רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 21 במאי 2013

אז מה קורה בצפת?

מאת עקיבא וויינגרטן

ובכן, כרגע מכהן כראש העיר שם אילן שוחט, הוא לא משויך למפלגה ספציפית, בשנים האחרונות הוא החליף מפלגה בכל מערכת בחירות (ליכוד, קדימה), כעת הוא מתכוון לרוץ מטעם מפלגת ישראל ביתנו, מולו מטעם מפלגת ליכוד מתמודד שוקי אוחנה, אומנם בכנסת, ישראל ביתנו וליכוד התאחדו מבחינה פורמאלית, אבל ברשויות המקומיות לא, לכן זה אפשרי.
אבל כאן זה מתחיל להסתבך, בצפת יש הרבה שהם נגד שוחט, החל מהמפד"לניקים ורב העיר הרב שמואל אליהו שהם כבר נגדו מאז פרשיית המוסד לרפואה שהביאה הרבה תושבים ערבים לעיר, מהלך אשר גרם גם להוצאת איסור מהרבנים להשכיר דירות לערבים, וסערה בתקשורת על הגזענות, אז על החלק הזה לא מדברים כיום לפני הבחירות, זה לא כ"כ 'פוליטיקלי קורקט', אז מספרים על ההזנחה הכללית בעיר, והפגיעה בדברים רוחניים, ודריסת שבת ברגל גסה.
גם ש"ס נגדו, יו"ר ש"ס וחבר מועצה מטעמה בעיר זאב שבבו אמר לנו בשיחה, 'אילן שוחט הוא שקרן, שיקר לנו חמש שנים, הוא ממציא חוקים חדשים איך שזה מסתדר לו, היחס שלו לחרדים באופן כללי גרועה, הוא לא מטפל בכלום, השכונות מוזנחות, אין סדר וניקיון, הוא צריך לעוף, נקודה. כולנו מקופחים כאן, גם הליטאים, גם החסידים, אין שום סיבה שנסתפק בפירורים בזמן שאנחנו החרדים רוב בעיר. צריכים למצוא חרדי שיהיה מוסכם על כולם ולהריץ אותו לראשות העירייה. ואני חושב שבקלות ניתן לעשות את זה, אחרת כולם יבכו אחרי זה.'
אבל כאן בדיוק הבעיה, לא ניתן כ"כ בקלות למצוא חרדי שיהיה מוסכם על כולם, ניסו לייבא, היו הרבה הצעות, אחד השמות שעלו היה הבן ח"כ רביץ ז"ל, אבל אז החסידים התנגדו, וכך על כל מועמד שהציעו קמו מחלוקות, וכעת נותרו רק שוחט ואוחנה, שניהם חילונים.
את העניין נגד שוחט שהוא מזניח את השכונות שמענו גם מכאלו שאינם חרדים, 'הוא מטפח רק את שכונות היוקרה' הם אומרים, שכונת רמת רזים (איפה שהוא גר בשכירות), שכונת נווה אורנים (איפה שאבא שלו גר), והזניח את שאר השכונות. ובכלל, הוא אין לו דירה בצפת משלו, שמועות אומרות שהוא בונה לעצמו וילה בכרמל בחיפה, איפה שחמיו יש לו מפעל למתכת, ולפי השמועות, הוא מספק משהו ברמה ביטחונית למישהו, אותו 'שווער' שתומך בו כלכלית בכל מערכות הבחירות.
אם חשבתם שכל החרדים בעיר יתאגדו לפחות נגד שוחט, מסתבר שלא... בתוך חסידות ברסלב של הרב אלעזר קעניג יש אי הסכמה, הרב קעניג בעצמו לא מעורב בדברים אבל מי שמחליט בשבילו הוא בנו חיים שלום, מי שמנהל את המוסדות, הוא רוצה להחליט, לבוא לאבא ולהגיד לצאת לטובת אילן שוחט, יום לפני הבחירות כנהוג. וזאת למה? כי שוחט דאג לתקציב של 22 מיליון שקל לברסלב תמורת תמיכה בו, תחת סעיף של חיזוק ושימור מבנים, אך למרות זאת, לא כולם בברסלב מרוצים מהעניין, אייזיק ליפשיץ, מספר 2 מטעם אגודה, חתנו של ר' יצחק קעניג (אח של ר' אלעזר) הוא נגד אילן שוחט.
היה פעם וויכוח שעורר סערה סביב הבריכת שחייה ששייכת לעירייה, אם היא תהיה פתוחה בשבת או לא, לאחר שהייתה הצבעה בעירייה החרדים הצביעו בעד! 'לא ברור איזה אתנן הם קיבלו.' אומר מישהו שנכח שם. אך אם יש קואליציה חרדית, וראש עיר חרדי הם יחליטו לטובת העיר, ולא לטובת עסקאות מפוקפקות שנסגרים מתחת לשולחן. באותו מקרה עם הבריכה, אייזיק ליפשיץ אומנם תקף את ראש העיר על החילול שבת, אך חברו למפלגה פנחס קליך, שכבר 5 קדנציות בעירייה, הגן על ראש העיר, יש שיגידו כי הוא מקבל משכורת של סגן ראש העיר.
עוד מקור סיפר לנו על הדרך של אילן שוחט לקנות לעצמו תומכים בהטבות שונות, לפני 5 חודשים, שוחט הזמין אליו פעיל חרדי ידוע של מתחרהו שוקי אוחנה נציג הליכוד, וניסה לברר בכמה אפשר לקנות אותו, כשהתברר שאותו פעיל לא משתכנע בקלות הוא ניתק עמו את הקשר.
תומך נוסף יש לאילן שוחט בשם הרב נחום גוטרמן, מנהל אירגון 'מיתר שבלב' שעוסקת בחזרה בתשובה, הרב עצמו טוען שלא קיבל אגורה שחוקה ממנו, אלא שהוא עובד על קידוש ה', בגלל שהוא חושב ששוחט הכי מתאים, לשוחט ורב גוטרמן יש לו שיעור קבוע פעם בשבוע.
גם בחב"ד הגיזרה לא שקטה, שם שמעו שברסלב קיבלו כספים והם שואלים איפה אנחנו בתמונה, משה אוחיון נציג חב"ד בעירייה ומספר 1 ברשימה קיבל הבטחה לכספים ולכן הוא מצדד בעד שוחט, אולם מספר 2 שלו יו"ט סבאח, לא מאמין בהבטחות ולכן הוא נגד שוחט.
אחד מוותיקי העיר ברוך אלדר שתומך ג"כ בשוקי אוחנה ולא ברשימות החרדיות טוען להגנתו ש'אינו יכול לתמוך במפלגה שמנוהלת ע"י כסף וג'ובים', הוא אומר ש'זאב שבבו הוא איש אמיתי, ואני מקווה שגם ש"ס, אגודה, וחב"ד יתאגדו סביב שבבו לראשות העירייה.
מי שעלולה לגנוב עוד קולות של דתיים וחרדים היא אישה בשם שירה ג'רג'י שמריצה מפלגה משל עצמה לעירייה, מפלגה על טהרת הנשים, ג'רג'י מבטיחה להפתיע בבחירות לאחר שכבר רבות בשנים שאין ייצוג נשי במועצת העיר, לה אין אג'נדה בעירייה, אך היא כבר הספיקה לקבל איומים מגורמים חרדים בעיר שלא תעיז להתמודד ושהנפילה תהיה מאוד כואבת.
משה אוחיון הכחיש בשיחה את כל הדברים הנ"ל, ואמר שמוקדם מידי לדעת דברים.
אייזיק ליפשיץ ג"כ הכחיש את הטענות, ושבצפת עוד לא החלו הבחירות. ולגבי מועמד חרדי מוסכם הוסיף, 'היו דיבורים בעבר שלא הגיעו לכדי הסכמה, כרגע לא ידוע לי על משהו'.

5 תגובות:

  1. רק שכחת לציין כי יעקב ג'אן הבטיח לאילן שוחט לגייס 1500 קולות תמורת הבית כנסת של הרב חסידה.

    השבמחק
  2. ואכן הוא לקח אחריות על חשבון החשמל של בית הכנסת.

    השבמחק
  3. הדג מסריח מהראש יש פה קבוצת גנבים ונבלים על חשבון הציבור מקובי ג'אן הנבל עד ראש העיר שמתנהג בצורה מגעילה ושתיהם יחטפו את המכה שלהם בקרוב

    השבמחק
  4. אני לא מבין?
    אם יש כזה מידע שראש העיר עשה פעולה או נקט עמדה כדי להשיג עוד כמה קולות צריך לפנות לרשויות הממונות על זה
    זה נקרא שוחד בחירות!!!

    השבמחק
  5. לפני שאתם צועקים על "שוחד בחירות" חבל שעם חוק הטוקבקים החדש אתם תקבלו "תביעת הוצאת דיבה" - הרי אתם גלויים.

    לו כתבתם אמת החרשנו אבל לא להפסיק לשקר...
    ג'אן הבטיח קולות??? צרי עיין אומללים תמשיכו להתפלל אצל קורנפלקס בבית....
    אילן שוחט צידד בעד גאן בבית כנסת??? ראש העיר לא מעורב בשום צד בבית כנסת כי אם רב העיר בלבד.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.