רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 2 במאי 2021

במירון הסלולארים לא עבדו...


מאת פישל קדוש

הפאתטיות קופצת מהגג מול פסטיבל חיפוש האשמים, הצפוי. מה שהתרחש לא קשור לשום מעשה או מחדל, ומגיע ממקום אחר. ההסתברות שיתרחש צירוף נסיבות כזה שהתחולל במירון, עומדת על אחד מטריליונים. ראיה: דבר כזה לא קורה באף מקום בתבל רבה. עד עתה זוכרים כולם את 'אסון האיצטדיון' שהתרחש לפני 32 שנה (15.4.89), באיצטדיון הילסבורו שבשפילד, אנגליה. מאז בכל העולם כולו לא התרחש אסון בסדר גודל מתקרב לזה (אם לא נתייחס לרמיסות הקבועות במכה, סעודיה). מאז בעולם התרחשו מאז מיליארדי מחדלים ודבר דומה לזה לא קרה, וזו הסיבה שהעולם כולו (ומנהיגיו)יוצא מגדרו.   
שום שכל אנושי לא יכול להסביר את שהתרחש, וצירוף הנסיבות שהביא את האירוע המחריד יכול להיות מתוזמן רק משמים.
אם היו נפצעים או אף נהרגים שניים-שלושה אנשים, עוד ניתן להסביר, אבל כאשר נסיבות בלתי נתפסות יוצרות תוצאה כה איומה, מטופש לתלות את זה במעשה אנוש.
אחרי השואה באו יהודים לחזון איש, וטענו כי רבנים לא עודדו לעלות לארץ ישראל שבה חייהם היו עשויים להינצל. בתשובה אמר להם החזון איש, רבן של ישראל, כמה מילים שיכולים –וצריכים- להיחרט באותיות של ברזל: "אם היהודים האלה שמשמים גזרו שירצחו באירופה היו עולים לארץ, היטלר היה מגיע לכאן ורוצח אותם!!!", כי אין עצה ואין תבונה נגד ה'.
באותה רוח, בסוף השבוע הסתובבה ברשת אימרה של המשגיח רבי ירוחם ממיר: כש-7 אנשים נהרגים בתאונה במכונית, זה בס"ה שמשמים כינסו אותם למקום אחד, ובמקום לייצר 7 תאונות, זימנו אותם נהרגו בתאונה אחת.
כשמתרחשת תאונה שכאילו יוצאת ממעשי אנוש ומחדליו, הנחזות מסתירה את התמונה האמיתית שהכל משמים, אך כשמתרחש אירוע שהסיכוי להיווצרותו אפס מינוס,  צריך להיות שוטה כדי ללכת שבי אחרי "הסברים" של ידענים שתמיד חזו (והזהירו) מראש.
לא, אף אחד לא ידע מראש. היו סכנות במירון, אבל לא למשהו שמתקרב. אין סיבה לצער עוד יותר את המשפחות ההרוסות בחזרה על האיוולת שמחדלים הובילו לגיא ההריגה, כי אם היה נמנע האסון בצורתו זו, הוא היה מתרחש בדרך אחרת.  
מי שטוען אחרת הוא כסיל ולמרבה הצער גם אפיקורס שעיניו טוחו מלראות את המציאות. במיוחד במירון ובנסיעות למירון, שזה מקום לא פשוט, והרשימה ארוכה, מהמפולת בתרע"א, תאונת פרשבורג הנוראה בתשכ"ג, תאונת יוקנעם ועוד.       
אלה לא בני אדם, מלאכי חבלה השתוללו שם, ודייג ה"אשמים" הוא בריחה מהאמת, חיפוש האבידה תחת הפנס, "כי שם יש אור", וניסיון להדחיק כי קיבלנו רמז נורא משמים, שמשהו יסודי אצלנו טעון תיקון.
כיף לצאת צודקים, אבל לא באמת מועיל. כי בכך משכיחים שהקב"ה רוצה מאתנו משהו.
מה רוצה ד'? זה כבר יגידו לנו גדולי הדור האמיתיים. הצעות לסדר: בשבוע בו חל ל"ג בעומר נערכה בבני ברק בהצלחה מרובה אליפות העולם בידוי סטנדרים. אפשר לחשוב על ביזוי תלמידי חכמים, שהגמרא (שבת קי"ט ב') מעידה שבגינו חרב בית המקדש ("לא חרבה ירושלים אלא על שביזו בה תלמידי חכמים.. שנאמר "ובנביאי אל תרעו"), אפשר להעלות עוד נושאים (העיקר אל תעשו עבודה קלה ותגידו "הסלולארים". כי מה לעשות ובמירון הסלולארים לא עבדו...), אך שוב, אלה רק מחשבות, מי שיכול לאלפנו בינה אלה רק גדולי הדור.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.