תניא אגרת הקדש
סוף פרק ח קטע ד' עמ' קיג
שנה פשוטה
⛳
מהמשל לנמשל:
כדוגמת הזריעה בגשמיות, שגרעין הזריעה מעורר את כח הצומח שבארץ (שכולל את כל סוגי הפירות), שיצמיח ממינו ובריבוי. כך גם הצדקה שהיהודי נותן לפני התפילה, מהוה זריעה רוחנית ״בארץ העליונה״ (בחינת ״כנסת ישראל״ ששם שורש נשמות ישראל, הנמצאת ב״מלכות דאצילות) - זריעה, שבעקבותיה מתגלה למתפלל האור המיוחד שבתפילה.
...
תפילה שהיא כ"תשובה עילאה":
נקדים, כי בתפילה באופן כללי, ישנם מישורים שונים. כגון, תפילה שבה מעלה האדם לפני הקב"ה את בקשותיו, לברכה לבריאת ולפרנסה. ותפילה שבה האדם מתבונן בגדולת הבורא ומוליד בקרבו "אהבה ויראה שכליים".
אולם, כנאמר לעיל קטע ב', כאן מדובר על תפילה שהיא במסגרת של "תשובה עילאה" (שבה הנשמה שבגוף מתחברת לשורשה, כמצבה לפני רדתה למטה) - שעם נתינת הצדקה לפני תפילה נעלית זו, זוכה המתפלל ל"אני בצדק אחזה פניך".
והנה, הגילויים מלמעלה הם מגוונים. ישנם כאלו שהם רק בבחינת "זיו והארה" מהאור העליון (שהוא כדוגמת הארת השכל שהרב מעביר לתלמידו). ויש כאלו שנמשך בהם עצם האור העליון כמות שהוא למעלה (וכמים הנמשכים ממקום למקום שלא חל בהם שום שינוי).
וכזו האחרונה, יש לראות את הצדקה שלפני התפילה, המעוררת למעלה את "חסד ה' ממש", ואור ה' ממש" (ולא רק זיו ממנו) נמשך ומאיר לנשמה המלובשת בגוף, ובמישור הרחב יותר, אף מאיר לגוף ולנפש הבהמית.
...
צדקה למען ארץ ישראל:
בסיום האגרת מתיחס רבנו למעלת זריעת הצדקה בארץ ישראל, המכוונת ממש כנגד "הארץ העליונה" ונקלטת בה מיד בלי שום מניעה ועיכוב - דבר שהוא נכון, לא רק כאשר מקימים את מצות הצדקה בארץ ישראל, אלא גם כאשר נותנים צדקה בחוץ לארץ עבור יושבי ארץ ישראל שהרי "זה שער השמים".
...
חבר נכבד:
*מומלץ לשלב את התניא היומי, בדברי התורה הנאמרים בשלחן שבת.
בתודה ובברכה!
הרב יקותיאל גרין כפר חב"ד מחבר באור התניא "משכיל לאיתן" ועשרות ספרי "חסידות לעם", שניתן להשיגם אצל מפיצי תורת חב"ד.
*לעילוי נשמת רעיתי היקרה מרת רחל ע"ה, נפטרה ז' שבט תש"פ. יהי זכרן ברוך.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.