מספרים על רב יהונתן אייבשיץ בילדותו
שלקח 2 מכסים והפך אותם למצלתיים ועשה רעש נורא
נכנס אביו לחדרו
כשראה אותו בנו הפסיק ברעש
שאל אותו אביו מה זה הרעש
ענה לו
משנכנס אדר מרבים בשמחה .
שואל אותו אביו אז למה הפסקת?
עונה לו בנו
משנכנס אב ממעטים בשמחה
נכנס אביו לחדרו
כשראה אותו בנו הפסיק ברעש
שאל אותו אביו מה זה הרעש
ענה לו
משנכנס אדר מרבים בשמחה .
שואל אותו אביו אז למה הפסקת?
עונה לו בנו
משנכנס אב ממעטים בשמחה
מישהו שואל. הוא תושב רמות, אז לפי פסיקת הרב של ירושלים, הרב עאמר, הוא לא תושב ירושלים, אז הוא צריך לקרוא ביד'. אבל מצד שני, הוא לא תושב ירושלים, אז הוא לא חייב לשמוע לרב עמאר.
אבל לפי שיטת הרב יצחק יוסף, הרב הראשי, הוא כן תושב ירושלים, אז הוא חייב לקרוא בטו'. אבל לפי זה הוא תושב ירושלים וחייב לשמוע לרב עמאר.
אז מה הוא יעשה?
אבל לפי שיטת הרב יצחק יוסף, הרב הראשי, הוא כן תושב ירושלים, אז הוא חייב לקרוא בטו'. אבל לפי זה הוא תושב ירושלים וחייב לשמוע לרב עמאר.
אז מה הוא יעשה?
ש. איזה פסוקים במגילת אסתר מביאים ליטאי לשמחה?
בערה כדכתיב 'וחמתו בערה בו.
כשך כדכתיב 'כשך חמת המלך'.
ת. הפסוקים שקורים בניגון איכה
ש. א"כ מדוע אין קורים את כל המגילה בניגון איכה?
ת. זה כבר הוללות....
כמה חמות (שויעגריות) היו לאחשוורוש?
ש. א"כ מדוע אין קורים את כל המגילה בניגון איכה?
ת. זה כבר הוללות....
כמה חמות (שויעגריות) היו לאחשוורוש?
3 ואלו הם:
שככה כדכתיב 'וחמת המלך שככה'.בערה כדכתיב 'וחמתו בערה בו.
כשך כדכתיב 'כשך חמת המלך'.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.