רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 2 באוגוסט 2013

זעזוע בעולם הישיבות ר' חיים קנייבסקי יוצא נגד הזלזול בהכנה למשיח וטוען כי בגלל מלחמה מסויימת שכחו כי מי שאינו מצפה יום יום למשיח כופר בעיקר

זעזוע של ממש פשוטו כמשמעו לא האמינו כי מילים אלו ייצאו מפיו של ר' חיים קנייבסקי, בדרך כלל רגילים שדברים כאלו שייכים לחב"ד שם עסוקים בענינים אלו ולא בעולם הליטאי, אבלהפעם הוא בא חשבון עם מי שדרדרו את הרחוב הליטאי לכפירה בעיקר הי"ב

וכאן תשמעו סיפור סיפור, מדובר בשיחה שקיים ר' חיים קנייבסקי עם מקורביו ב'עיקרי האמונה', טענו כי מדובר בנושא מאוד חלש בישיבות לא עוסקים בזה, ור' חיים ביכה את המצב הזה, וכאן הוזכר פתגמו של ר' חיים מבריסק שמי שאינו יודע מזה 'נעבאך אפיקורוס'. ועברו על סעיף סעיף מהי"ג עיקרים, וכך הגיעו לעיקר הי"ב האמונה בביאת המשיח, ומישהו ציין שאצל בני הישיבות הנושא כביכול שייך לחוגים אחרים - כולם הבינו למי הוא מתכוון - ולא מדברים מזה.

ר' חיים הביע צער ואמר שמוכרח שהנושא הזה יהיה יותר מוכר. פשוט שיישבו וילמדו את הנושאים הקשורים לזה. הוא אמר שלהחפץ חיים היו שני נושאים עיקריים: שמירת הלשון והאמונה במשיח. ומשום מה מאחד עושים א גאנצע טראסק והשני מונח בקרן זווית.

אחד מן המקורבים מאוד שאל אותו למה הוא מתכוון והוא ענה: פשוט שיישבו וילמדו את הנושאים הקשורים לזה, ומזה יצאו ידי הגדר של העיקר הי"ב וגם העניין של 'מחכה לביאתו' שהרמב"ם כותב שמי שאינו מחכה הרי זה כופר ר"ל הרי אם ילמדו ממילא יחכו לביאתו.
הם יצאו ממנו המומים שמעו מלים מאוד קשות בענין, אחד מבני החבורה אמר כי אם יאמרו לעסוק בענין יאמרו שנהפכנו לחבד'צקערס ור' חיים אמר כי זה שאז לחמו בענין מסויים החליש את האמונה בביאת המשיח וצריך להחזיר זאת, מפני שבלי עיסוק בביאת המשיח כופרים בעיקר, זהו אחד מי"ב העיקרים שמחויביים בו בכל יום
עכשיו השאלה היא איך מחדירים בישיבות את העיסוק בעיקר הי"ב, החשש הוא שימצאו מי שיקראו למלחמה ויצעקו אנחנו לא חב"ד ואולי ירחיקו יאמרו אנחנו לא משיחיסטים

25 תגובות:

  1. חיים
    משיח לא שייך לחב"ד נכון שהרבי דיבר הרבה על צפיה למשיח , אבל החסידים לא עשו כדברי הרבי ולא מצפים למשיח , כמו שהרבי אמר בתשנ"א , לכן גם היום הצפיה למשיח לא קשורה לחב"ד והיא לא בחב"ד אלא במקומות אחרים לגמרי, במקומות שגם אתה לועג עליהם , ואני בטוח שר חיים קנייבסקי גם לא מתכוון לחב"ד .
    הצפיה למשיח קשורה בלשמוע את שיעוריו של הרב ניר בן ארצי , שאומר בדיוק מה לעשות , ומה קורה , ומי שמקבל את דבריו מרגיש מהי צפית המשיח , ולכן לקבל את משיח לחב"ד יהיה אותו קושי בדיוק כמו לליטאים או לכל החרדים.

    השבמחק
    תשובות
    1. חב"ד לא מצפים למשיח? בדיחת השנה!
      חב"ד הפכו והופכים את העולם בציפייה והאמונה המוחלטת והוודאית שהנה זה בא!
      כמעט לא תמצא שיחה או מאמר של הרבי שאינם קשורים הדק היטב בענייני גאולה ומשיח. וכל חב"ד לומדת והוגה בשיחות האלו כ"כ עד שאחת הטענות המושמעות נגד החסידים שהם אינם נותנים מקום לגדולי ישראל מחוגים אחרים.
      ואתה טוען שחב"ד לא מצפים למשיח ?
      לא זו אף זו,
      כל שליח מאלפי השליחים ברחבי העולם משקיע את כל חייו כפשוטו בהכנת סביבתו לקבל פני משיח צדקנו. סביב כל חסיד יש מעגל יהודים מקורבים. כמה מסירות נפש, ממון וטרחה משקיעים החסידים במילוי הוראות הרבי ? קצת יותר משמיעת שיעור! הלא כן ?
      העם היהודי בדורנו ובפרט לאחר השואה חייב את חידוש וחיזוק הציפייה והאמונה במשיח ובגאולה האמיתית והשלימה לאיש אחד ויחיד שעמד וניצח את כולם. אך ורק והרבי.
      והוא יגאלנו!!!

      מחק
    2. אתה חי בדמיונות , צפיה למשיח קשורה בתשובה ותיקון המידות , ואת זה לא רואים בחב"ד.
      הרי הרבי בעצמו אמר בתשנ"א אם אחד היה רוצה באמת משיח משיח היה מגיע , אבל אומרים שרוצים , כי כך אמרו להם להגיד , אם הרבי בעצמו אמר על חסידיו שהם לא מצפים , מה אתה רוצה שאני אומר .
      אתה כנראה לא מבין את כוונת הרבי מהי צפיה למשיח , אני שוחחתי הרבה עם חסידי חב"ד וראיתי שאין להם הבנה מה זה משיח בכלל , אצלהם משיח זה הרבי שיבוא ויפנק את כולם , ולכן לא צריך לעשות תשובה , ומי שנדמה לו שעשה רצון הרבי , כנראה הרבי לא יביט אל חטאיו , וינקה אותו מעונותיו , אבל מה לעשות שהרבי בשיחותיו , ובאיגרותיו כתב אחרת.
      ולכן צריך לדעת שהצפיה למשיח מתבטאת בחזרה בתשובה , והתנתקות בתענוגות עולם הזה , ולא לרדוף אחרי כבוד וכו'

      מחק
    3. אני חי בדמיונות?
      שיחותיו של הרבי מלאות בכך שמשיח זה תפקיד ולא צ'ופר ולא בטיח כמו שמלמדים ברוב המקומות. תפקיד שעיקרו הוא השלמת תכלית בריאת העולם. אתה נתפס לנ"א כאילו רק אז הרבי דיבר על משיח. ישנן מאות(!) ספרים פרי תורתו. היומרה שלך בהבנת הנושא על בסיס אמרה אחת מעידה על שטחיות וחוסר הבנה.
      שיטתו של הרבי בהגדרת משיח בנויה בפשטות על הרמב"ם בהלכות מלכים. תעשה חיפוש קצר ותראה שמי שכתב בכל ההסטוריה היהודית על פרקים אלו הוא לא אחר מאשר הרבי.
      אז עם כל הכבוד לך, לא אני ולא אתה מחליטים מה זה משיח בשביל זה יש רמב"ם ובשביל זה יש נושאי כלים ובשביל זה
      יש רוגוצ'ובר ובשביל זה יש רבי שיבארו ויסבירו לנו מה אומר הרמב"ם ומהי ההלכה בנושא הזה בדיוק כמו שלומדים הלכות שבת תפילין ומזוזה.
      ועוד. בשנים אלו הרבי חזר והדגיש שנסתיימה העבודה כולל עבודת התשובה, היינו אותו סוג תשובה שקשור בביאת משיח. והעבודה היחידה שנותרה היא קבלת פני משיח צדקנו. עד שאמר שפשוט לא מובן איך משיח עדיין לא בא. ובקיצור, אני לא אעשה לך קורס בשיחות הרבי. תמהני איך מומחה שמחלק ציונים בהבנת נושא משיח לא פתח מעולם שיחה של הרבי.
      מאיפה אתה ממציא שחסידים אומרים שהרבי יפנק את כולם ?
      יש לך ציטוט של מחנך חבד"י אחד שאומר את זה ?
      או של דמות רצינית אחת בחב"ד שאומרת את זה ?
      הרבי מחנך את החסידים לדבר אחד: מסירות נפש. מסירות נפש על תורה ומצוות, יראת שמים ואהבת ישראל שחוגים אחרים יכולים רק להתקנא בהם. וזוהי מן המפורסמות.
      עוד, איפה הרבי אמר שחסידיו לא מצפים. יש לך מראה מקום ?
      כל העניין של ניקוי החטאים על ידי הרבי, זה בכלל שייך בחסידויות פולין וממש לא בחב"ד כפי שכל בן חמש למקרא יודע.
      אגב תשובה ותיקון המידות. בוא תתחיל בעצמך בתיקון המידה של לא לדבר לשון הרע על רבים מבני ישראל ובפני רבים ועוד בכתב. ועוד כאלו שמוחזקים על ידי כלל ישראל כבעלי מידות טובות ויראת שמיים.
      בכלל, אתה נשמע כמו אחד שלא מבין הרבה מה זה חסידות וחזר לא מזמן בתשובה. אני מברך אותך שתתחזק אבל תזכור תמיד שאתה הרבה יותר לא יודע מיודע ושהכי חשוב זה לא לברבר במוח ולהשתדל ללמד זכות.
      רק טוב

      מחק
    4. עוד בנוגע ל"תיקון המידות".
      הציבור החרדי התברך ב"מתקני מידות" כמו שאתה רואה פה בבלוג של ר' חיים.
      אם יש יהודי נידח אי שם שאין לו אוכל כשר ולאשתו אין מקוה והילד שלו לא יודע מה זה "שמע ישראל", ושר"ל הוא עלול להתבולל, ומבחינתך שיחכו עד שתסיים לתקן את מידותיך, זה גופא דורש תיקון. ולא סתם תיקון אלא "תיקון גדול"

      מחק
    5. צודק הד"לים שמסמסים בשבת (http://www.nrg.co.il/online/11/ART2/493/440.html ) הם אלו שבאמת מצפים למשיח... ראשך עקום כל כך שאינך רואה אפילו את השכל הישר באזור ממש כדברי ר' סעדיה גאון "את אשר טימאת טיהרתי ואשר טיהרת טימאתי". אכן לא רק תיקון המידות דרוש אצלך אלא קודם כל מעט שכר ישר.

      מחק
    6. לצערך אינך מכיר את דב ליפמן את שיחו ושיגו, זה טבעו מאז ומתמיד ללכלך ולהשמיץ כל ירא ה' ולהיתלות באילנות סרק ובהזויים כגון אוטיסטים או ניר בן ארצי.

      מחק
    7. התגובה שלך לא שוה תגובה חוץ מלומר שכל מה שכתבת עלי מעיד רק על עצמך.

      מחק
    8. התגובה שלמעלה היא לא נכתבה לאיש שדה אלא לאנונימי שמנסה להסביר לי את הרבי.
      לך איש שדה
      כבוד גדול הוא לי שאתה מכליל אותי ביחד עם הרב ניר בן ארצי , מי הזוי ומי לא נראה בקרוב.

      מחק
    9. בעז"ה בקרוב ממש. אבל למען האמת כל יום שהעולם לא מתהפך מפריך את הדמיונות (אם לא נבואות השקר) של ניר בן ארצי, וכשאתה מכליל אותו עם אוטיסטים אתה בעצם עושה את כל העבודה בעצמך.

      מחק
  2. דב פלדמן לצערי הרב אין בינך לבין הפסיכיסטיים הקוראים לעצמם בטעות משיחיסטיים, שום הבדל רק שהם חושבים על המשיח שלהם ואתה על המשיח שלך...
    ר' חיים שיחי' מדבר בדיוק על מה שהרבי מליובאוויטש דיבר, על לצפות למשיח ביום יום ע"י לימוד ההלכות בהלכות מלכים ברמב"ם וכו'...
    מי אתה שתחלק ציונים מי מחסידי חב"ד מצפה או לא, אינך מכיר את חסידי חב"ד, אתה מכיר רק את אלה מהדגלים הצהובים והכיפות המקושטות, שרק בגלל שחב"ד היא חסידות פתוחה ואין בה רישום של חברים כמו בחסידויות אחרות, יכולים הם לקרוא לעצמם חב"ד באין פוצה ונצפצף...למרות שבינהם לחב"ד, אין אפילו דמיון וגם לא משל היו...אלא דאיסתרא בלגינא קיש קיש קריא...
    יישר כח לר' חיים שאומר את דבריו האמיתיים מבלי להתפעל, בעיקר ניכרת העלמותו מהנוף של "אותו האיש מבני ברק" ( זה יהיה כינויו לדראון עולם) המאפשרת אחדות בין חב"ד לליטאים...ומאפשרת לר' חיים לומר את דבריו ללא פחד כי גם נגדו נלחם "אותו האיש" כל השנים...כידוע ליודעי ח"ן....

    השבמחק
    תשובות
    1. אמרתי מה שהרבי אמר בתשנ"א.
      הצפיה שלי למשיח היא לא לאיש מסוים.
      על אותו מחיר גם יכולתי לומר לך לקרוא את מסרי האוטיסטים , אבל היות והיום הרב ניר בן ארצי היחידי שאומר מה עלינו לעשות כדי לצפות למשיח

      מחק
    2. ר' דב פלדמן הי"ו- חזק ואמץ, תמשיך כך ואל תחשוש מהתגובות, תראה לאיזה רמה ירודה הם יורדים, אבל האמת יוצאת ותצא לאור, אני פעם ראשונה רואה תגובות ממך, יתכן וכבר הגבת פעם, תמשיך להגיב גם לחיימקה שאולזון, כי גם הוא משתטה מדי פעם וכותב דברים שיש צורך להגיב עליהם בחומרה. בברכת הצלחה בכל מה שתעשה.

      מחק
    3. אכן לא לחינם האוטיסטים הם מורי דרכך כך נאה וכך יאה, והדברים מדברים בעד עצמם..

      מחק
  3. כבר אמר הרבי ה"לב שמחה" שצריכים להזהיר את הרבי מלובביץ' שלא ידבר מענין שמירת שבת כי אז יצא הרב שך בקריאה לחלל שבת...

    השבמחק
  4. כמובן וגם פשוט ששך דרדר את כל העולם הליטאי להיות כופרים

    השבמחק
  5. לכל האנונימים ואנשי השדה שפוחדים לדבר בשמם האמיתי , האמת שאתם לא שווים תגובה כי אין לכם בכלל הבנה מה זה עבודת הבורא , אתם אלופים בלדקלם ספרים ומאמרים , אבל בלי שום הבנה ומושג מה זה דורש מהאדם.

    http://www.kaduri.net/?CategoryID=484&ArticleID=1961
    בוידאו המוצג כאן אפשר לראות את הניתוח של אותה שיחה , וגם כמה שהחסידים לא הבינו מה הרבי רוצה מהם ,ושחבו שבזה שצועקים עד מתי פותרים את הבעיה .
    רק בתשנ"א הרבי קלט כמה החסידים שלו לא מבינים אותו , והוא הוריד את האחריות ממנו להבאת הגאולה , הוא ניסה עוד , אבל החסידים לא הבינו בכלל מה הוא רוצה , ועד היום הם בכלל לא מבינים מה הרבי רצה מהם , הכל כמצוות אנשים מלומדה ,עם הרבה אינטרסים בלי שום כונה לכבוד בורא עולם.

    השבמחק
    תשובות
    1. מה לעשות? הכל אינטרסים ושחיתות רק מסמסי השבת עבדי העגל הציוני ורעיהם בועלי הנידות ואוכלי השפנים הם הם הצדיקים שבדור נטולי האינטרסים ועבדי ה' האמיתיים... כמה הזוי.

      מחק
    2. דוב פלדמן היקר
      א. כל יהודי שווה תגובה. גם כשאתה חושב שאתה צודק. לא יודע מניין אתה יונק את ההשקפה שלך אבל מסורת בידינו שאהבת ישראל ואהבת השם חד המה. ואם לפלוני חסר אצלו באהבת ישראל, זה גופא מוכיח שהבעל דבר עובד אצלו שעות נוספות.
      ב. משיחה אחת, מעובדת ומסולפת על ידי מאן דהו לא לומדים דבר. רק מסתבכים בשקר. אתה מתעלם מחמישים שנות נשיאות בהם הרבי דיבר מפורשות על חותנו כנשיא הדור נביא הדור ומשיח שבדור החל מהמאמר הראשון ממש, ובשנים האחרונות מפורשות על עצמו ובמשך תקופה ארוכה עודד את שירת היחי, וכו וכו וכו. אתה לא מסכים לקבל אותו כמשיח? זה עניין פרטי שלך. אבל אל תספר סיפור שלא היה ולא נברא.

      ג. הרבי "קלט"? הרבי לא צריך "לקלוט". כאילו שלרבי היתה ח"ו בעיה להבין מה מתחולל סביבו. לרבי יש רוח הקודש ודין של נביא שאגב מחייב כל יהודי ב"אליו תשמעון". להזכירך, לרבי הריצו אלפי שאלות מכל העולם בכל נושא כולל בנושאי פיקוח נפש של רבים. הוא הבין מצויין וכל מעשיו ודיבוריו ומחשבותיו מכוונים בתכלית כפי הגדרת צדיק על פי תניא. אלו הם דברי גדולי ישראל מכל החוגים. אינני ממציא דבר.
      ד. בוא תסביר לנו, עמי הארץ, לאיזה כבוד ושררה בדיוק מצפה חסיד שתקוע בחור נידח עם קהילה של יהודים נידחים שבקושי יודעים באיזה צד מחזיקים סידור? ואיך העבודה שלו עמהם היא מצוות אנשים מלומדה?

      ה. אתה שראית שיחה של הרבי במחשב מתיימר להסביר את הרבי לחסידים ששמעה אוזנם, וראתה עינם ושכל חייהם עוסקים בתורתו?

      ו. למה שאתה מכנה "דקלום ספרים ומאמרים" קוראים ביהדות לקרוא ולשנות ולשלש. וזהו בכלל ושננתם.

      לסיום
      אני מרגיש שכבוד הרבי נוגע לך, מכיון שבחרת לתלות את הקלקול בחסידים. אך דע לך שהרבי החזיק מאוד מהחסידים ורוחו לא היתה נוחה כלל מזה שתוקפים אותם ובפרט כשמדובר בהכפשות כה שקריות כשלך.
      רק טוב


      מחק
    3. אתה מגיב תגובה ארוכה , אבל לא ענית על מה שכתבתי
      א.כשאני אומר לא שווה תגובה זה לא מזלזלול ביהודי אלא מהידיעה שדעתוניו שונות ואין טעם לנסות לשכנע.
      ב. אני הבאתי שיחה אחת שכללה את הכל , אבל יש הרבה שיחות שהרבי רומז שהוא לא מרוצה , אבל דרכו של הרבי היתה לדבר רק טוב .
      ג.נכון שלרבי היה רוח הקודש , אבל הוא לא היה נביא והרבה דברים שהחסידים שלו עשו הוא לא ידע , הרבה דברים גם לא הרשו לספר לרבי , ויש הרבה סיפורים , אני חי את חב"ד מיום עמדי על דעתי , הייתי פעם בהתועדות אצל הרבי , הרבי מה שהוא רצה לראות הוא ראה , אבל הרבי לא היה יכול לדעת דברים שלא נתן להם את דעתו , גם נביא שלא מבקש לדעת לא יודע , לכן גם אם הקבי היה נביא לא בהחרכ שהוא ידע הכל , הוא ידע רק מה שביקש לדעת.
      ד. ישנה תחרות גדולה בחב"ד להצליח , והראיה שהשלוחים מפריעים אחד לשני ולא תמיד השיקול היחיד הוא אם הפעילות תצליח אלא האם אני יהיה שם הראש , או יותר נכום האם המקום יקרא על שמי (כתבתי בקיצור)
      ה. למדתי וקראתי עשרות מאמרים של הרבי , ולכן אני יודע את דעת הרבי , ואני גם יודע שדעת הרבי היא דעת תורה ואני מוצא בשיוחות את ההשואה ביון דעת תורה לדעת הרבי , המשפיעים מעלימים מהסידים את הנקודות של תוכחה ותשובה , וביודעי קאמינן.
      ו. דקלום זה כל דבר שקוראים ושונים ולא משיגים.

      מה שכתבת בסיום שדעתו של הרבי לא היתה נוחה שתוקפים אותם , הכל היה נכון כשהיה בחיים והשפיע עליהם ,ולכן רוחו לא היתה מוחה בהתערבות חיצונית , שזה לא שייך היום , היות והרבי רצה ממשיך , והמזכירים מנעו מהרבי למנות ממשיך , המזכירים גרמו להרבה צרות בחב"ד.
      אין להברה אנשים מושג מהו הקשר שלי לרבי גם לאחר פטירתו , אבל אני יכול לומר לך בוודאות שהרבי מסכים עם דברי.

      הבעתי את דעתי ואני חושב שהמשך הויכוח הוא מיותר , לא אמרתי קבלו דעתי.

      מחק
    4. א. אני שמח שתיקנת את עצמך.

      ב.ג. את המכתבים הרבי פתח בעצמו כידוע. מה שלא עולה בקנה אחד עם מה שכתבת שהמזכירים בנו עבור הרבי עולם דמיוני.
      אתה מציג את הרבי כאילו היו עניינים ש"לא רצה לראות", "ראש קטן" קוראים לזה. זה עומד בסתירה לכל האישיות שלו שכל שיטתו היתה אי התעלמות מן הדרוש תיקון.
      טענה זו הינה פשוט מופרכת.

      ד. בנוגע לתחרות, זה פועל יוצא של החינוך לשליחות ו"לכבוש את העולם". והרבי ודאי לקח את התופעות האלו בחשבון, ובכך הציל כפשוטו את העולם היהודי. ודיבר על כך פעמים רבות שכשמישהו טובע לא מתחילים שקו"ט אלא רצים להציל. אין ספק שעלולות לצוץ בעיות. אך הן מקומיות ומזעריות לגבי בודדים שאינם עוסקים בתורת החסידות וכיון שנחסר אצלם בשלימות התורה, באו לשלוח ידיהם בשלמות העם והארץ וד"ל. אותן הבעיות הנן פועל יוצא של "קנאת סופרים תרבה חוכמה".
      בכללות, התנועה היא חיובית ומאירה את כלל ישראל באמונה וציפיה למשיח ובדחיפה להוסיף בתומ"צ עוד ועוד.

      ד. ה. השיחות של הרבי פרושות לפני כלל ישראל. המשפיעים לא מעלימים ולא יכולים להעלים כלום. אלא ששיטת הרבי עליה הוא מצהיר מפורשות כשיטת הבעל שם טוב איננה תוכחה בצורה של איומים והפחדות. לא היתה זו שיטתו ולא שיטת אף אחד מנשיאי חב"ד, לא שיטת המגיד ולא שיטת הבעש"ט.
      וכל זה גלוי וידוע ומפורסם עוד בתניא וליקוטי תורה ותורה אור. וכ"ז ואמור להיות נהיר כשמש בצהרי היום למי שלמד עשרות שיחות וחי את חב"ד מיום עמדו על דעתו.
      אם יש לך קשר ישיר איתו אולי תבקש ממנו שיפנה אותנו לשיחה שבה הוא מדבר על תשובה באופן שבו אתה מדבר. להד"ם!

      שורה תחתונה
      חסידי חב"ד הינם עובדי השם המצטיינים ביראת שמיים הידור מצוות, למדנות, מידות טובות ואהבת ישראל. גם אם אינך מסכים ששיטת חב"ד היא השיטה הנכונה ביותר לעבוד את השם היה מצופה ממך לתת להם קרדיט כמו לכלל ישראל המוחזקים בכשרותם וח"ו לדבר עליהם גנאי.
      כתוב בסידור ש"שמפני חטאינו גלינו מארצנו" ופירשו חז"ל שגלות הזו סיבתה היא שנאת חינם ולשון הרע. אתה מתיימר לדעת איזה תיקון צריכים החסידים בעת שאתה עדיין אוחז בסיבת הגלות עצמה ?


      גם אני רק הבעתי את דעתי

      חודש טוב

      מחק
    5. כמו כן
      כמי שלמד עשרות שיחות של הרבי ודאי אתה יודע את דעתו הקדושה שחוזר עליה אינספור פעמים ש:
      1. ביאת המשיח קשורה ותלויה בהפצת מעיינות החסידות אשר היא הדרך הישרה לקירוב הגאולה.
      2. תורת חב"ד היא היא תורת הבעש"ט והיא היא האבן הטובה ששוחקים ממנה ומצילים את בן המלך (היפך שיטת ההצלפות, אדם גוסס לא מצילים בהצלפות)

      ואם מונח אצלך שדברי הרבי הנ"ל נאמרו ברוח הקודש, היש מי שמקיים ציווי זה יותר מהחסידים עצמם ? כמה שיעורי תניא ייסדת ? כמה יהודים חיברת לתורת הרבי, ותורת נשיאי חב"ד ? בישיבה שלך ושל בנך יש סדר לימוד חסידות ?

      מחק
    6. דבר נוסף שרציתי לומר בנוגע לשליחים
      אני מיודד מאוד עם שליח שהקים מוסדות מאפס באיזור שלא היה שם חינוך יהודי והיום ב"ה מאות ילדים מאותו איזור סופגים בזכותו חינוך על טהרת הקודש.
      השליח הזה כבר פשט את הרגל פעמיים, נמצא בחובות של מאות אלפי שקלים, ונמצא במאבק תמידי להמשיך הלאה את הפעילות.
      למרות זאת, את כל בניו ההוא מחנך לשליחות
      והוא עצמו לא היה בוחר אחרת, לו היתה לו האפשרות.
      לומר על יהודי כזה שמה שמניע אותו ואת החסידים שעובדים איתו, זה כבוד ושררה זה פשוט אכזריות ואטימות.
      הוא רק דוגמא אחת, וכמותו יש לאלפים.
      חב"ד היא המקום היחיד שנגע הפוליטיקה לא פשה בו. גם הפוליטיקה הקטנה שיש בין שליחים לפעמים, היא כאין וכאפס ממש בהשוואה לכל חוג אחר

      עוד באשר לזה שהחסידים לא מבינים את הרבי.
      מבקרי חב"ד מתחלקים בכללות לשנים. אלה שכוללים את הרבי בביקורת שלהם. ואלה שמייקרים את הרבי אך נכנסים בחסידים.
      לקבוצה הראשונה אין לי מה לומר, חוץ מלהתפלל שהקב"ה יפתח להם את העיניים.
      לקבוצה השניה אליה אתה משתייך יש לי שאלה אחת:
      מדוע הנכם מתעלמים מתקנות והוראות מפורשות של הרבי?
      כגון לימוד חת"ת ורמב"ם יומי, לימוד ענייני גאולה ומשיח, יציאה למבצעים, קביעת עיתים ללימוד תורת החסידות ובפרט לפני שחרית, טבילה במקוה, השתתפות בהתוועדויות חסידים,
      פסקים חד משמעיים של הרבי בענייני מסירת שטחי א"י לגויים ומתן הקלות בגיורים ?
      במה מתבטאת ההתקשרות שלך לרבי ? בכך שאתה חושב שאתה מבין מה שכל החסידים לא מבינים ?
      עלה על דעתך פשוט לבצע את מה שהרבי אומר בלי חוכמות ובלי התפלספויות כפועל יוצא של הכרתך בו כצדיק וקדוש ובעל רוח הקודש ?

      מחק
    7. לא השבת על מה שאני כותב כלום , אתה רק מסביר לי מה חב"ד חושבים כאילו שאני לא יודע , כל מה שכתבת ידעתי גם קודם לא הוספת לי כלום , ובכל זאת כתבתי מה שכתבתי , כי אני חושב שהחסידים לא מבינים מה זה בכלל עבודת הבורא , הם רק עושים את מה שהרבי ביקש בלי להבין אפילו את עצם המטרה של הרבי , כמו שהרבי מדגיש בהרבה שיחות , ולכן היות ומפספסים את המטרה , הם לא ממלאים את רצון הרבי , ועל זה הרבי אמר בתשנ"א "כל מה שעשיתי הכל להבל ולריק".
      לכן אתה יכול לכתוב ולכתוב , אבל אתה לא מוסיף לי כלום אלא חוזר על מה שידוע לי .
      אגב עצם התגובה כאנונימי היא גם מראה כמה האדם פוחד מלהציג את עצמו , אני מגיב בשמי המלא .

      מחק
  6. דוב פלדמן אתה חסיד של בן ארצי, שכל הדיבורים שלו והמעשים שלו וכן הבאת שיחת כח' ניסן תשנ"א של הרבי הקדוש מלובביץ' זצ"ל, זה חיקוי עלוב של דוד גולדנר בעל האתר משיח 66, כל הדברים והמסרים כביכול של בן ארצי הם העתק של המסרים של גולדנר שכבר מפיץ אותם כמה עשרות שנים...לא חב"ד, לא בן ארצי, ולא שאר ירקות...משיח יתגלה בקרוב בע"ה, ותהיו מוכנים לקבל שפיץ לתוך הפנים מרוב הלם.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.