שלום וברכה מורי ורבותי!
על אותו פסוק "כִּי נֵר מִצְוָה וְתוֹרָה אוֹר" (משלי ו, כג).
אומר המדרש (דברים רבה ד, ד) דבר נוסף, אומר הקדוש ברוך הוא לעם ישראל: "נרי בידכם ונרכם בידי".
ישנם שתי נרות, הנר הראשון נר מצוה ותורה אור, והנר השני "נֵר ה' נִשְׁמַת אָדָם" (שם כ, כז), הנשמה שלך גם נקראת "נר" אומר הקדוש ברוך הוא, אם אתם משמרים את הנר שלי, אני משמר את הנר שלכם.
אך אם חלילה וחס אינכם שומרים את הנר שלי, גם אני חס ושלום לא אשמור את הנר שלכם.
במלים אחרות זה אומר שאם אתה רוצה לזכות להגנה שמיימית, אתה לא אמור לחפש מישהו שיעניק לך איזושהי ברכה או משהו שישמור ויגרום להגנה נקודתית על הנפש, רוח ונשמה אישית שלך, אתה אמור לעשות משהו אחר לחלוטין, לשמור על הנר של הקדוש ברוך הוא, לקיים את "נֵר מִצְוָה וְתוֹרָה אוֹר" (שם ו, כג). לקיים את מצוותיו של הקדוש ברוך הוא בהידור.
ככל שתשמור יותר על המצוות של הקדוש ברוך הוא, כך בעצם אתה שומר על המצוה שלך, על הנר שלך, על החיים האישיים שלך.
מה ההיגיון שמסתתר מאחרי זה?
האם אלו סתם יחסי גומלין? ברור שלא!
מדובר במשהו הרבה יותר עמוק, משהו הרבה יותר חזק.
מה קורה לאדם שבגוף שלו, בנשמה שלו בכל המתנות שהוא קיבל מהקדוש ברוך הוא, הוא שומר על הנר שחשוב כל כך לה' יתברך?
אומר לו ה' יתברך: "יקירי! כביכול לי ולכל פמליא של מעלה יש אינטרס גדול וחשוב שתמיד תהיה בריא, עשיר, חזק וכל יכול ותוכל לעשות כפי יכולתך כדי לשמור על הנר שלי".
אם תהיה חס ושלום וחס וחלילה חולה זה יפגום במצוות שלי כי לא תוכל לקיים אותן.
אם תהיה עני לא תוכל להדר במצוות, אם יהיה משהו שיפריע לך ויגרום לך לא לקום בזמן, או חלילה וחס להיות עצוב, לא תוכל להתנהל ולקיים את מצוותיי נאמנה".
לכן אומר לך הקדוש ברוך הוא: "מרגע זה ואילך חברת הביטוח שלך זה אני, כי אני דואג לנר שלי ולשם כך אני אשמור על הנר שלך שידלק ויבער במלוא עוזו".
שומרים על נרו של הקדוש ברוך הוא, על התורה ועל המצוות וזוכים לאושר ועושר, גן עדן כבר כאן עלי אדמות.
וברוכים תהיו!
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.