רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 20 בספטמבר 2021

קיימי ספר תורה ולא קיימי קמי תלמיד חכם (מכות כ״ב)


 מאת יהודי פשוט

חסידי דורנו מזכירים את הכתוב: ולשת גם־הוא ילד־בן ויקרא את־שמו אנוש אז הוחל לקרא בשם ה' כפירושו של  רש''י: "אז הוחל לקרוא את שמות האדם ואת שמות העצבים בשמו של הקדוש ברוך הוא, לעשותם עבודה זרה ולקרותם אלהות"  
 לחרפתנו אין הגורים מיוחדים בהאלהת אדונם כשם שאין המענדליסטים מיוחדים בהתבהמות עבודתו של יראתם.. רק באלה הנזכרים בא כבר השיטיון החסידי לידי ביטוי בדברים ואצל כל האחרים אין צורך בינתיים בהגדרת "השיטה הקדוישה", אבל  אדם חייב להיות עיוור וחירש או להתכחש למראה עיניו ולמשמע אזניו כדי להאמין שכל השאר טרם נשטפו בטירוף שדור חסידים זה נשלט בו. כלומר שקדושתו ומנהיגותו של מנהיג הכת שלהם לא בא לו מכוח מעשיו מידותיו ומעלותיו אלא מכח עצם היותו בעל התואר ומכאן ואילך אין בודקים מן המזבח ולמעלה..

עבדכם שאל בעלזאי ממשפחות הנגידים: נו הרבי שלכם כבר לא צעיר.. ואיש עוד לא חי לנצח. אז מה ומי לעתיד? והאיש ענה לי לתומו: יחלקו אותנו בין הבן והנכדים.. מי יחלק? שאלתי עניינית, יחלק מי שיחלק הייתה התשובה. ואני הטיפש הייתי מתמיה עליו ושואל בהתפעלות מה?! אינכם בני אדם בעלי דעה וטעם אישי?! ואתם כאווזים או עיזים שמחלקים אתכם.. וכנראה שהאיש נפגע אישית, כי מאז הוא חדל לדבר איתי. ומסתבר שנגעתי כאן בעצב חשוף, כי הוא ביטל בדיבור אחד את כל מה שהוא קשקש לי לאורך השנים בפקחותו ומנהיגותו של רבו, שהרי בעצם לא איכפת לו ביחידותו של מי שיהיה רבו ואדון לבניו כי הוא מכור לכת פלונית יהיה מה שיהיה או מי שיהיה.

אבל בינתיים נשמר אופיים היהודי של הכתות ואין שום ספק שבעולם כי גם כאשר יתחשק או ישתלם להם לאדוני הכתות קצת אחרת איש מצמיתיהם לא יתקומם. וכי למה יתקומם? מה הוא כבר יודע, ומה החסיד הממוצע מבין.. והאיך יתקומם?  מה יעשה עם הילדים הבחורים והבנות, וכי מניין יקח חתנים לבנותיו ומחותנים לבניו.. ומי יגיע לשמחותיו.. ואין לכם ראיה טובה מכך שאני עבדכם מודה בפניכם בפה מלא, שעם החינוך והרקע כשלנו בהרבה יותר קשה שלא להשתייך לכת מהכתות מאשר להשתייך למי שלא יהיה..

ועכשיו נתאר נא לעצמנו מה היה קורה לו יהדותנו הייתה שומרת על ערכי היהדות של חז''ל והיה נעשה מה שנעשה באחד מחכמי התורה היותר מצויינים בדורנו כהרב שאפראן שליט''א.. הרי היו גוזרים תענית ציבור ומוציאים את ספרי התורה לרחובה של עיר ומעוררים לתשובה.. אבל איפה החסידות דהשתא ואיפה חז''ל והשם ירחם.
יהודי פשוט

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.