רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 27 ביוני 2022

"היום בתניא" יום ב' כ"ח סיון

 
"היום בתניא" יום ב'  כ"ח סיון
"שער היחוד והאמונה" 
המשך פרק ז'  (עמוד פ"ד)
שנה מעוברת

מקור החיות המתלבשת בנבראים:
נקדים, ש"מקור" נחשב מקום המוצא לדבר שממנו הוא נלקח, כדוגמת המחצב שממנו חוצבים את האבנים הנחשב כ"מקור" להם.
כך, שכ"מקור" לאור הפועל שהנבראים יהיו בעלי גבול ותכלית, אין לראות את ה"אור אין סוף" שלמעלה מהעולמות, ואף לא את כלל המידות  של הקב"ה כפי שהן בעולם האצילות, מידות שהן בבחינת בלי גבול, והגבוהים  לגמרי ממגבלות הזמן והמקום המאפינים את שלשת העולמות "בריאה יצירה עשיה".
 אלא כ"מקור" הקרוב לעולמות "בריאה יצירה ועשיה", יש לראות את ה"עשרה מאמרות שבתורה", בחינת רוח פיו יתברך, הנחשבת כבחינת המלכות כפי שהיא עדין באצילות.
...
על ידי "צמצומים רבים ועצומים":
כפי שכבר למדנו בעבר: ירידת וצמצום  האור האלוקי  לעולמות לכל אורך הדרך, החל מהצמצום הראשון ועד לגילוים של עולמות האין סוף שלמעלה מאצילות, וכן הצמצומים שהביאו לגילוי עולם האצילות, היו צמצומים רבים ומגוונים.
והנה, לעומת כל הצמצומים הנ"ל,  מדגיש התניא (כאן ולעיל בחלק א' תחילת פרק מט): שצמצום האור מ"רוח פיו" שבאצילות לבחינת ה"מלכות דאצילות" כפי שיורדת לעולמות "בריאה יצירה ועשיה" שהם "בעלי גבול ותכלית", הוא לא סתם צמצום. אלא "צמצום רב ועצום", צמצום מיוחד המתלבש בעשרה מאמרות שבהם נברא העולם בפועל (שהיא בחינה נמוכה מ"העשרה מאמרות שבתורה") - "צמצום עצום" הפועל שיתקבל האור המצומצם (ה"ממלא כל עלמין") המתלבש בכל נברא והעושה אותו שיהיה "בעל גבול ותכלית" בפועל.
 ...
חבר  נכבד:
קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך.  
חדש! "היום בתניא" באמצעות המייל. להצטרפות נא לשלוח בקשה hayombatanya@gmail.com
הרב יקותיאל גרין  ע"ה מחבר באור התניא משכיל לאיתן *ועשרות ספרי *חסידות לעם הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של הרב גרין ע"ה ומופץ על ידי בני משפחתו.
🕯️ לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה  נפטרה ז’ שבט תש”פ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.