איני הדובר של סאטמאר ולא הייתי נכנס להבדלים שבין נטורי קרתא להשקפה המקורית של סאטמאר בזמנו של ר' יואל, לסאטמאר בזמנינו אנו, שגם הם בתחומים מסויימים בנו 'שיטה' חדשה משלהם, אני משאיר להם שיכו זה בזה ומה שיותר יותר טוב, ככה מתגלה פרצופם האמיתי של שני הצדדים
אבל, יש משהו שאסור לשתוק, נטורי קרתא מתחמקים מעיקר הטענה נגדם לא רק על ידי סאטמאר, גם על ידי כותב שורות אלו ומאות אלפים אחרים, והוא לא על 'שיטתם', אלא על מעשיהם ואסביר את הדברים
אף אחד לא בא כאן ובמקומות אחרים להתווכח על שיטתכם, שהיא לדעת רבים עקומה. תמשיכו להאמין בשטויות שלכם, ותעשו כטוב בעיניכם כל עוד שזה לא מזיק לאחרים. נמצא הרבה 'שיטות' ו'השקפות' שהן עקומות ואף כאלו שקידשו דברים ועשו מהם עיקרי תורה ואין בהן לא יותר מעמדה פוליטית קהילתית אישית ואחרות, וחבל על הזמן להתווכח עימם מפני שאי אפשר לשכנע אדם שהוא מאמין במה שהוא מאמין מפני שזה זה נוגע לו. כמו שתתווכח עם חסיד על רבו, הוא לא יוכל לשאת זאת מפני שאתה פוגע ב'מיין רבי' שבימינו זה העיקר, לא מציאותו של הרבי או ראש הישיבה חשובה לו, הוא יכול להיות אפס גמור ובעל מידות מושחתות, מה שחשוב לרוב החרדים בימינו הוא 'מיין רבי' 'מיין ראש ישיבה' בלי זה חייהם אינם חיים, עשרות פוסטים כתבתי על כך, וקונטרס שכבר הפך לגודל של ספר כתבתי ומוכן כמעט להדפסה ששם אני חושף את פרצוף החסידים ותלמידים שוטים של ימינו בתחום הזה, שזה עיקר הבעיה, אנשים לא מחפשים יותר את האמת, אלא את ניצחון קהילתם שיטתם השקפתם גם כאשר היא עקומה וגרועה והופכת לכת, עד כדי כינוי רבותיהם כאלוקים ועוד דברים כאלו. מציאות זו היא כלל חרדית מקצה לקצה מעטים הם השפויים שמחפשים את האמת הנקיה שאין בה נגיעה של ה'אני' והאינטרס שלי
בשורות אלו אני מבקש להגיב על נקודה אחת ותשימו לב, כאשר האדמו"ר הזאלוני מסאטמאר בדבריו תקף את נטורי קרתא על שהם ניצבים לצד רוצחים וגויים דבר שלא מקובל היה על רבי יואל זצ"ל, הם לא עונים על עצם הענין כי זה לא רצה רבי יואל שיעבדו יחד עם איראן נגד ישראל, אלא שואלין שאלות טיפשיות איך העולם יידע כי שיטת נטורי קרתא וסאטמאר היא נגד המדינה
אז נעשה ברור, כי איש לא היה כותב מילה אחת אפילו בתקופת המלחמה אם נטורי קרתא הייתה מפגינה נגד הציונים ללא כל שותפות עם פלשתינים איראנים ומוסלמים. זכותה של נטורי קרתא להביע דעתה בכל תקופה למרות שגם זה סותר את גישת ר' יואל שבתקופת מלחמה לא עשה כך. הטענה נגדם היא התייצבות לצד מי שרצחו אלף שלש מאת יהודים לפחות, ומעודדים אותם, על פי שיטת 'נטורי קרתא' שסותרת את גישתה המקורית. כאשר משה הירש התחיל עם המעשים הללו סילקו אותו מנטורי קרתא בירושלים ואף פרסמו הודעה ב'ניו יורק טיימס' שהוא אינו מייצג אותם ואף פרסמו מודעה כי כל מעשיו בדותא, מפני שהוא משתף פעולה עם ערבים ומדינות שכל עניינם רצח יהודים
על כך בבקשה תשיבו, מי התיר לכם שיתוף פעולה עם רוצחים שופכי דם יהודים
עוד התירו לעצמם נטורי קרתא להופיע במסגדי המוסלמים, מי התיר זאת?
חיים שאולזון

אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.