שלום וברכה מורי ורבותי!
ערב שבת שלום, שבת פרשת עקב.
ובפסוק (דברים ז, יב) "וְהָיָה עֵקֶב תִּשְׁמְעוּן" דורשים חכמינו זיכרונם לברכה, "עקב תשמעון" - דברים שאדם דש בעקביו.
ועל כך פוצחת התורה בצרור ברכות, ובראשן "וַאֲהֵבְךָ וּבֵרַכְךָ וְהִרְבֶּךָ" (שם שם, יג).
רק רגע! מדוע דווקא על דברים שאדם דש בעקביו יש כל כך הרבה ברכות מדהימות ונפלאות?
התשובה היא פשוטה, על הדברים הגדולים של החיים, על הניסיונות שאתה לא באמת עובר, כי הם נראים בעיניך דברים חמורים, לא באמת מגיע לך שכר גדול, אבל על דברים שאדם דש בעקביו, הדברים הקטנים והקלים שנראים משהו בסגנון של "חומרא", של חוויה נחמדה, של משהו של בין אדם לחברו רגוע כזה, שם אתה אומר לעצמך "מותר לזלזל, מותר לדלג כי זה לא משהו מהותי".
דווקא הדברים הקטנים הללו הם הניסיונות הגדולים, כי אתה לא באמת חושב לא לגנוב, לא לרצוח ולא לבצע פשעים.
מה שכן מצליח יצר הרע להתגבר עליך, הוא דווקא בדברים הקטנים, דווקא בלפגוע בחבר, דווקא בלעגל קצוות, דווקא בלא להחזיר עודף ודווקא בדברים הקטנטנים שנשמעים כל כך מיותרים, זניחים ולא מי יודע מה משפיעים.
דווקא על הדברים האלו אומר לך הקדוש ברוך הוא: "שם נמצא הניסיון האמיתי שלך, ולכן גם שם טמונה הברכה הגדולה".
תסתכל ימינה, תסתכל שמאלה, תבדוק את עצמך טוב טוב עד כמה אתה מזלזל בדברים קטנים.
מאחורי כל דבר קטן שאתה מזלזל מסתתר ניסיון גדול, ומאחורי כל ניסיון גדול מסתתרת ברכה ענקית, ברכה עצומה, ברכת השפע של הקדוש ברוך הוא שאומר: "רק טוב יהיה לך אם תתייחס לדברים הקטנטנים הללו".
לפעמים אנו נופלים בבור הזה ומשתדלים להתגבר על האסונות הגדולים, על העבירות החמורות ובטוחים ששם נמצא כובד המשקל, אבל זה ממש לא נכון.
כי את העבירות החמורות גם יצר הרע שלך לא מציע ולא מנסה להגיש לך על מגש של כסף.
לעומת זאת, על הדברים הקטנים הוא יודע, שם הוא יכול להפיל אותך על הרבה דברים קטנטנים.
מקפידים על הדברים הקטנים, מתגברים על הניסיונות הגדולים וזוכים לשפע ברכה והצלחה בנחלה ללא מצרים.
ברכת שבת שלום מבורך ממני ומכל צוות החיזוק היומי העולמי האוהב, מעריך, מוקיר, מעריץ ומה לא?...
וברוכים תהיו!
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.