הרה"ח עוסק בצ"צ באמונה חיים שאולזון
שליט"א
שלום וברכה
אחד"ש
מצורף בזה חלק משיחת כ"ק אדמו"ר שבת פרשת משפטים שנת ה'תשנ"ב
סימן ו' ,
ומזה מובן גם בנוגע למאורע הנזכר לעיל – החלטת
והכרזת מנהיגי אומות העולם על דבר המעמד ומצב דכתתו חרבותם לאתים – בערב שבת פרשת
משפטים , וכתתו חרבותם לאתים הוא ענין המובן ומחוייב גם בשכל האדם [ משפטים ] ,
שהרי , שכל אנושי מחייב קיומו של העולם על פי צדק ויושר , על ידי שלילת מלחמה
שמביאה הרס וחורבן , רחמנא ליצלן , ועד שיביא לשבירת כלי המלחמה [וכתתו חרבותם ]
והפיכתם לכלים שמביאים תועלת לישובו של עולם [ אתים ] , ואף על פי כן במשך כל
הדורות התנהלו ריבוי מלחמות בין אומות העולם שגרמו הרס וחורבן בעולם – בניגוד
להמתחייב בשכל האנושי ! ועל כן צריך לומר , שהסיבה האמיתית לכך שבתקופה האחרונה
ניכרת השאיפה לגמר ולסיום תקופת המלחמות בעולם , והתחלת תקופה חדשה של קיום העולם
על פי צדק ויושר , שלום ואחדות , כמודגש ביותר בהחלטת והכרזת מנהיגי אומות העולם
בערב שבת זה , היא [ לא רק מצד חיוב השכל ( משפטים ) , שהרי חיוב השכל היה גם בכל
הדורות שלפני זה , אלא גם , ובעיקר ] מפני שמתקרבים להזמן שאודותיו הכריזה התורה [
מסיני ] וכתתו חרבותם לאתים , ועל פי זה יש לומר , שהחלטת והכרזת מנהיגי אומות
העולם בערב שבת פרשת משפטים על דבר המעמד ומצב דכתתו חרבותם לאתים , היא , כתוצאה
מהחלטת והכרזת מלכי רבנן שהנה זה [ מלך המשיח ] בא , החל מהפסק דין של כבוד קדושת
מורי וחמי אדמו"ר נשיא דורנו שמכבר נשלמו מעשינו ועבודתינו דמשך זמן הגלות
ומוכנים כבר לקבלת פני משיח צדקנו , וכן הפסק דין של הרבנים ומורי – הוראה בישראל
שהגיע זמן הגאולה , יעמוד מלך מבית דוד וכולהו בחזקת שהוא משיח ועד להמעמד ומצב
דהרי זה משיח בודאי – פסק דין מסיני , שנמשך וחדר גם בגדרי העולם , עד כדי כך
שמנהיגי אומות העולם מחליטים ומכריזים מדעתם [ ובערכאות שלהם , שיש בהם התוקף
דדינא דמלכותא דינא ] על דבר המעמד ומצב דכתתו חרבותם לאתים , ויש לומר , שהדגשת
שייכותה של החלטה והכרזה זו להפסק דין מסיני מתגלית ביום השבת
[ שבו
נעשית העליה דכל עניני ערב שבת
( כולל
גם המאורע דהכרזת מנהיגי אומות העולם ) להקדושה דיום השבת ( יאכל בשבת , באופן
שטורף מלפניו ) ] – שאז קורין בתורה פרשת משפטים כולה [ בציבור , ובברכה לפניה
ולאחריה ] , שבה מודגש שגם המשפטים הם מסיני , ועל דרך זה בנידון דידן ,שהכרזת
מנהיגי אומות העולם על דבר וכתתו חרבותם לאתים על פי חיוב שכלם [ משפטים שדנין גם
אומות העולם בערכאות שלהם ] היא כתוצאה מפסק דין התורה [ מסיני ] על דבר ביאת משיח
צדקנו ,
בברכת התורה משולם צפניה
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.