בדיקה מדגמית בין החסידויות הרבות שלהן יש קהילות בערים עם נציגות חזקה של עסקני הציבור הכלל חסידי כמו ביתר, בית שמש, אלעד ועוד מגלה כי הם נהנות משוויון בחלוקת המגרשים לבניית בתי כנסת, ישיבות, החיידרים, שיושבים על קרקעות של העיריה. לעומת זאת בערים אחרות הקהילות האלו סובלות במשך שנים מאפליה והדרה מרוב המשאבים העירוניים.
לדוגמא: חסידות באבוב, קיימת בבני ברק כבר 60 שנה! אבל כל המוסדות שלה, התלמוד התורה, הישיבה קטנה, הבית כנסת והישיבה גדולה, כולם נבנו על קרקע פרטית ועלו לקהילה שלהם הון עתק.
חסידות ערלוי שקיימת בעיר בני ברק כחמישים שנה נאלצה להקים את הבית כנסת שלה על קרקע פרטית, כך גם את התלמוד תורה שלהם ועד היום הישיבה קטנה שלהם במבנה שכור וההורים חסידי הקהילה משלמים את המחיר.
מנגד, ישנן חסידויות שיש להם קהילות בערים כמו ביתר, אלעד ובית שמש שבשליטת עסקני הכלל חסידי, והמצב אצלם הפוך לחלוטין. תשאלו את חסידי אמשינוב, באבוב, באיאן, ביאלה, ברסלב, זוועיהל, חב"ד, טשערנוביל, לעלוב, מעייני ישראל, מתמידים, נדבורנה, סלונים, סדיגורא, סטריקוב, סערט ויזניץ, סלאנים, ערלוי, צאנז, קרעטשניף, קרלין סטולין, רחמסטריווקא, שבט הלוי, שומרי אמונים ועוד.
התשובה היא ברורה, 15 שנה ראשי שלומי אמונים מתעסקים בבניית היסודות המוצקים של ההנהגה הכלל חסידית, וכעת מתנהלת מערכה נגדם במטרה כדי לפורר את הכלל חסידי.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.