רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 28 ביוני 2024

"היום בתניא" יום ו' כ"ב סיון

 

"היום בתניא" יום ו'  כ"ב סיון
"שער היחוד והאמונה" 
המשך פרק ז'  (עמוד פ"ב)
שנה מעוברת

הביטול הנפעל כתוצאה מיחוד השמות הוי' ואדנ-י:
כאמור לעיל, ההבדל בין הביטול של הנאצלים (שבעולם האצילות) לבין הנבראים (שבעולמות בריאה יצירה ועשיה), נובע מהבדלי הגילוי האלוקי שבעולמות אלו: בעולם האצילות שבו מאיר שם הוי',  הביטול הקים בו הוא "ביטול במציאות". 
ואילו בעולמות בריאה יצירה ועשיה שבהם מאיר שם אדנות, בהם מגיעים ל"ביטול היש" בלבד.
והנה, באופן שבו שני השמות הוי' ואדנ-י מאירים בעולמות ישנם שני אופנים: האחד, שבו כל שם מאיר כפי שהוא עומד בפני עצמו. והשני, שבו כל שם מאיר כפי שהוא משולב עם השם השני.
...
כשני ידידים:
כדוגמת שני בני אדם, שהאחד נמצא במקום גבוה והשני במקום נמוך, שאם הם רוצים להתחבר ולהתיחד, יש להם שתי אפשרויות: האחת, שהעומד למטה יעלה אל חברו שלמעלה. 
והשניה, שהעומד למעלה, ירד אל חברו שנמצא למטה.
הנה, כך גם בענין יחוד וחיבור שני השמות הוי' ואדנות,  ישנן שתי אפשרויות:
א. ששם אדנות (המבטא את בחינת המלכות) מתעלה ומשתלב בשם הוי' (חסד).
ב. ששם הוי', נמשך יורד ומשתלב בשם אדנות.
כדוגמא לעלית המלכות ולשילוב של שם אדנ-י בהוי', אפשר להביא את ענין עלית העולמות בשבת - שכידוע, היום השביעי הוא מבחינת המלכות. ובשבת, בחינת המלכות היורדת להחיות את העולמות "בריאה יצירה עשיה" מתעלה לאצילות.
וכדוגמא לשילוב של שם הוי' בשם אדנות, שילוב הנעשה על ידי המשכה וירידה מלמעלה למטה. ניתן להביא את כללות ההמשכה הנפעלת עם קיום התורה והמצוות - הכוללת את ההמשכה מלמעלה הנותנת לנבראים את הכח להיות בטלים לה' (למרות היותם נפרדים).
 ...
חבר  נכבד:
קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של הרב יקותיאל גרין  ע"ה מחבר באור התניא משכיל לאיתן  ועשרות ספרי חסידות לעם הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי. 

🕯️ לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה  נפטרה ז’ שבט תש”פ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.