שלום וברכה מורי ורבותי!
ערב שבת שלום, שבת פרשת בשלח.
ובפרשתנו כאשר עם ישראל צולחים את ים סוף, הם יוצאים ושרים יחד "אָז יָשִׁיר מֹשֶׁה וּבְנֵי יִשְׂרָאֵל" (שמות טו, א).
ואחד מהפסוקים האחרונים בשירה הוא "זֶה אֵלִי וְאַנְוֵהוּ אֱלֹהֵי אָבִי וַאֲרֹמְמֶנְהוּ" (שם שם, ב).
ועל כך אומרת הגמרא הקדושה ראתה שפחה על הים מה שלא ראה יחזקאל בן בוזי הכהן שהיה נביא בישראל.
שפחה
על הים הצליחה להצביע ולומר "זה אלי ואנוהו- אני רואה את הקדוש ברוך הוא,
כביכול, במו עיניי", יחזקאל אפילו לא זכה לכך, כי הוא ראה ושמע את הקדוש
ברוך הוא על ידי משלים.
אבל רק רגע!
האם באמת זה אומר ששפחה על הים שווה יותר מנביא בישראל בשם יחזקאל? ממש לא!
מה ההבדל? מה ההיגיון שלו? איך יתכן לומר על שפחה שראתה את מה שלא ראה יחזקאל שהיא ברמה נמוכה יותר?
דבר אחד בלבד!
השפחה
ראתה את הקדוש ברוך הוא במו עיניה, חשה באמונה, ראתה שאין בחירה, אלא פשוט
ברור שיש את האלוקים שמנהיג את העולם, אבל עם כל זה היא נשארה ברמה נמוכה
של שפחה, היא לא נתנה למחזה הזה לרומם אותה, היא לא נתנה למחזה הזה לשנות
את העתיד שלה, היא החליטה שהיא נשארת בדיוק אבל בדיוק באותה רמה רוחנית
שהיא הייתה רגע אחד לפני זה.
יחזקאל אומנם שמע משלים, יחזקאל רק שמע קולות, אבל עדיין הוא החליט שלאחר מכן הוא הולך ונהיה נביא ה', הוא החליט לרומם את עצמו.
זה
אומר לכל אחד מאיתנו, לא משנה מה שמעת, לא משנה מה למדת, ולא משנה באיזה
שיעור תורה ומאיזה רב זכית לינוק, אם לקחת את הדברים לליבך, הרי שהשתנית
באמת ונעשית אדם גדול יותר.
אבל
אם זה רק עבר לך ליד האוזן, ואתה רוצה להתפאר בכך שהיית מקורב או ששמעת את
הרב הגדול פלוני אלמוני, הרי שאתה משאיר את עצמך באותה רמה של שפחה על הים
שלא השתנתה מלפני המעמד לאחרי המעמד.
זוכים למעמדים, לוקחים אותם לליבנו, מתפתחים ומשנה לשנה גדלים יותר והופכים להיות אנשים של צורה רוחנית אמיתית.
ברכת שבת שלום ומבורך ממני ומכל צוות החיזוק היומי העולמי האוהב, מעריך, מוקיר, מעריץ ומה לא?
וברוכים תהיו!
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.