רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 30 במאי 2024

הסקרים לא מנבאים עוד הצלחה לשמאל


 מאת פישל קדוש

ה"לא צפוי" הכל כך צפוי קורה. הסקרים ש"ראו" את גנץ עם 40 ואת הליכוד עם 16, "ראה זה פלא", מתחילים להסתדר עם הסקר של הורס המסיבות, פילבר. הסיפור שנועד לייצר בציבור "הבנה" "שביבי גמר", בתקווה שזו תהיה "נבואה המגשימה את עצמה, ו"הפער הבלתי נסגר" בן 24 המנדטים, נסגר. גוש ימין עלה ב-12, גוש שמאל ירד ב-12, שעד כמה לא מפתיע, אלה בדיוק המספרים עליהם דיבר פילבר, 12 מנדטים, שכדבריו אז הועברו מצד לצד.
כל זה כמובן בלוף. פערים של 24 מנדטים לא נסגרים בכמה שבועות, וזו בס"ה נקודת הזמן שמישהו בערוץ 12 החליט שזו השעה לצאת מהספין (ועל הדרך להלך אימים על גנץ).
מסקנה: הסקרים נגועים מלמעלה עד למטה בפוליטיקה עלובה, ופשוט חבל להתייחס אליהם.
באשר למה שיקרה  בבחירות, זה עדיין רחוק מתוצאות האמת.
1.  52 עדיין רחוק מהכמעט 60 של פילבר (וגם הפער הזה ייסגר, "בבוא היום").
2. בינתיים הקרב הפוליטי מתנהל במעמד צד אחד. השמאל במתקפה בלתי פוסקת - הימין, הליכוד וביבי עצמו (שכידוע יודע דבר אחד או שניים במערכה פוליטית), עדיין לא דיברו על מה שהתחולל ב"7.10", וכידוע יש על מה לדבר. איך להגיד בעדינות? לא בטוח שה"מה לדבר" הזה יוסיף קולות לשמאל, שראשיו, ובעיקר הצבא (שהוא הכוח המניע את השמאל), הם האשמים הבלעדיים במה שקרה  לפני ובתוך 7.10. לא צריך להיות גאון פוליטי כדי להבין שהמימצאים לא יחזקו את השמאל.
3. כשבוחנים מצב פוליטי לא מחפשים סקרי מנדטים, אלא סקרי מעמקים של עמדות בסיס, והפוגרום בקיבוצי עוטף עזה ריסק את עמדת הבסיס של השמאל, שהיא "מדינה פלשתינית", שהיום ספגה מכה קשה יותר, בירי מטול כרם וג'נין לבת חפר וגן נר, ישובי שמאל קלאסיים. מה לעשות שגם שמאלנים רוצים לחיות, ומבינים שאם בטול כרם וג'נין תהיה מדינה פלשתינית בשומרון, הם יחיו כמו שחיים היום מאות חבריהם - נטבחי הקיבוצים בעוטף. 
4. בסקר מנסה ערוץ 12 גם להריץ את המוצר הפוליטי המהונדס של מפלגת סער-בנט ביחד עם ליברמן ויוסי כהן, ו"נותן להם" 16 מנדטים.
        שווה תזכורת: בגילגול הקודם בו סער ובנט רצו, הם קיבלו 17 ו-23 מנדטים וביחד 40 מנדטים, וגמרו עם 6-7, בהתאמה. וזה עוד טוב כי סקרים קודמים התחילו עם 20-30 וסיימו ב-2-3. 
מה זה אומר על מפלגה שמי שמריץ אותה מקושש לה בהשקה 16 מנדטים? יעריך כל אחד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.