הרה"ח עוסק בצ"צ באמונה חיים שאולזון שליט"א
שלום וברכה
אחד"ש
מצורף בזה חלק משיחת כ"ק אדמו"ר שבת פרשת צו תנש"א ,
סימן א ,
תוכנו של חודש ניסן ,חודש הגאולה – שנקרא כך על שם ענינו המרכזי, חג הפסח, זמן חירותינו – מודגש במיוחד בשבת שלפני פסח ,ניסן הוא מלשון נס ,ויתירה מזו ,ניסן [בשני נונין] מורה על ניסי נסים – הנסים והנפלאות שהקדוש ברוך הוא עשה עם בני ישראל בחודש זה בהוציאם ממצרים ,שמסמלים את ההנהגה הנסית ,המיוחדת של חודש זה , וענין זה [ של נסי נסים ] בא יותר לידי ביטוי בשבת שלפני פסח [ שמיניה מתברך חג הפסח ] הנקרא שבת הגדול לפי שנעשה בו נס גדול , הנס של למכה מצרים בבכוריהם
[ כפי שמבאר אדמו"ר הזקן בשולחן ערוך שלו באריכות ] וקבעו נס זה לזכרון לדורות בשבת וקראוהו שבת הגדול , ויתירה מזו , בשבת הגדול היתה התחלת הגאולה והנסים של יציאת מצרים [ שלכן אומרים בשבת זה עבדים היינו וכולהו ], וצריך להבין מדוע דוקא הנס של למכה מצרים בבכוריהם נקרא [ א ] נס גדול [ יותר משאר הנסים ] , במה מתבטאת גדלות הנס ? ועד שזהו [ ב ] התחלת הגאולה והנסים דיציאת מצרים , דלכאורה הרי זה רק עוד נס בין כל הנסים שקרו במצרים , גם צריך הסברה בשייכות של נס זה עם יום השבת דוקא , שקבעו נס זה לזכרון לדורות בשבת וקראוהו שבת הגדול , דאף על פי שישנה סיבה על כך , מכל מקום צריך לומר [ על פי הידוע גודל הדיוק בכל דבר בתורה ובקביעות הימים על פי תורה ] שיש לזה גם שייכות פנימית עם תוכן השבת , עד כדי כך שהשבת נקראת שבת הגדול , ולהוסיף שהשייכות ד[ התחלת ] הגאולה והנסים עם שבת [ הגדול ] הוא בהדגשה יתירה בשנה זו ,שהיום הראשון של פסח [ שאז היתה הגאולה והיציאה ממצרים בפועל ] חל ביום השבת ,
סימן ב ,
אחד הענינים העיקריים בגאולת מצרים המודגש בתורה הוא – זה שהגאולה היתה על ידי משה רבינו ,גואלם של ישראל , כפי שהתורה מספרת ובארוכה שהקדוש ברוך הוא בחר דוקא במשה כגואל ישראל ,עד שאפילו כשמשה בקש מהקדוש ברוך הוא שלח נא ביד תשלח ,לא קבל הקדוש ברוך הוא את בקשתו , כיון שהקדוש ברוך הוא רצה שדוקא משה יהיה השליח לגאול את בני ישראל , מזה מובן , שלמשה יש שיכות עמוקה לגאולה , ולכן יש בכחו דוקא לגאול את בני ישראל ,ועד שחז"ל אומרים על משה הוא גואל ראשון הוא גואל אחרון , משה נקרא גואל אחרון אפילו בנוגע לגאולה האמיתית והשלימה מגלות זה האחרון [ שתהיה על ידי משיח צדקנו ] שעליה נאמר כימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות , ובפרט כידוע שגאולת מצרים היא הראש והשורש דכל הגאולות ,כולל גם הגאולה העתידה לבוא – כיון שגאולה [ כל גאולה ] באה דוקא בכח משה ,
סימן ג ,
ונקודת הביאור בזה התכלית דגאולת מצרים היא ולקחתי אתכם לי לעם והייתי לכם לאלקים וידעתם כי אני השם אלקיכם המוצא אתכם מתחת סבלות מצרים , ואנכי השם אלקיך אשר הוצאתיך מארץ מצרים ,זאת אומרת שהגילוי אלוקות למטה בגאולת מצרים הוא , כדי שבני ישראל , כפי שנמצאים בעולם , יראו זאת ויכירו וידעו את הקדוש ברוך הוא ,ויקבלו על עצמם [ אחר כך במתן תורה ] את התורה והמצוות של הקדוש ברוך הוא , ועל ידי העבודה שלהם – לגלות אלוקות באופן קבוע ונצחי בחייהם ובחלקם בעולם כפי שנפעל במשכן [ התכלית דיציאת מצרים ומתן תורה ] – ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם , ובקביעות יותר – בבית המקדש [ ראשון ושני ] ובתכלית השלימות שתהיה בבית המדש השלישי , מקדש אדונ- י כוננו ידיך , בית נצחי , בגאולה האמיתית והשלימה , ועל ידי זה – גם לגלות אלוקות בעולם באופן כזה , עד לשלימות בזה לעתיד לבוא , כשכל העולם וכל האנשים שבו יכירו ויראו אלקות בגלוי ובשלימות ,ונגלה כבוד השם וראו כל בשר יחדיו כי פי השם דיבר
המשך השיחה עיין דבר מלכות ה תנש"א
בברכת התורה משולם צפניה

אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.