רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 31 במאי 2024

ברוך בורא מצלמות!!!

 

מאת הרב ישראל אהרן קלצקין

בס"ד, ערש"ק פר' בחוקותי תשפ"ד.
 
לידידיי ומכרי קוראי הגליון 'מעדני הפרשה' ו/או את המאמר המצורף.
 
לא קל לכתוב באופן ניטרלי כאשר רגשות עמוקים של אב לבנו מעורבים בענין, אולם, בודאי לא תצפו ממני לא לספר את הסיפור שקרה השבוע עם בני מחמד עיני הרב נפתלי שליט"א, משפיע דקהל 'אור השפע' ג'קסון ניו ג'רסי.
 
ישנם אתרים כיום, שאתה יכול לבקש טיסה מסויימת בתאריך מסויים כאשר יוצע מחיר מסויים ומטה, בני רכש באופן כזה כרטיס טיסה זוגי מבעוד מועד, במחיר סביר כדי להיות בארץ הקודש בשבוע של ל"ג בעומר השתא.
 
ככל שהתקרב מועד החג והתברר כי הציונים נתקפו באהבה גדולה לציבור החרדי והם חרדים לשלומם ולכן החליטו להגביל מאוד את העליה להר, ומנין לי שזה מרוב אהבה? שהרי זמר ידוע עשה למחרת ערב שירה בקיסריה שזה מרחק שהטילים של איראן וחיזבאללה יכולים בנקל לנחות שם, ולא הגבילו את עשרות אלפי המשתתפים מלהשתתף בכנס.
 
רוצים ראיה נוספת? בימים אלו מתקיימת מצעד בהמות הולכי על שתים בירושלים בהשתתפות אלפים והכל עובר חלק, אבל את הילולת שמואל הנביא החליטו להשבית, כי הציונים מבינים כי בלי הציבור החרדי אין קיום לעולם, שהם שומרי התורה והמצוות ועל כן יש מאוד להיזהר בשלומם, שחלילה לא יאונה להם כל רע ושערה לא תיפול מראשם ארצה.
 
בני החליט בכל זאת לנסוע לארץ, אך לא ניסה להשיג פרוטקציה לעלות לל"ג בעומר במירון, כדאי הוא רשב"י להגיע אליו בשעת הדחק גם בל"ד בעומר, הודיע בני לבעל הדירה ששכר במושב 'אור הגנוז', כי הוא יגיע רק במוצאי ל"ג בעומר, ולכבוד ל"ג בעומר נסע לבית שמש צו פלאקערן מאורו של ר' מיילאך שליט"א ואח"כ בקבר שמעון הצדיק ובעוד מקומות הקדושים.
 
מוצאי ל"ג בעומר, נכנס לרכב עם רעייתו, בחור נוסף ביקש להצטרף למרומי הגליל וכך יצאו לדרך.
 
דרכי הגליל שוממות היו וכ"א חש צביטה בלב, בהעלותנו עלי זכרון, כי מדי שנה בליל זה המוני בני ישראל ממלאים את שביליה ועתה נדמו, מה גם אחרי שראו את המראות שהתחוללו שם במהלך היום, בו באו פושעי ישראל משני קצוות הקשת, אלו להפגין את נוכחותם ולהסות כל נסיון של מספר יהודים שליבם בוער לרשב"י וחפצים להגיע בכל זאת למקום, ולעומתם קיצוני פושעי ישראל שבאו לחלל את שם השם וכבוד המקום בזריקת חפצים וביזוי המקום הקדוש הלזה ואין לי משקל למדוד מי מהם עתיד ליתן את הדין יותר, אבל הסברא נותנת שמי שאמון על 'דרכיה דרכי נועם' ו'דרך ארץ קדמה לתורה', ממנו נדרש יותר רגישות.
 
כחצות הלילה הגיע לצומת גוש חלב שבגליל, שם נתקל במחסום משטרתי שלא נתן לעבור הלאה לכיוון מירון, למרות שיום ההילולא כבר חלף מזמן, עצר בני ליד המחסום וחשב כי אם ידבר באנגלית, אולי הם ירחמו על מישהו שהגיע עשרת אלפים קילומטר כדי להגיע למקום הזה ויתנו לו לעבור, לכן הסביר באנגלית כי הוא כלל לא נוסע למירון והראה להם כי שכר בית בישוב אור הגנוז הסמוך והוא מתחנן שיתנו לו לעבור, אחרי שכבר לא ישן 2 יממות, מפני שהיה ער כל הלילה אצל ר' מיילך שליט"א וכו'.
 
השוטרת אטמה את אזנה והראתה לו להמשיך הלאה, הוא אמר לה כי במחסומים הקודמים נתנו לו לעבור אחרי שהוא הוכיח להם שיש לו דירה באור הגנוז, ואמרו לו בבירור שכשיראה את זה יתנו לו להגיע לביתו, אך דבר לא עזר.
 
בלית ברירה הוא המשיך הלאה כמה מאות מטרים ועשה פרסה, וחמק לנתיב הנגדי שהיה פתוח ללא מחסום ואחרי שחלף את המחסום המשיך הלאה לכיוון אור הגנוז הסמוך.
 
השוטרת הבחינה בזה ושלחה ניידת לדלוק אחריו ועצרה אותו והחזירה אותו למחסום והתחילה להתייעץ עם השוטרים על איזה עילה ניתן לעצור אותו? היא חשבה כמובן שהאמריקאי התמים הזה לא מבין את מה שהיא מדברת בעברית, והוא שומע אותה מנסה "לשכנע", את השוטרים שהוא ניסה לפגוע בהם ובה, אך הכביש היה שומם והם שאלו אותה למה היא חושבת שצריך לעצור אותו? מקסימום דו"ח קנס של 500 ₪ על אי ציות להכוונת שוטר, אך מרגע לרגע האגו שלה גבר ותבע את שלה והיא התעקשה שהיא רוצה לעצור אותו.
 
אמממה, 'ברוך בורא מצלמות', כלתי הוציאה את מכשיר הסלולרי שלה והתחילה לתעד את האירוע, ובו רואים איך שבני, שמבין פרק או שנים בפסיכולוגיה, מנסה לרכך אותה ולרצות את האגו שלה, מבקש סליחה ומתחנן שתרחם עליו, כי כבר יומיים הוא ללא שינה, אך היא עוד יותר התרגזה למה מתעדים את זה והיא צרחה עליה להתרחק עם המצלמה.
 
לא עזר כלום, היא ענדה אזיקים על ידיו והכניסה אותו לניידת כאחרון הפושעים, הוא ביקש להרפות קצת את האזיקים כי הם לוחצים לו על העצם, אז בתגובה היא עוד יותר הידקה אותם והכאיבה לו יותר.
 
ומה בני הצדיק עושה באותה שעה? מתחיל לחשוב איך ללמד זכות עליה, שבטח עברה יום קשה עם כל הלחץ באזור מירון ואולי גם משהו אישי לוחץ עליה? ודעו בזה, כי אין זה מן השפה ולחוץ, כי כמה וכמה בחורים שזכו לשוב בתשובה מהשפעת השבתות ההמוניות בקהילתו אמרו לי, כי הם חשים מצידו אהבה אין סופית ללא שום ביקורת שלילית וכמים פנים לפנים.
 
לקחו אותו בניידת למשטרת צפת, שם התפלאו למה היה דחוף לה בזמן כ"כ לחוץ אחרי יום כנה מטורף ומלחיץ, להביא למעצר מישהו שסה"כ עבר עבירת תנועה?. אז היא פתאום שלפה טענה שהוא 'פרץ' מחסום משטרתי וניסה לדרוס אותה.
 
נו, זה כבר משהו אחר, זה כבר נשמע כמו מחבל מסוכן כמו פצצה מתקתקת, לכן גם אזקו לו את גם הרגליים והכניסו אותו לתא מעצר עד לבוקר, שאז יובא לשופט לדיון בבקשת המשטרה להארכת מעצר.
 
כלתי מיד התקשרה אלי ושאלה מה לעשות? אצלי עוד היה 6 בערב וידעתי שיש בפני 2 משימות:
ראשית. לעשות הכל לשחרר אותו כמה שיותר מהר.
ושנית. לעשות הכל שאשתי לא תדע מכלום עד לשחרור, כי היא תרוץ מיד לשדה התעופה ותעלה על המטוס הראשון לארץ.
 
ראשית שלחתי הודעה לידידי איש החסד ר' חונא דייטש, שהפנה אותי מיד לאיש ההפקה ר' יעקב חיים מילר, שנתן לי את שמות העסקנים הגליליים הר' אורי רוזובסקי והר' נחמן גלבך מצפת, הם נתנו לי מספרים של עורכי דין ואף נתנו לי מספר של עורך דין שמייצג מחר את ה-15 אסירים שנעצרו במירון, ויכניסו גם את בני לחבילה, ר' אורי אף הטריח את עצמו בשעה כ"כ מאוחרת להגיע לבית המעצר לבדוק אם ניתן לעשות משהו.
 
לא חשבתי שיש פה משהו חמור שמצריך עו"ד בקנה מידה והסכמתי לצרפו לחבילה שתדון בביהמ"ש בטבריה.
 
בבוקר המתנתי בציפיה לשמוע מה יצא בדינו, ואז אני מקבל את העתק הפסק דין: כל העצורים ישוחררו מלבד בני, המשטרה ביקשה לא פחות מחמשה ימי מעצר על מנת לבדוק 'שיבוש חקירה' וואו, כבר נשמע קצת נתניהו, השופט חשב שהם מגזימים ולא השתכנע שמדובר פה במחבל מסוכן ופסק הארכה של יומיים 'בלבד', אך ציין מפורש בפסיקה, כי זה רק לצורך השלמת חקירה וברגע שישלימו החקירה עליהם לשחררו.
 
משם העבירו אותו לכלא צלמון בין פושעים וטרוריסטים ישמעאלים, ואף לא נתנו לאשתו למסור לו שקית עם טלית ותפילין וספרים, התקשרתי לאחד מידידיי שאביו חבר כנסת, בעבר כשהתגוררתי בארץ והייתי צריך עזרה במשרד הפנים, נעזרתי מיידי, ואמר שינסה לעזור, אך עד היום לא שמעתי ממנו, פניתי לעוד חברים לשעברים אך ראיתי שאומרים בטח בטח ובזה זה נגמר. אולי זה קשור לכך, שאז הייתי נחשב איש עשיר ובעל השפעה? לא נראה לי, בטח עניינים טכניים...
 
פניתי ע"י אחייני, לשר המשטרה בן גביר והוא הבטיח לעשות הכל שהמשטרה אכן תשחררו כעבור יומיים ולא תבקש עוד הארכה, צחקתי לי, אז הוא אמר, עליו נמליץ 'בן-גביר גוזר גזירה והיועמשי"ת מבטלה'
 
ידעתי שבני לא נבהל מיומיים מעצר, הם תמיד שומעים ממני שמעצר זה סה"כ חופש בכפייה וכל עוד יש ספרי קודש וטלית ותפילין, אפשר לעשות שם שטייגן.
 
ידעתי גם ידעתי כי משמים כנראה ייעדו לו איזה תפקיד בכלא, אבל אני כאבא לא יכול לחשב חשבונות כאלה ובפרט שאשתו, אמריקאית מלידה, מתפוצצת מדאגה ולא מבינה מה רוצים פה בכל הסיפור ההזוי.
 
שתבינו, היום מתקשר אלי מישהו ואומר לי שהוא היה אורח אצל נפתלי בני והיה זבוב בחדר והאורח נפנף אותו וקטל אותו, אמר לו בני, 'עדיף לפתוח חלון ולווסת אותו החוצה, הוא גם בריה וגם רוצה לחיות', איש כזה עוצרים בתואנת שוא הזויה כזאת.
 
עולם קטן היום, תוך שעות התחילו גם לכתוב על כך באתרים שונים והגדיל לעשות אתר אמריקאי שכבר ידע לספר על משפיע מג'קסון שנעצר בחשד כי נסע למירון לדרוס שוטרות עקב כל הכאוס שהיה שם...
 
כלתי התחננה כי היא רוצה להביא לו תפילין, שכן כתוב בפסק של השופט, שקרוב מדרגה ראשונה רשאי להביא לו את ציודו האישי, בגדים וספרים, אך שרות בתי הסוהר לא נתנו לה להביא לו כלום. הוא ביקש שיתנו לו להיפגש עם עורך דין וגם את זה לא אישרו לו בשב"ס.
 
ברוך המקום שמסר עולמו לשומרים, מאיפה שהוא צץ שליח חב"ד והביא לו טלית ותפילין ואוכל כשר כלשהו, יבורך מפי עליון.
 
התייעצתי עם כלתי בטלפון והיא ביקשה שאשכור עו"ד הכי טוב ואעשה הכל שישתחרר מהר ויפה שעה אחת קודם.
 
תוך כדי, אחד מאחייני שלח לי מספר טלפון של איש מיוחד באמת ור' נתנאל שמו הי"ו, כאשר שמע במה מדובר, הוא עזב הכל וסידר לי מיד עו"ד קליבר, שהבטיח שמיד יגיש ערעור למחוזי והתחייב שתוך שעות אחדות הוא משוחרר, הוא הודיע שמוכן מיד להתחיל לעבוד, רק אם העשרת אלפים ₪ פלוס מע"מ ינוחו בשלום בחשבונו.
 
כלתי מיד העבירה לי תוך כדי דיבור את הסכום לחשבון, התקשרתי לחבר בארץ שיעשה לי טובה ויבצע לי העברה לעו"ד ובמקביל אעביר לו בחשבונו בארה"ב את הסכום, כל דבר לוקח קצת זמן, ואדהכי והכי ירד הערב, העו"ד הגיש את הערעור למחוזי בנצרת, אך ביהמ"ש כבר סיים את היומית ונקבע דיון לבוקר.
 
במשטרה קלטו שהעניינים רותחים, גם התחילו לקבל טלפונים מעיתונאים שביקשו תגובות על מה שקרה והבינו שהם טיפסו על עץ גבוה, מה גם שהעו"ד ציין בערעורו שהוא עומד להציג בפני השופט את התיעוד שמוכיח כי השוטרת סימנה את המטרה ואח"כ ציירה עיגול מסביב, היינו, החליטה לעוצרו ואח"כ חיפשה סעיף במה להאשימו בחמורות שבחמורות.
בני מציין כי למרות שהשופט התיר להחזיקו בכלא רק לצורך חקירה, אף אחד לא שאל אותו שום שאלה ושום חקירה, זה היה רק קונפליקט של גאווה ופרנציפט שיהיה עצור כמה שיותר זמן ללא סיבה.
 
המשטרה הבינה שהשופט יקבל את הערעור וזה לא יתן להם נקודות לטובה, אז הם הודיעו בכתב כי הם מושכים בחזרה את התביעה והדיון המשפטי מיותר ובבוקר הוא ישוחרר.
 
אכן בשעות המאוחרות של הבוקר השופט חתם על השחרור המוקדם בהסכמת המשטרה והוא השתחרר, אך הם הודיעו לו, כי לפני שהוא עוזב את הארץ, עליו לשוב לצפת כדי לחתום על מסמכי השחרור, זוהי פעולה פורצודורלית שלא ישאר תיק פתוח.
 
מכיון שהוא כבר איבד כל אמון במערכת, הוא החליט ללכת לצפת, אבל לא לפני שהוא נוסע למירון להתפלל על ציון הקודש.
 
ביום רביעי בבוקר, לפני היציאה בחזרה למרכז, הוא נסע לצפת כדי לחתום, הוא נכנס עם אשתו ובדק שהם לא מחתימים אותו על ויתור תביעה מצידו, גם את אשתו הם החתימו, לא יודע על מה. היא לא קוראת עברית.
 
ואז, אחרי שכבר חתמו וכביכול שוחררו סופית והתיק סגור, החוקרת מבקשת מכלתי שתראה להם את הקליפ שהיא תיעדה את השוטרת.
 
היא סירבה ואמרה שהיא כבר משוחררת ולא חייבת להם כלום ופנתה לצאת, אך אז היא גילתה שהיא נמצאת במקסיקו ולא בישראל. שוטר מאחוריה נעל את הדלת והשוטרת התחילה להתאבק איתה פיזית לחטוף ממנה את הטלפון שלה, שוטר נוסף חטף את הטלפון של בני ואמרו להם: אנחנו מגישים מחר בקשה לשופט שיאשר לנו פריצה לטלפונים שלכם.
 
אמר בני: גם אם אתם חושדים שיש שם משהו, ואין לי מושג מה אתם רוצים ממני, עדיין לא תוכלו לעשות שום שימוש בזה כי חטפתם את זה באופן לא חוקי בלי צו שופט. ענתה החוקרת: אנו יכולים גם יכולים, שופט יכול לאשר בדיעבד שהחטיפה היתה הכרחית מחשש בריחה...
 
בני יצא החוצה ונסע מהר לרכוש מכשיר ישראלי שיוכל לתקשר עם העולם, התקשר אלי וסיפר לי הכל, אמרתי לו: מתמיד ידענו שהמשטרה בשילוב עם בית המשפט זה גוף הכי רקוב שריחו המצחין נודף למרחוק, אך לא חלמתי עד כדי כך, אין לי מושג מה הם רוצים, סע לשדה התעופה וחפש את הטיסה הראשונה לצאת מהארץ אפילו לקפריסין, ומשם תחזור הביתה בהקדם.
 
כאב לי הלב, היה לו תוכנית מסודרת לשבת וראשון עם מלונות מוזמנים. בארה"ב הוא עסוק כולו במלאכת הקירוב יחד עם רעייתו הצדקנית. הוא מקרב את האנשים והיא מקרבת את הנשים, והחופש הקט הזה היה חשוב להם כאויר לנשימה, בחינת 'וקווי ה' יחליפו כח' אך השי"ת יש לו תוכניות משלו והוא יודע מה הכי טוב.
 
ב"ה ר' נפתלי כבר כאן, אין לו שום אפשרות לתקשר כי שני המכשירים שלו ושל הרבנית תפוסים במשטרה, שם טמונים כל אנשי הקשר, העו"ג הבטיח מחר יום שישי, להגיש לביהמ"ש בקשה להחזירם.
 
ברצות ה', אנו מתכננים לשכור עו"ד כדבעי להגיש תביעת פיצויים וה' יצליח דרכנו. מי שיכול לייעץ לי בנידון מוזמן.
 
החשש היחיד שיש לנו זה שעקב התלונה השוטרת תפוטר ממשרתה ומשם הדרך סלולה למנות אותה ליועצת המשפטית לממשלה אחרי שהטינופת הנוכחית תגיע לגיל 100, שהרי עד אז הבג"צ לא יתן להזיז אותה ממקומה, היא עושה עבודה נהדרת.
 
דבר אחד טוב כן יצא מכל הסיפור, בכלא צלמון פגש בני ר נפתלי, בחור חילוני, נשמה טובה, שעות הוא דיבר איתו דברי קירוב ולפני שבני יצא, הבחור הבטיח להניח תפילין כל יום ולשמור שבת, קשה להגיד היה כדאי, אבל מה' מצעדי גבר כוננו.
 
אסיים בבדיחה:
עולה מרוסיה הלך ברחוב תל אביבי ולחש לעצמו: 'מדינה מטומטמת', עצר אותו שוטר, ובלי לשאול שאלות, לקח אותו לכלא ובהמשך הביאו לפני שופט להארכת מעצר. שאל אותו השופט: למה אמרת 'מדינה מטומטמת'? צחק הרוסי וענה: עליתי לא מזמן מרוסיה והלכתי לי בתל אביב והשוויתי בין המדינות, אז נזכרתי כמה רוסיה מטומטמת לעומת ישראל ואמרתי על רוסיה: 'מדינה מטומטמת'. התרגז השופט על השוטר ופסק כי השוטר יתן קנס לרוסי של 5000 ₪.
יצא השוטר מביהמ"ש מבואס ומושפל. ניגש אליו הרוסי ולוחש באוזנו: אז לא צדקתי, שזו 'מדינה מטומטמת'?
 
נ.ב. בתחילת השבוע חל יומא דהילולא דרשב"י, איך זה קשור לפרשתנו בחוקותי?
האוה"ח הק' פירש מ"ב פירושים למילים 'אם בחקותי תלכו' איך מרומז במילים אלו שיש לזה מ"ב פירושים?
סיפור נחמד, איך התוכחה שבפרשתנו נהפך לברכות.
 כנסו לגליון, הדפיסו ותפיצו, טעמו וראו כי טוב.  maadoney@gmail.com

 
בברכת שבת שלום ומבורך:
 
ישראל אהרן קלצקין

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.