רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 3 בפברואר 2021

מערכת בחירות אחת בלי ליצמן


מאת פישל קדוש
"לעשות רצונו בלב שלם"
פרוש, בעלז (וכמובן גפני) עושים טעות כשהם רבים עם ליצמן על המקומות ועל השליטה בקופת המפלגה. הדרך היחידה –אבל היחידה!- להבריא את הפוליטיקה החרדית היא מערכת בחירות אחת בלי ליצמן ושות', שלא משנה באיזה תפקיד, הרסו, הורסים ויהרסו. 
מי ששיחק פעם שחמט יודע שלפעמים מקריבים פיון (חייל) כדי לזכות במלכה (ובמשחק). החצי מנדט פלוס מינוס שליצמן מחזיק בכיס, הקטן, לא שווה את הטירלול שמגיע כנדוניה. די ברכבת ההרים בקדנציה האחרונה, בת השנה: תפקיד שר תוך הפרת התחייבות מפורשת (לאדמו"ר מסלאנים) ערב הבחירות, התפטרות, סגן שר (מינוי שר ש"סי), התפטרות, הדחת הח"כ השני מגור, אליהו חסיד, חזרה לתפקיד שר, בתוספת, טירוף מערכות וגחמות שנכפות על יהדות התורה. ועדיין לא התחלנו עם מה שחבורת ליצמן מעוללת בתוך אגו"י, תוך רמיסת כל מי שאינו תחתיו (מדין ק"ו, אם את אליהו חסיד מהחסידות שלהם רמסו, מה יגידו איזובי הקיר). לא לחינם פרץ מרד האדמו"רים, שלחרדת 'ליצמן גרופ', הזדהו כמעט פה אחד עם הוראת האדמו"ר מבעלז.
לא מן הנמנע שחבורת ליצמן שבחר בכניעה לדגל כדי להשפיל את"החברים" מאגו"י, ולתקוע לבעלז עוד סיכה, תגלה כי אכלה את הדגים המקולקלים, שילמה וגם שולחה מהעיר, והפסידה הפסד כפול, לבעלז-פרוש, צירוף קטלני במושגי הפוליטיקה האגודאית, שינחית שח-מט. 
במפגן האחדות המרשים אתמול, כשליצמן המשיך בסדרת העיקצוצים נגד פרוש, נראתה ברקע כרזה "לעשות רצונו בלבב שלם", עד עתה הכוונה היתה כנראה לעשות את רצונו של ליצמן, מחר נדע אם הזבל"א יביא שינוי. 
הרע במיעוטו, כי הטוב באמת, שהפעם יוותרו על ליצמן ועל חצי המנדט שהולך איתו לכל מקום.
*
עוד יותר טוב
כשבנו בעיירה גשר חדש, וביקשו לערוך בדיקת בטיחות, הציבו את כל השוויגר'ס (חמות בלעז) של העיירה על הגשר, בהבנה שאם הגשר יחזיק מעמד, טוב, ואם לא עוד יותר טוב.
אם הרשימה של עבאס רע"ם, תצלח את אחוז החסימה, טוב (4-5 נוספים לקואליציית ימין), ואם לא, עוד יותר טוב.   
*
שידורי ההנדסה
מי שצפה בסקר 13- פוקס, קיבל בונוס שידורי הנדסה. לסקר שמציג העיתונאי האובייקטיבי רביב דרוקר, יש מסורת של התכתבות מרשימה עם האג'נדה העדכנית שהמהנדס דרוקר מתכנן לשמאל. כשהפייבוריט היה בנט, הסקר הציג את נפתלי ככמעט שווה לליכוד. אח"כ זה היה סער, שסקר 13 הקפיץ למימדים מפלצתיים-24- . כשסער לא סיפק את הסחורה (שעונה לשם ביבי) הריצו דרוקר והסקר שלו את לפיד. 
כשהתברר השבוע שלפיד אומנם קופץ לגובה, אבל מי שמרוצה מהפרוייקט זה ביבי (בסוף הם חסידים של ביבי), שמבין שלפיד הוא יריב לפי הזמנה, שיותר טוב ממנו לא יכול להיות, העבירו 2 מנדטים מלפיד לסער, כדי לייצר 16-16 ולתת משמעות חדשה לסער שהקפיד על מסורת של איבוד מנדט לשבוע.  
על הדרך מריצים את מיכאלי עם 8 מנדטים הזויים, שלא נראים באף סקר אחר. הדובדבן: הורדת גוש ימין, לרק 54 מנדטים. לשם השוואה סקר אחר מאותו יום נותן לגוש 61, וסקר מיום קודם של  12, נותן לגוש 59. כמנהגו הקבוע של  ערוץ 13 שמסורתית מציג את הימין בחסר של 5-7 מנדטים (ראה מערכות קודמות). 
*
'ימינה' בע"כ הולכת ימינה 
התפלגות סמוטריץ' כבר השיגה תוצאות. בתחילה תיכנן בנט רשימה חילונית-שמאלנית, משנוסד האיום מימין נאלץ לבצע תפנית ולהציג רשימה ימנית ברובה. 
אחרי שני "המנהיגים", מופיע אלון דוידי, ליכודניק דתי משדרות (ראש העיר). בין 12 הראשונים (שזה המכסימום שבנט יכול להשיג לפי הסקרים האופטימיים), גם שי מיימון ממצפה כרמים, תלמיד ישיבת הסדר ולוחם התיישבות עם וותק, יום טוב כלפון, תלמיד ישיבת כוכב יעקב. אביר קארה ליכודניק ירושלמי, וכמו אלון דווידי גם הוא הצטרף לימינה אחרי שיחה עם ביבי, שכביכול נועדה לשכנע לעבור לליכוד, אך בדרך פלא הושגו תוצאות "הפוכות". 
בקיצער, רוב דתי מובהק, וגם רוב ימני. לא בדיוק מתכון בדוק למי שמתכונן להכתיר את לפיד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.