רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 31 בינואר 2024

מכה קשה ואנושה לזייברט ורובינשטיין - הפסידו את המשפט נגד וידר

 

ראשוני: בית המשפט דחה את תביעת הענק וגיבה את יעקב וידר

נגד חבר מועצת העיר יעקב וידר הוגשה תביעת דיבה בסכום של מאות אלפי שקלים לאחר שדרש להקים ועדה שתבדוק את הטענות לשחיתות ושימוש פסול בכספי הציבור בעיריית בני ברק • בפסק דין חריף השופטת דחתה את התביעה וחייבה את העותרים בהוצאות משפט גבוהות • "אסור לאפשר רדיפה אישית של היחיד הפועל לעצירת דילים ופעולות לא תקינות של עסקני העירייה הפוגעים בתושבים ובכספי התושבים. וידר ממלא את תפקידו באמונה"

כזכור, יעקב וידר, חבר מועצת העיר ויו"ר ועדת הביקורת העירונית, חשף שורת טענות חמורות על שחיתות ושימוש פסול בכספי הציבור בעיריית בני ברק ואף הגיש לאישור מועצת העיר הקמת ועדת בדיקה בנושא.

עסקני העירייה דרשו מוידר בתגובה להסיר את דרישתו ולהתנצל בפניהם. לאחר שוידר סירב, הוגשה נגדו תביעת דיבה במסגרתה הוא נדרש להתנצל וכן לפצות את העותרים במאות אלפי שקלים.

יצוין כי זהו אירוע משפטי תקדימי שבו עירייה תובעת בבית המשפט את אחד מנבחרי הציבור הבכירים בה על פעולות שביצע למען הציבור.

במהלך ההליך המשפטי, שהתקיים לאורך יותר משנה, הציעה השופטת אפרת בוסני כי תוקם ועדה בלתי תלויה שתבדוק את הטענות הקשות ואת השימוש בכספי הציבור בעיריית בני ברק, אך העירייה סירבה גם לכך.

בסופו של דבר, בפסק דין חריף השופטת דחתה את התביעה כולה ואף חייבה את העותרים בהוצאות משפט כבדות.

השופטת הדגישה כי אסור לאפשר רדיפה אישית של חבר האופוזיציה היחיד הפועל לעצירת דילים ופעולות לא תקינות של עסקני העירייה הפוגעים בתושבים ובכספי התושבים.

בהמשך פסק הדין קבעה השופטת כי האינטרס של תושבי בני ברק הוא ביקורת אחר פעילות העירייה וכי וידר ממלא את תפקידו באמונה ומעלה טענות ושאלות ענייניות כחלק משליחותו וחובתו הציבורית - והעירייה וראש העירייה נדרשים לבדוק את הדברים ולתת הסברים במקום לתבוע אותו.

מחבר מועצת העיר יעקב וידר, נמסר בתגובה: "שוב ניצחון ענק של תושבי בני ברק, והפעם בבית המשפט. צר לי שמתוך 27 חברים במועצת העיר, אני היחיד שדואג שלא יגנבו את כספי התושבים".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.