו"רים. יותר נכון הוא בטוח שנפל על קברם של עשרות רבנים ואדמו"רים שקבורים ב"קבר אחים". כי כל התוארים שיש בעולם על אדמו"רים, היה מי שהדביק  אותם על מצבת הרב שך בשיטת העתק הדבק של ההווטצאפ.
 
לא לחינם כאשר יהודים בני תורה עוברים ליד המצבה של הרב שך הם מגחכים וקוראים לזה "מצבה של פורים". תקחו את מצבת מרן החזו"א, מרן הגרי"ז מרן הגר"ד פוברסקי, לא תמצאו דברים כאלו,  למרות שהם היו ענקי עולם.
 
מי שהחליט בזמנו על הפרזת התארים על הרב שך במצבה היו נכדיו למשפחת ברגמן שהם למעשה שולטים על הקבר והם אחראיים על קופות "קרן האבי עזרי", בהם אברהם ישעיהו ברגמן. לפי ההערכות קבר הרב שך מניב בשנה קרוב ל-3 מיליון ₪.
 
ביקרתי בשבוע שעבר במצבת הרב שך והחלטתי לעשות לרב שך ניתוח לאחר המוות. לא חלילה לגופו אלא לשלל התארים שהודבקו לו.
 
"פה נגנז ארון הקודש". הבנתם? הרב שך היה ארון הקודש תואר אדמו"רי למהדרין שלא נכתב על שום גדול ליטאי "אראלים ומצוקים אחזו בלוחות הברית"... לוחות הברית על מרן ליטאי? מינימום רמב"ם או קצות או ר' חיים ממתי אצל הליטאים לוחות הברית אומרות משהו..  "עמוד האש" עמוד האש חשבתי שהוא היה עמוד התורה או לפחות עמוד ההשקפה.. למה לחקות מצבות של אדמו"רים הונגרים?
"יחיד הדור ופלאו".. אפילו בחב"ד לא הגיעו לניסוחים משיחיים כאלו... "אור העולם"..."אביהם וליבם של ישראל..." "היה לבית ישראל לחומת אש בצורה"... "קדוש ה'". צחוק צחוק זה מה שכתוב על המצבה הליטאית בבני ברק. הייתם מאמינים?
 
אבל עכשיו הגענו ללוז של המצבה "ולא נהנה אפילו באצבע קטנה".... לא פחות מרבינו הקדוש מחבר המשניות.  פשוט לא נהנה. תשאלו את יחזקאל אסחייק על איזה מכונית הוא נסע, וכמה הנאות עולם הזה הוא קיבל. לצורך זה אפשר לשאול גם את אריה דרעי ועוד כמה מלחכי פינכא.
 
"איש האמת". אם היה כתוב איש השקר היה לפחות תואר אחד אמיתי על המצבה. תשאלו את מוטל'ה קרליץ על מידת האמת של הרב שך. אפילו מכונת הפוליגרף תתפוצץ.
 
"תורתו יראתו וקדושתו זרחו והאירו שמי היהדות" "ועשה שלא תשתכח תורה מישראל", לא פחות מרשב"י.
 
"וכבוד גדול עשו לו במותו".... מה שנכון נכון.
 
והסיומת שהרב שך פשוט חי  "באור פני מלך חיים"..
 
העיר לי אחד מהר"מים בישיבה שהמצבה הזאת היא בבחינת לועג אל המתים עם כל המשמעות של העניין. ואילו היה אחד שהיה דואג לכבודו של הרב שך היה מגיע ומנתץ את המצבה.

6 תגובות:

  1. אולי תסביר ! איך המצבה מכניסה למשפחה חמישה עשר אלפי שקלים כל יום ( לא כולל
    שבתות וחגים ) ????

    אתה מתבטא בזילזול על אדם שכנראה ביטל תורה הרבה פחות ממך.
    אולי תזדהה כדי שנדע מה משקל דבריך ???

    השבמחק
    תשובות
    1. הרב שך גרם לביטול תורה גדול בכל הפוליטיקה והעיתונים שהכניס לישיבות. הרס את עולם התורה כפי שאומר הרב שטיינמן והרב דב לנדו וכל ראש ישיבה שעיניו בראשו ולא חושש יותר מהמחבלים.

      מחק
    2. הרב שך היה שקרן ונוכל מושחת עד היסוד ולדעתי חולה נפש לא קטן לפי בתו המשוגעת ובנו החילוני.

      מחק
  2. גם אני מתבייש במצבה הזאת. על מי אנחנו עובדים. זה ליצנות במיטבה. אין במצבה הזאת תואר אחד אמיתי. בושה!!!!

    השבמחק
  3. Selection - מי שנכנס לבית העלמין פוניבז' בבני ברק ונקלע למקום קבורתו של שך, ברגע הראשון הוא בטוח שנפל על קבר של אחד מגדולי החסידות והאדמו"רים. יותר נכון הוא בטוח שנפל על קברם של עשרות רבנים ואדמו"רים שקבורים ב"קבר אחים". כי כל התוארים שיש בעולם על אדמו"רים, היה מי שהדביק  אותם על מצבת שך בשיטת העתק הדבק של ההווטצאפ.   לא לחינם כאשר יהודים בני תורה עוברים ליד המצבה של שך הם מגחכים וקוראים לזה "מצבה של פורים". תקחו את מצבת מרן החזו"א, מרן הגרי"ז מרן הגר"ד פוברסקי, לא תמצאו דברים כאלו,  למרות שהם היו ענקי עולם.   מי שהחליט בזמנו על הפרזת התארים על הרב שך במצבה היו נכדיו למשפחת ברגמן שהם למעשה שולטים על הקבר והם אחראיים על קופות "קרן האבי עזרי", בהם אברהם ישעיהו ברגמן. לפי ההערכות קבר הרב שך מניב בשנה קרוב ל-3 מיליון ₪.   ביקרתי בשבוע שעבר במצבת שך והחלטתי לעשות לשך ניתוח לאחר המוות. לא חלילה לגופו אלא לשלל התארים שהודבקו לו.   "פה נגנז ארון הקודש". הבנתם? שך היה ארון הקודש תואר אדמו"רי למהדרין שלא נכתב על שום גדול ליטאי "אראלים ומצוקים אחזו בלוחות הברית"... לוחות הברית על מרן ליטאי? מינימום רמב"ם או קצות או ר' חיים ממתי אצל הליטאים לוחות הברית אומרות משהו..  "עמוד האש" עמוד האש חשבתי שהוא היה עמוד התורה או לפחות עמוד ההשקפה.. למה לחקות מצבות של אדמו"רים הונגרים? "יחיד הדור ופלאו".. אפילו בחב"ד לא הגיעו לניסוחים משיחיים כאלו... "אור העולם"..."אביהם וליבם של ישראל..." "היה לבית ישראל לחומת אש בצורה"... "קדוש ה'". צחוק צחוק זה מה שכתוב על המצבה הליטאית בבני ברק. הייתם מאמינים?   אבל עכשיו הגענו ללוז של המצבה "ולא נהנה אפילו באצבע קטנה".... לא פחות מרבינו הקדוש מחבר המשניות.  פשוט לא נהנה. תשאלו את יחזקאל אסחייק על איזה מכונית הוא נסע, וכמה הנאות עולם הזה הוא קיבל. לצורך זה אפשר לשאול גם את אריה דרעי ועוד כמה מלחכי פינכא.   "איש האמת". אם היה כתוב איש השקר היה לפחות תואר אחד אמיתי על המצבה. תשאלו את מוטל'ה קרליץ על מידת האמת של שך. אפילו מכונת הפוליגרף תתפוצץ.   "תורתו יראתו וקדושתו זרחו והאירו שמי היהדות" "ועשה שלא תשתכח תורה מישראל", לא פחות מרשב"י.   "וכבוד גדול עשו לו במותו".... מה שנכון נכון.   והסיומת ששך פשוט חי  "באור פני מלך חיים"..   העיר לי אחד מהר"מים בישיבה שהמצבה הזאת היא בבחינת לועג אל המתים עם כל המשמעות של העניין. ואילו היה אחד שהיה דואג לכבודו של שך היה מגיע ומנתץ את המצבה.

    השבמחק
  4. זה המתוקן ..
    ביטל המון תורה אז והיום עוד יותר...

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.