רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 30 במאי 2024

מה באמת קרה במירון?



מה חיפשו במירון, למה לא נשארו בירושלים?
האחריות שמוטלת על מאיר פרוש מתוקף המלצות ועדת החקירה, החלטת הממשלה והחוק, מחייבת אותו להיות במירון. זו אחריות בסיסית של בן אדם להיות בשטח כשהוא אחראי על משהו. אתם מדמיינים את הרמטכ"ל לא נמצא בקריה בזמן מבצע צבאי? ההיפך, אם הוא לא היה במירון זה היה מחדל חמור שלו.
הייתה לפרוש ודייטש אפשרות להישאר בירושלים, אם הם היו מסכימים לדרישת המשטרה ופיקוד העורף שהכל יהיה סגור, שדלת הציון תרותח (כמו בקורונה), לא יהיו בכלל הדלקות כולל לא ההדלקה של באיאן שנמשכת מזה מאות שנים, אין יוצא ואין בא, כל אזור מירון תחת הסגר.
אבל הם נלחמו בזה, הם זעקו שאי אפשר לסגור את ציון ר' שמעון, אי אפשר שלא תהיה בכלל הדלקה, ואז הבהירו להם שרק אם הם ייקחו אחריות אישית על הכל, אפשר לקיים את המינימום הזה. ולמרות שהוא ידע שהמחיר יהיה כבד, פרוש החליט לקחת את זה על עצמו.
התנאי היה ברור, רק 30 איש בהדלקות, ורק תושבי מירון יהיו בציון. זו הצעה גרועה, אבל זו ההצעה היחידה שהמשטרה הסכימה לשמוע. בסוף הכריחו אותם בחוק לאפשר גם לבני משפחות אסון מירון לעלות.
פרוש ודייטש משלמים עכשיו את המחיר הציבורי על האחריות שהם לקחו על עצמם כדי שלא יסגרו לחלוטין את ציון הרשב"י.
כולנו גם יודעים שאם היו סוגרים את הציון הייתה מלחמת עולם שכנראה היו בה מאות פצועים ואולי חלילה גם הרוגים.

נתחיל מהתחלה, למה המתווה כשל?
לצד המתווה הרשמי, היה די ברור שיהיו כמה אלפים שיסתתנו למירון. התוכנית הייתה שהקנאים ישלטו בציון, כמו כל שנה, וייקחו אחריות שאנשים יוצאים כדי שאחרים יוכלו להיכנס. מצד שני המשטרה הייתה אמורה להימנע מלהיכנס לציון ורק לשמור מבחוץ שלא נכנסים יותר מידי.
בפועל, המשטרה הייתה הראשונה להפר את הסיכומים, קודם כל בהתנהלות הבריונית ביום חמישי כשפרצו לצימרים למרות שהסבירו להם שזה רק יגרום לתוצאה ההפוכה, והמשיך בפריצה האלימה במוצ"ש לציון. מיד אחרי זה הקנאים מצידם גם הפרו את הסיכומים ונטשו את העמדות עד סוף היום. התוצאה הייתה שהמשטרה פרצה פעם אחר פעם לציון, מבלי שהיא מתאמת את זה עם אף אחד, ומבלי שהיא נותנת הזדמנות לאחרים לשלוט במצב.

למה לא מנעו את אלימות המשטרה?
המשטרה עזבה את הציון לקראת הערב, אחרי סרטוני האלימות. נראה לכם שזה קרה לבד? רק אחרי שיחת צעקות של יוסי דייטש עם מפקדי המשטרה, בהם הבהיר להם שהם חצו כל קו אדום, הם הבינו כי עליהם פשוט לעזוב את העמדות, ולהניח למתפללים. המשטרה לא שיתפה פעולה מהרגע הראשון, כבר מהרגע שהם השתוללו ביום חמישי ופרצו לצימרים ובפרט במוצאי שבת כשהם בחרו להפר את הסיכומים ולפרוץ לציון, לא הייתה שום עמידה בסיכומים, ולא הייתה שום שליטה על ההתנהלות שלהם.

יענקי ברגר אמר למשטרה לפנות את הציון?!
מתוך כל השקרים שמסתובבים על מה שהיה במירון בל"ג בעומר, מה שנעשה לברגר הוא עוול שאין שני לו. הוא עשה בדיוק הפוך. לולי יענקי ברגר, המשטרה הייתה בציון כל הזמן, ואף אחד לא היה יכול להיכנס. ברגר היה היחיד שהצליח איכשהו בחלק מהזמן, בכוחות עצמו, לנהל את הבלגן ולאפשר לאנשים להיכנס כשהוא מנסה גם להוציא אנשים אחרים שנמצאים יותר מידי זמן בציון.
הסרטון הידוע בו הוא הוכה על ידי סיקריקים היה אחרי שהוא הגיע לבקש מפרנק לא לעמוד על הסולם, בכדי שהמשטרה לא תפרוץ למקום בטענה שזה מסוכן. בתגובה כמה טיפשים הרביצו לו. שמעתי ממי שראה אותו מיד אחרי זה חוזר לחפ"ק, הוא לא דיבר עם אף שוטר ולא הראה שום תיעוד למשטרה. הסרטון שרואים אותו מתעד את הריקודים בחצר היה לבקשת הדוברות של ההילולא שרצו להראות לעם ישראל שהמסורת נשמרת. (אפשר למצוא את זה בטוויטר של ויסברג).
דווקא בשעות שיענקי ברגר ושרוליק ורטהיימר הצליחו קצת לשלוט באזור ציון היה פחות אלימות משטרתית. הם גם העימדו אישה בעזרת נשים שתאפשר לנשים להיכנס, עד שהיא נאלצה לעזוב בגלל שחטפה בקבוקי זכוכית.

סדרנים של הלפרין הפקות הלשינו למשטרה על מה שקורה בציון?!
לא היה ולא נברא. למרות שלא היה היגיון בהצבתם, המשטרה דרשה שיהיו סדרנים במירון. היו סדרנים במירון, שעמדו ועשו כלום כל היום. רק עמדו בצד עם אפוד צהוב. לא היה שום קשר בינם למשטרה. הם עמדו בקשר עם צוות המשרד, לא היה להם אפילו את הטלפון של קצין המשטרה.

היו בחורים שדפקו בדלתות של הצימרים ואחרי זה השוטרים פרצו ופינו את האנשים?!
ההמצאה הכי הזויה שהייתה. לא היה אף אדם מטעם המשרד או ההפקה ששיתף פעולה עם הדבר הזה. (אגב, מי שמכיר קצת את היחסים בין תושבי מירון, יכול לנחש מי הלשין...)

כל הצוות של משרד ירושלים היה במירון בל"ג בעומר?!
שוב מדובר בשקר! רק 6 אנשים מקרב עובדי המשרד היו במירון בל"ג בעומר. כולם אך ורק אנשים בעלי תפקידים ישירים להילולא, כמו סמנכ"ל, עובד שטיפל ברישוי לשלושת ההדלקות, דוברות ההילולא ונושאים בירוקרטיים נוספים. היו עוד 3-4 עובדים שנדרשו להיות בימים שקדמו והם עזבו לפני שבת או מיד אחרי. זה "כל הצוות של פרוש היה במירון" ותו לא.

כל המקורבים של שלומי אמונים היו במירון?!
עוד שקר. אף אחד לא הגיע למירון כי הוא מקורב למישהו. האנשים הכי קרובים למאיר פרוש ויוסי דייטש לא היו השנה במירון. כולם מדברים על עשרות ומאות מקורבים אבל לא יודעים לתת אף שם כי אין כזה. אגב, יש מספר אנשים שמזוהים כ"מקורבים" ומשכנם במירון ובהתאם הם קיבלו מהמועצה האזורית אישור שהייה ללא קשר למשרד, כמו שכל התושבים קיבלו. יש כמה אנשים בודדים, חסידים ה"י, שאין להם שום קשר לשלומי אמונים, שהיה להם תפקידי הפקה (זה פשע שלקחו חרדים להפקה? רק לחילונים מותר להיות בהפקה של ל"ג בעומר במירון).

למה המשפחה של מאיר פרוש הייתה במירון?
מאיר פרוש היה במירון כמעט שבוע מתוקף תפקידו ואחריותו. כבר 15 שנה שבל"ג בעומר ובחול המועד הנהגים שלו הם הבנים שלו שרוליק ונוחי, כי ורטהיימר בל"ג בעומר נמצא בחפ"ק המשטרה. אשתו, כמו כל אשת שר בתפקיד שנוסע למשל לחו"ל וכדו', הייתה לה את מלוא הזכות להגיע להיות איתו. מאחר והיא לא אישה צעירה, בת אחת הגיעה להיות איתה בימים האלו. כל "משפחת פרוש" המדוברת כוללת 2 נהגים קבועים בל"ג בעומר מזה שנים, אשת השר ובת. 

נתנו אישורי כניסה לאושיות רשת וכדו'?!
אושיית הרשת המדוברת לא קיבל אישור עלייה למירון, הוא הפר את החוק ומגיע לו קנס. לא ברור איך הוא חדר למירון, אחד החשדות הם שנבחר ציבורי עם חסינות הכניס אותו. בכל מקרה, בוודאי שאף אחד במשרד ירושלים לא היה קשור לעלייה שלו.

מה עשו עם 10 מיליון שקל תקציב?
השאלה הנכונה שצריכה להישאל היא למה לא תקצבו 20 מיליון שקל. מי שראה מה עשו בשמעון הצדיק עם 3 מיליון שקל ואיזה פיצוץ של קהל היה שם מבין כמה לא הגיונית הייתה ההחלטה של האוצר לדחות את ההצעה שלנו לעשות אותו דבר בעוד כמה מוקדים ברחבי הארץ. ביחס ל-10 מיליון המדובר, אז רוב מוחלט של הכסף הלך על דרישות משטרה הזויות, כולל קונוסים שמשרד ירושלים היו צריכים להביא למחסומים משום מה. רק סעיף המיגוניות עלה כמעט 2 מיליון שקל.

משרד ירושלים שילם על האוטובוסים שפינו ממירון?!
שקר וכזב!

למה לא היה מים בהדלקה של קרלין בשמעון הצדיק?
קודם כל, כדאי שתדעו שהוקצו 2000 בקבוקי מים לשעה הזה. חוץ מזה הייתה משאית של מים קרים שסיפקה מים בשפע. אבל נכון, לא נערכו לכמות הזו ולא יכלו להיערך לכמות הזו. השטח של המקום שהוקם היה מוגבל, ונערכו לאפשרות של להכיל עד 20 אלף איש בכל רגע נתון. בפועל, בהדלקה של קרלין היו לפי הערכות המשטרה 55 אלף איש. בסך הכל, לפי המשטרה, היו במקום בל"ג בעומר 140 אלף איש. אז לא, אין שום אפשרות לארח 140 אלף איש כמו שצריך במתחם כזה קטן, וחבל שלא היו עוד מתחמים כאלו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.