רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 21 ביולי 2023

וכל העם רואים את הקולות

 

מאת: חֲרֵדִי בְּעוֹלָמוֹ
 
 
מעטים מבינים כיצד ניתן לראות קולות, אבל לפעמים אתה מקבל הסבר ממקור לא צפוי.
 
בימים אלו, של חשבון נפש בנושא 'בין אדם לחבירו', לעג ח"כ חרדי לח"כית מהמחנה שכנגד בכך שחיקה את קולה כקול של עורב.
איני יודע מתי פעם אחרונה ניסה מישהו מהקוראים (בהנחה שכולם כאן מבוגרים) לחקות קול של עורב. אולי במסגרת לימוד ילדו הקטן 'איך עושה חתול?' 'ואיך עושה כלב?'. עד כמה שזכור לי חיקוי קולות של עוקבים, הוא מומחיות נדירה יותר.
 
מתי מישהו מאיתנו חיקה קול משונה כלפי מישהו אחר? איני זוכר אירוע כזה מילדותי, אבל אני מניח שבעת כעס, אולי השמענו קולות מול מישהו שהרגיז אותנו.
 
לעשות חיקוי קול של עורב, מול אשה שקולה אכן פחות נעים, זו שיפלות אנושית ומוסרית, שלא יכולתי להעלות על דעתי ולא הייתי מצפה, גם לא מהשפלים שבחברי הכנסת (והם שפלי האדם, לטעמי).
 
מה מצבו הנפשי של מחקה כזה? מה רמתו המוסרית? האנושית? מה רמתם המוסרית והאנושית של שולחיו, אם אינם מתנערים ממנו? איך יגיבו מרנן ורבנן גדולי ומאורי הדור אם ישמיעו להם הקלטה של חיקוי בזוי זה? מדוע אינו מתפטר מיד, רק מהחשש שיביאו בפניהם הקלטה שכזאת?
 
יצוין שמדובר בח"כ שלפחות בעיני נתפס עד עכשיו כמי שהוא ברמה אחת גבוהה יותר מהזבל הרגיל שלנו בכנסת.

ייתכן שגם שהוא אכן ברמה אחת גבוהה יותר מהאחרים (למעט מקלב. סליחה ששכחתי אותו לרגע), ועדיין חושבני שהיה עליו להתפטר, אם לא להיכלם שבעת ימים.
 
ועדיין יהיו מי שיאמינו שהח"כים החרדים עושים רק מה שאומרים להם.
 
או שהגדוילים לא יודעים מה שקורה, או האפשרות השניה, שהיא גרועה יותר.
 
ואני רק השמעתי כאן מחאה. איני בעד ביזוי אדם כלשהו ואיני בעד ירידה לרמה של גן ילדים. מספיק לנו עם ההתבזות המוסרית בכך שאנחנו הולכים בחבילה אחת עם קלגסי וסוטי גור. לא צריך להוסיף פחיתויות אנושיות.
 
כן, לפעמים רואים את הפחיתות, בקולות.
 
 
 
 
חרדי בעולמו
 
- - - - - - - - --
לא מוגה
להערות והארות ללא צרופות וללא לינקים:
haredibe@gmail.com
 
 
נ.ב.
למי שבכל זאת רוצה להרוויח משהו מהקריאה כאן. יש הסבר מדעי מדהים לשאלה כיצד רואים קולות. מחקרים הראו שעיוורים מאבדים אינפורמציית שמע באזור המוח שמנתח כרגיל את אינפורמציית הראיה. כלומר, המוח האנושי ממש 'רואה' את הקולות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.