א. מדוע בל"ג בעומר בשנת תשפ"ג עלה מחיר נסיעה מלא למירון גם למחזקי חופשי חודשי ארצי, ואפי' לא היה הנחה לסטודנטים,
מה נשתנה יום ל"ב בעומר שאז נסיעה מירושלים למירון היא חינם למחזיקי חופשי חודשי בקו 982 או 992, ליום ל"ג בעומר שנאלצים לשלם מחיר מלא גם בלי הנחה אפי' לזכאים.
ב. איך יתכן שבאלעד למשל ביום ל"א בעומר בשנת תשפ"ג המחיר היה 32 ש"ח הלוך ושוב, וביום ל"ג בעומר תשפ"ג המחיר 58 ש"ח. לא זו בלבד שלא היה להם פטור מתשלום בגלל החופשי חודשי אלא המחיר כמעט כפול מהמחיר הרגיל.
ג. כבר שנים שאני מבקש שהכרטיס למירון יהיה לפי מספר כרטיס רב קו
ואפרט את חלק מהפלוסים
1. בשנה תשפ"ג ותשפ"ב הרכישה היתה לפי מספר ת.ז. מה שהצריך כתובת מייל ומדפסת שלא זמין ליראי ה'. [שמעתי שהשנה תשפ"ה 'נדרים פלוס' לא מסכים למכור כרטיסים דרך המכשירים שלו ?]
2. היה ניתן לרכוש על כל ת.ז. 6 כרטיסים כך שהרבה אנשים לא הוגנים ניצלו את העבודה שהם זמינים לאינטרנט ורכשו ברגעים הראשונים כמויות של כרטיסים של שעות מבוקשות ואח"כ מכרו וספסרו בכרטיסים אלו במחירים מופרזים. מצ"ב מודעה אחת מיני רבות שפורסמו אז.
3. חלק מהאנשים בשנת תשפ"ב/ג שלא החליטו באיזה שעה הם נוסעים הזמינו מראש כרטיסים לכל מיני שעות וא"כ בטלו [היה ניתן לבטל עד 24 שעות לפני] מה שגרם סתם הטרלה למערכת ועוגמת נפש לאנשים שהיו זקוקים לכרטיסים של שעות אלו.
כשקונים כרטיס ברב קו כל אחד קונה לעצמו כרטיס אחד ולא כמה על הספק ואין אפשרות לקנות ולמכור לאחרים או לזייף.
4. כרטיס פלסטיק של הרב קו לא נהרס ונקרע בזיעה וגם פחות שכיח שיאבד, משא"כ כרטיס מנייר בחום ובצפיפות של מירון מתכלה ונעשה עיסה בכיס הרטוב מזיעה.
5. היו בשנת תשפ"ג ותשפ"ב זיופים אנשים צילמו/שכפלו את כרטיס הנייר שלהם ומכרו אותו ביוקר לתמימים, המשטרה אז אף עצרה כמה חשודים בנושא.
6. התיקוף בכרטיס רב קו במכשירי תיקוף נעשה מהר יותר ופחות גורם לעיכובים משא"כ כרטיס הנייר שצריך לסרוק אותו באפליקציה של המכשיר [הלא] חכם, כאן המקום גם לבקש להעמיד מכשירי תיקוף בכניסה לאוטובוסים כך שאנשים יכולו לתקף את הכרטיס הרב קו.
7. כמובן יש את הצעה שלי משנת תשפ"ב/ו-ג שיהיה בשיטת המקל והגזר, ובפרט השנה שזה חל ביום שישי,
שיטת הגזר והמקל, תמריצים וקנסות.
ניתן אף לעשות את זה כך שמי שישהה בהר פחות משעתיים יקבל זיכוי ברב קו של כל מחיר הנסיעה, משעתיים ועד שלוש ישלם מחיר מלא, יותר מ-3 שעות ישלם תוספת של 50 עבור חזור או ימתין ליום ראשון בבוקר, כמו שיש כרטיס מעבר של 90 דקות בתחבורה הפנימית, וזה חייב לעבוד רק עם רב קו.
8. אם יגרמו שרוב הבאים למירון יסעו עם רב קו זה יוכל לתת אינדקציה אמיתית לגורמים כמה אנשים קיימים בכל רגע נתון בהר.
ד. מכיון שהשנה ל"ג חל ביום שישי, וכנראה שיקרה קריסה ביום שישי בצהרים בשביל לשנע את כולם הביתה הייתי מציע שלמשל תושבי ב"ב [ואולי אף אלעד] החזור שלהם בשעות היום יתבצע רק עם רכבות ישירות עד לתחנה בב"ב, יורידו אותם מהציון עם שאטל ישירות לכרמיאל, זה ישחרר אוטובוסים רבים שיהיו פנויים להחזיר את ההמונים לשאר חלקי הארץ. [בשנת תשפ"ג היה רק 4 רכבות שפעלו במשך הלילה]
ה. בשנת תשפ"ג הורידו בחזור את כולם עם שאטלים ל'פרוד' ומשם לשאר חלקי הארץ, זה סתם גרם לבזבוז זמן יקר, ובפרט שהשנה ערב שבת קודש צריך להוציא את חלק מהערים למשל את ביתר עילית ועוד שיסעו ישיר ממירון ליעד דרך ספסופה או דרך צפת.

אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.