רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 15 במרץ 2024

ר' ישראל'צע איך פתאום גרינברג הפך בעיניך ליהודי? לפני כמה שבועות זעקת כי הוא כמעט לא יהודי!!!


כאשר הופכים לפוליטיקאי אוטומטית אתה הופך לצבוע, את רוב שנותיי הראשונים הייתי צמוד לאחד מגדולי הפוליטיקאים האגודאים ואף הייתי עוזרו, ושם למדתי כי פוליטיקה חרדית היא חנפנות וצביעות, זו הסיבה שברחתי מזה והקמתי עיתון להילחם בתופעה השקרית הפנים חרדית ובעיקר אגודאית שסימלה את השקר

באותן ימים ה'גדולים' שיחקו 'גדלות' אבל ידעו איך להפעיל תותחים פוליטיים שידאגו לאינטרסים שלהם ולכבודם, הם מאוד נזהרו שלא להתלכלך פוליטית, בספרי אני מביא הרבה סיפורים בתחום הזה על ה'בית ישראל' שכל כך נזהר ואדמור"י ויזניץ איך הם שיחקו בשנים שמשה'לע ומאטאלע היו בתחרות על האדמורו"ת, ובשנים שר' משה'לע מויזניץ שיחק אותה שאינו רוצה להיות יו"ר 'מועצת' ואיך התנהלו הדברים באמת

רשימת הגדולים ששיחקו את המשחק ארוכה, היו אלו הפוליטיקאים כמו שלמה לורנץ שלחם במנחם פרוש על מי שינאם קודם הרב שך או ר' חיים שמואלביץ. הייתי עד לאסיפה ששם הייתה מלחמה על סדר הישיבות והנאומים, לורנץ רצה להגדיל את הרב שך ולעשות ממנו גדול, ולמנחם פרוש היה אינטרס לעשות מר' חיים שמואלביץ גדול, וככה עוד כאלו, ואדלג כאן על הכיבודים שהיו בין גור לבין ראשי הליטאים ובמיוחד הרב שך, כאשר רבים עוד זוכרים איך שהרב שך כינה את חסידי גור 'חיות' וה'לב שמחה' כינה אותם 'חיות הקודש'

העולם החרדי התהפך ומן הקצה אל הקצה, לא מתביישים עוד לתבוע 'כבוד' וכח פוליטי, ולא חוששים עוד מן הצביעות למרות שהיא כל כך ניכרת, וכאשר  מדובר במי שכל כך רחוק מחכמה, אצלו זה מתבטא בצורה הכי מכוערת, כפי שאנו חיים ורואים בימים אלה

רק לפני כמה שבועות היה זה ר' ישראל מויזניץ שניהל מאבק בבית שמש למען משה אבוטבול, ובשביל לעשות לאבוטבול 'טובה' הוא השמיץ את מתחרהו שמואל גרינברג, ישראל'צע אז יצא בזעקה כי שמואל גרינברג הוא בקושי יהודי, חירף וגידף ומנה את עבירותיו, והנה פתאום הוא הפך מכמעט גוי לצדיק גמור, איזה כבוד נתן לו, הוא הגיע אליו כמו עשו (רבי) עם 'ארבע מאות איש', הרבי עשה ממנו צדיק גמור הוא 'שכח' את כל מה שאמר עליו לפני כמה שבועות בלבד

גדול בתורה אינו משחק עם מילים כאלו, הוא לא לוקח בחשבון כי הוא ישלם ביוקר על ביטויים מן הסוג הזה, חכמים הזהרו בדבריכם את זה לא למד ר' ישראל, והנה לעין כל הוא מכריז 'אני צבוע'  לפני שבועיים אמרתי כי גרינברג כמעט גוי, ועתה אני מכריז ואומר כי הוא צדיק מפני שאני זקוק לו, הוא יהיה ראש העיר בבית שמש

ישראל'צע מזכיר לי את אחד השרים של מפא"י לפני יותר מחמישים שנה, הוא הגיע לכינוס בחירות והחל לשבח ולהלל את המועמד, ואמרו לו בשקט כי הוא מתבלבל זה המתחרה, ומיד הוא 'החליף את הניגון' והוכיח כמה רע הוא, זה קרה בתוך דקות, ככה עובדים פוליטיקאים ולא מי שרוצה שיאמינו כי הוא אדמו"ר

מה שחמור בדברים, כאשר פוליטיקאי עסקן מתנהג כך, לשם כך הוא נוצר להיות פוליטיקאי צבוע וחנפן, אבל אדמו"ר שיתנהג כך, זה חייב לזעזע, אם אלו הם הרבי'ס של ימינו אוי לנו מרבי'ס כאלו

חיים שאולזון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.