רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 9 בספטמבר 2018

ידיעות כלליות

דובר חמאס, חאזם קאסם: "הממשל האמריקאי משתמש בכל האמצעים כדי ללחוץ על עמנו להעביר עסקאות שמטרתן לחסל את הקיום הפלסטיני, ובימים הקרובים יוכיחו את חוסר היעלות של מדיניות זו" *מוקד הידיעות GloBal *

הסוכנות היהודית: ‏ערב ראש השנה תשע"ט - מספר היהודים בעולם הוא 14.7 מיליון, גידול של מאה אלף איש לעומת השנה שעברה. מחוץ לישראל מתגוררים כ8 מיליון יהודים, מתוכם 5.7 מיליון בארצות הברית לעומת 27 אלף במדינות ערב.
דובר ומזכיר עיריית ב"ב אברהם טננבוים בחצות בסקופים: "העירייה לא ידעה ממה שאירע באתר הבנייה בשבת. טוענים שהיה שם סגן ראש עיר וכמה פקחים מי שרוצה לתבוע שיתבע. ממוצ"ש פנה רק עיתונאי אחד, ערוץ 2 פנו בשבת".
מתפלל בביהכ"נ 'מטה משה' ברמות א' שפונה הערב ע"י העירייה בחצות בסקופים: "הנחנו קראוון בהקצאה משותפת עם אשכנזים. יש מקום לשני מבנים. לאשכנזים יש אנשים מקושרים ולכן לא נוגעים בהם, אנחנו פנינו ולא נענינו".
חבר מועצת העיר ירושלים דוב קלמנוביץ' בחצות בסקופים: "דין אחד לכולם לא יהיה הבדל. צביקה כהן ואברהם בצלאל שוהים בשטח. כמי שחווה את נתיב האבות ועמונה אני לא רוצה לחזור על המראות הללו. זה דבר נורא ואיום".
שר החוץ של פרגוואי, לואיס אלברטו קסטיליוני: "היחסים עם ישראל ממשיכים ללא שינוי. מקווה שישראל תחזור בה על ההחלטה לסגור את השגרירות באסונסיון"
צה"ל הודיע כי לכבוד שנת ה-70 לישראל , הוחלט לאפשר לאזרחים בחו"ל שלא הסדירו את מעמדם מול הצבא להיכנס לארץ לתקופה קצרה בחגים - מבלי להיעצר. גם עריקים משירות מילואים יוכלו להסדיר את מעמדם ולחזור לשירות תקין מהיום ועד 31 באוקטובר
סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס, אומר כי הוא מאוכזב מהתערבותו של הנשיא לשעבר ברק אובמה בבחירות האמצע. פנס אמר כי הציבור האמריקני דחה את מדיניותו של אובמה ואת הכיוון שאליו חתר כשבחר את דונלד טראמפ לנשיא. אובמה אמר כי בחירות האמצע נותנות לאמריקנים סיכוי להשיב מעט מהשפיות לפוליטיקה
משה ליאון מסר אתמול בתגובה לנסיון הריסת בתי הכנסת בשכונת רמות : מדיניות אטומה שאין בה דאגה לצרכי התושבים לקראת חגי תשרי יצרה מצב של תוהו ובוהו שבו כל דאלים גבר. את האטימות הזאת תחליף דאגה.
שרת התרבות מירי רגב בראיון ב"ישראל היום": אני אמנם לא מקפידה על קלה כבחמורה, אבל חונכתי בבית מסורתי. אני מנשקת מזוזות ומבקרת בקברי צדיקים בלי להתבייש ולא משתתפת באירועי ספורט בשבת גם לא של משרד התרבות.
בתום דיון לילי בבימ”ש הוחלט : 10 הקראוונים בשכונת רמות שהוצבו ללא אישור יפונו בהסכמה ולא יוכלו להשתמש בהם אך לא יפורקו ולא ייגרם להם נזק. העיריה תסייע בהקמת אוהל לתפילות 2 הקהילות כפתרון חלופי.
"המודיע" ו"המבשר": בפגישה עם הגר"ב חותה בעקבות עצומת החצי מיליון אמר ח"כ כבל "אבדוק אפשרות למתווה לשמירת שבת בחברת חשמל הכולל את כל חלקי הארץ.
עוד ביומונים: בפגישה עם ח"כ כבל עלתה יוזמתם של עסקנים שונים להביא לחשמל כשר רק לערים החרדיות מה שלא יביא להפסקת חילולי השבת בחברה וימנע ממליוני יהודים חשמל כשר. יו"ר מכון "צומת" צירף את המכון לעצומה.
במשטרת טבריה בודקים את אמיתות '' תקיפת'' הצעירה ע''י בני נוער חרדים . החשד: פרובוקציה. התפתחות בסערה בעקבות מה שפורסם ע"י משטרת טבריה שבהודעת דוברות שיתפה במה שנראה היה כתקיפת הנערה בשל לבוש חולצה ללא שרוולים אשר חמישה נערים חרדים תקפו ואף קרעו את חולצתה. הנערה צעקה אל מול המצלמות 'הדתה' , הייתה נסערת ביותר ואף רואיינה ברוב כלי התקשורת. אלא שככל שהמשטרה חוקרת את הפרשה השאלות, תהיות, ספקות, צפים ועולים ובמשטרת טבריה כבר לא בטוחים שאין מדובר בביום ופרובוקציה .*מקור: משטרת טבריה*
האלוף במיל' עמוס ידלין על מאמצי ההסדרה בעזה : "הסיכוי מאוד נמוך. יש פער מאוד גדול והציפיות של חמאס בשמיים. הוא לא הבין שיש דברים שישראל לא יכולה לשלם. גם אבו מאזן, שהוא חלק בלתי נפרד מהמהלך, יותר תקיף מישראל בדרישות שלו. החמאס לא רוצה עימות מלא וחושש ממנו". 

להמשך כנסו כאן:
איתי בלומנטל:
‏כ-200 חרדים הפגינו אחה"צ נגד עבודות הרכבת הקלה של נת"ע בשכונות אם המושבות בפתח תקווה במחאה על העבודות בשבת. במקום עובדים סינים.
רכבו של הרב מרדכי מן, רב שכונת קריית יערים שברמת השרון, הושחת במהלך הלילה. ראש העיר אבי גרובר: "מעשה אלים שכזה סותר את ערכי הדמוקרטיה"
ח"כ מיכאל מלכיאלי בתגובה להשחתת רכבו של רב שכונת קריית יערים ברמת השרון בעיצומה של השבת: "מדובר בחציית גבול אדום. אני קורא למשטרת ישראל להתייחס למקרה בחומרה רבה ולהניח את ידה על אותם פורעי חוק".
הרב ישעיהו הבר ליאיר שרקי ב"החדשות": הקושי הגדול היה העלבון שחשו תורמי הכליה, נחקרו מאות. יש לי ידיעה מי עומד מאחורי החקירה, אנשים שמרוויחים מתרומות.
עוד מהרב ישעיהו הבר לשרקי מביה"ח בו מאושפזים מושתלי כליה בזכותו: "היה רגע שהרגשתי שאני נשבר מהחקירה אבל טלפון מאדם שהמתין להשתלה שרצה לשלוח יד בנפשו - שינה הכל. הפרשה החלה יום לפני ראש השנה הקודם"
'כיכר': כוחות משטרה שהוזעקו הבוקר לרחוב שפיצר במאה שערים בשל קריאה על תינוקת שמתה במוות עריסה, גילו כי התינוקת נחטפה ע"י קיצוניים מחשש לניתוח הגופה.
אוקראינה: לשכת השר דרעי פעלה עד כניסת השבת לשחרר ארבעה ישראלים שנעצרו בשישי בבוקר בשדה בקייב בדרכם לאומן. אחרי מאמצים כבירים - ארבעת הישראלים שוחררו עוד לפני שבת.
שרת המשפטים שקד ל'ידיעות' - "אני מאמינה שהממשלה תכהן עד נובמבר 2019. כמובן שהכל תלוי בחוק הגיוס. אני מדברת עם כולם, ש"ס ו'דגל' יכולים לחיות בשלום עם הנוסחה הנוכחית. המפתחות כרגע בידי נתניהו, ליצמן וליברמן".
עוד מאיילת שקד ל'ידיעות' - "החיבור שלי עם הכיפות הסרוגות לגמרי טבעי. הדרכתי בצבא חיילים דתיים, גם בני ישיבות. אני נפגשת עם רבנים של ישיבות ההסדר, הם לא מפנים אליי את גבם. הגעתי למקום ראשון בפריימריז של מפלגה דתית".
איש השנה של עיתון 'מעריב' - ראש המוסד יוסי כהן: "הוא מצעיד את הארגון להישגים חסרי תקדים, בערמומיות, ביצירתיות ועם הרבה אומץ". בן כספית: המטרה הבאה של כהן: הוא יילך לפוליטיקה.
ח"כים ב'מחנה הציוני' בראיון ל'מעריב' תוקפים את היו"ר גבאי - "הוא רוצה לשנות את אופי המפלגה שלנו. המטרה שלו להפוך אותה לכחלון 2, כמו ב'יש עתיד' ו'ישראל ביתנו' שבה היו"ר קובע מי ברשימה. הוא מזיק לנו".
עמית סגל בטורו ב'מקור ראשון' - שר האוצר כחלון טוען שהבחירות בפתח, להערכתו מושב החורף ייפתח בעוד חודש וייסגר מיד. הוא טוען שהבחירות יהיו בפברואר. המסקנות שלו הגיעו לאחר ששוחח עם נתניהו, ליברמן וליצמן.
עוד מעמית סגל - יש מי שסבורים אחרת. ביהדוה"ת נמשכת ההתרוצצות בניסיון למצוא פתרון. בעיצומו של חודש אלול נערף ראשו של מזכיר "המועצת" הקודם, זה שבישל את הדייסה הנוכחית וגרם לגדויילים לעלות על העץ הכי גבוה.
שלום ירושלמי בטורו ב'מקור ראשון' - התחושה הכללית בציבור החרדי שחוק הגיוס לא יפיל את הממשלה. החוק בסוף הוא כלום, שום דבר. כולם יודעים שהמכסות החדשות שמציע החוק הן פיקציה. המכסות מלאות כבר בחרדים שמתגייסים.
עוד מירושלמי ב'מקור ראשון' - לא יהיו סנקציות, הכל עורבא פרח. אם נלך לבחירות זה יקרה בגלל שנתניהו רוצה ולא בגלל הגיוס. את ההתנגדות לחוק מובילים 2 סגני השרים ליצמן ופרוש והם חוטפים ביקורת בתקשורת החרדית.
ירושלמי ב'מקור ראשון' - המגזר החרדי בהתפרקות כללית אחרי שכל המנהיגים הלכו לעולמם. איש עיתון 'משפחה' משה גרילק אמר לי השבוע: "ענקי הרוח כמו הרב שך או הרב שטיינמן לא איתנו, היום איש לאוהליו ישראל".
עוד משלום ירושלמי - ההערצה כלפי רה"מ ברחוב החרדי הפכה בשנים האחרונות דתית. עיתונאים חרדים אומרים לי: "הוא האדמו"ר הכי גדול אצלינו. אנחנו מפחדים לכתוב עליו מילה רעה. אפשר לתקוף את כולם, לא אותו. הציבור החרדי ימני".
'כאן': תיק המעונות: מסתמן כי הפרקליטות תבקש לדחות את כתב האישום נגד שרה נתניהו כדי להרחיבו, כאשר החשד הוא מרמה בעניין מימון העסקת ניר חפץ. מקורב למשפחת נתניהו אומר: "למשטרה אין את האומץ להודות שאין בידיה כלום".
׳ערוץ 10׳ מפרסם ציטוטים מחקירת שרה נתניהו על התשלום לניר חפץ - ״זה שקר שעבד בחינם, שילמתי לו עשרות אלפי שקלים. מעולם לא ביקשתי ממנו להחזיר לי כסף״. נתניהו הביאה לחוקרים צילומים של הצ׳קים.
קלמן ליבסקינד בטוויטר: ‏חשיפה: שורת קציני משטרה בכירים - בהם מועמד למפכ"לות, שהמפכ"ל הנוכחי רוני אלשיך, חפץ ביקרו - נכשלו בבדיקות פוליגרף שנערכו בשב"כ. את שמות כולם היינו חושפים כאן, אלמלא רצה המשטרה באישון ליל לבית המשפט והוציאה צו איסור פרסום.
׳בחדרי׳ בפרוייקט מיוחד - העיתונאים החרדים המובילים בטוויטר. במקום הראשון: סיון רהב מאיר עם 122,529 עוקבים. במקום ה-2 יוסי אליטוב עם 41,016 עוקבים. מקום שלישי נתי טוקר. רביעי אריה ארליך. חמישי יענקי פרבר. שישי ישראל כהן. אח״כ: משה וייסברג, יעקב ריבלין, מלך זילרברשלג ועקיבא וייס.
עוד מפרוייקט ׳בחדרי׳ על העיתונאים החרדים המובילים בטוויטר - אלי שלזינגר, יקי אדמקר, קובי אריאלי, אבי גרינצייג, ארי קלמן, מיכאל שמש, בני רבינוביץ, מנחם טוקר, שמעון ברייטקופף ואבי מימרן. 


חדשות מדיני וביטחוני!

‏דובר צה"ל: כלי טיס של צה"ל ביצע תקיפה לעבר חוליית מחבלים ששיגרה בלוני תבערה בצפון רצועת עזה לעבר שטח ישראל.
הודעת משרד החוץ: בעקבות התרעות ומידע מודיעני שבכוונת גורמים מסויימים לבצע או לנסות לבצע פעולות חבלניות (פח"ע) נגד המתפללים הרבים שיפקדו את קברו של רבי נחמן לרגל החג ראש השנה, להלן כמה הנחיות משותפות של משרד החוץ ומשרד הבטחון חוץ. שימו לב: ציבור המתפללים שטסו לאומן לראש השנה אנא גלו הערנותכם לכל דבר חשוד, במידה ונתקלתם בחפץ חשוד ישירות לדווח לכוחות הבטחון באזור, ולהרחיק את האנשים עד לטווח של עשרה מטרים מהחפץ החשוד. כנ"ל לגבי במידה וראיתם בן אדם חשוד, ישירות לדווח לכוחות הבטחון ולשמור על קשר עין על החשוד עד הגעת כוחות הבטחון. מספר החרום הינו 112 . משרד החוץ ושירותי הבטחון עושים ויעשו ככל שביכולתם לאבטח את כלל פוקדי ומתפללי הציון, כדי שיחזרו בשלום לביתם.
פרסום ראשון: צה''ל הגביר כוננות בגבול רצועת עזה מחשש להוצאת פיגוע של ארגוני הטרור מעזה. הכוננות הוגברה בעקבות החשש להוצאת פיגוע בעקבות הלחץ ההולך וגובר מעזה ובכך שאין התקדמות בשיחות בנוגע להסדרה והכל נשאר תקוע ובאותו המקום.
בכיר החמאס צלאח ברדויל התראיין הערב לערוץ אלאקצא. להלן עיקרי דבריו : אנו הולכים על הסרת המצור. עם אבו מאזן או בלעדיו. צעדות השיבה ממשיכות בכל הכוח. ההתנגדות מוכנה להגן בני העם הפלסטיני. אבו מאזן משתף פעולה עם השב"כ הישראלי בכדי לשמור על כסאו. אנו לא מכירים בכל מה שאבו מאזן מוותר עליו בשם העם הפלסטיני. עדיף שלא ילך לאו"ם. אין תקווה לפיוס עם אדם שמבודד את עזה וסוחר בסוגיה הפלסטינית. *אבו עלי*
נשיא פרגוואי בניטס מביע צער על החלטת ישראל לסגור את שגרירותה באסונסיון וקורא לה לשוב ולשקול אותה. לדבריו, זו תגובה מוגזמת על החלטת ארצו להחזיר את השגרירות מירושלים לתל אביב (סוכנויות)
‏שר החוץ של פרגוואי: החלטת ישראל לסגור את השגרירות הייתה "מוגזמת ופזיזה, אך אנו מכבדים אותה כיוון שישראל היא מדינה ריבונית". מקור בממשל אמר לתחנת הרדיו 780 AM כי "מבחינת פרגוואי החלטת ישראל אינה שבירת כלים וכי היחסים הכלכליים בין המדינות יימשכו כרגיל"
‏נשיא פרגוואי מבהיר הערב כי מדינתו לא תסגור את השגרירות בישראל, בתגובה להחלטה הישראלית לסגור את השגרירות באסונסיון
‏סגן נשיא ארה"ב פנס שוחח עם נשיא פרגוואי בניטס בניסיון לשכנעו לבטל את ההחלטה להחזיר את שגרירות פרגוואי לת"א
טראמפ בשיחה עם מנהיגים יהודים לראש השנה: "נמשיך להגן על ישראל במוסדות בינלאומיים. יועציי קושנר, גרינבלאט ופרידמן עובדים על תכנית השלום. אמרו לי שזו העסקה הקשה ביותר ואני מתחיל להאמין שזה באמת המצב, אבל השגנו התקדמות בתוכנית"
‏שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן הבטיח בשיחת ועידה: "עד יוני 2019 נכפיל את גודל וצוות השגרירות בירושלים"
טראמפ בשיחת ועידה עם רבנים אמריקנים לכבוד ראש השנה: ארצות הברית תמנע סיוע מהפלסטינים עד אשר יסכימו לדון על תוכנית. מאמין שאפשר להגיע לעסקה עם הפלסטינים. בפתח הדברים אמר הנשיא האמריקני כי יש לו קשר אישי עמוק ליהדות בזכות בתו, חתנו ונכדיו היהודיים

חדשות בארץ!
ח"כ אורי מקלב על החלטת הפרקליטות לסגור את התיק בעניינו של הרב ישעיהו הבר: הדברים שהיום מתבהרים היו ברורים מתחילה מעל לכל ספק ואני מברך על כך.
עוד מדברי ח"כ מקלב: אנו נמשיך בחקיקה להסדרת כל נושא השתלת הכליות בישראל כך שתיווצר המסגרת הברורה בעניין מערך ההשתלות בישראל ואף יוכלו להרחיב את האפשרויות הקיימות כיום.
גידי וייץ ב'הארץ': חקירת תיק 4000 העלתה חשד לפיו אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, העסיקה את ניר חפץ מכספי ציבור, למרות שנאמר לה במפורש שעליה לשלם לו מכיסה הפרטי.
ישראל כהן בטוויטר: טיסת אל על ובה מאות חסידים המגיעים מארה״ב לחצרות האדמו״רים אמורים לנחות סמוך לכניסת השבת לאחר שהמתינו לטיסה יותר מ-4 שעות. החשש: לא יספיקו להגיע לריכוזים החרדים לפני שבת.
ליאורה ב'מעריב': בסליחות במוצ"ש האחרון בביהכנ"ס הגדול ברמת גן, לצד המפכ"ל רוני אלשיך ישב עו"ד יעקב ויינרוט, העו"ד של רה"מ נתניהו.
עמית סגל ב'מקור ראשון' - רשמו ביומן: במוצאי שמחת תורה בזמן ההקפות השניות, תתכנס מועצת גדולי התורה להכרעה הסופית על חוק הגיוס ובעקיפין גם על תאריך הבחירות.
אתר ׳לדעת׳: מלמדי ועובדי מוסדות סערט ויז'ניץ התבשרו כי יקבלו כבר לפני שבת 3 משכורות שחייבים להם משנים שעברו, זאת על רקע ההצלחה ביום ההתרמה שהסתיים אמש.
שלום ירושלמי בטורו ב'מקור ראשון' - התחושה הכללית בציבור החרדי שחוק הגיוס לא יפיל את הממשלה. החוק בסוף הוא כלום, שום דבר. כולם יודעים שהמכסות החדשות שמציע החוק הן פיקציה. המכסות מלאות כבר בחרדים שמתגייסים.
'בחדרי': דרמה בחסידות קרלין סטולין. מאבק על מוסדות הקירוב בקייב יצר קרע בין האדמו"ר לשליחו הרב בלייך.
הרב יהושע בריזל, רב הקהילה בגבעת זאב ואיש אמונו של האדמו"ר כתב מכתב דרמטי לועידת רבני אירופה על התנערות רשמית מהרב בלייך, מי שהיה שליח קרלין באוקראינה משך 25 שנה.
למרות בקשת החרדים - תאגיד השידור 'כאן' יעבור למשכנו החדש ברחוב כנפי נשרים בירושלים, בתחילת חודש חשוון תשע"ט.
ראה"מ במהלך נאומו בטקס הרמת כוסית לחברי הליכוד: איפה אלקין? הוא לא הגיע, כנראה עסוק בירושלים.
פריי ב'קו עיתונות': הסתבכות פנים-אגודאית - חצר האדמו"ר הרמ"מ מויז'ניץ הטילה וטו רשמי על מינוי יעקב ולצר למזכיר מועצת גדולי התורה. גבאי האדמו"ר התקשר לליצמן ופרוש, שטענו כי מדובר בעניין פנים-ויז'ניצאי, ונענו ב"תזכרו את זה ביום הבחירות".
עוד מפריי ב'קו עיתונות': בשל המשבר, הוזעק הלילה חנוך זייברט למעונו של האדמו"ר הרמ"מ מויז'ניץ, משם יצא כעת אחרי כשעה.
הרב ישעיהו הבר ל"ישראל היום": מהיום הראשון ידעתי שאין דברים בגו. שמתי הכל על השולחן. הצגתי חוות דעת. לא הזזתי ציפורן בלי חוות דעת משפטית. היו גורמים אינטרסנטיים כלכליים שניסו לפגוע בי כי אני עושה הכל בהתנדבות. אבל היום אני שמח ומאושר".
יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח״כ בן צור בתגובה לבחירות הוועדה למינוי דיינים: ״מברך על בחירת הדיינים ומאחל להם שיזכו להצלחה בשליחות הקודש למען מעמד בתי הדין הרבניים, מברך גם על הוספת שבעה תקנים לדיינים בזכות פועלו של הראשל״צ הגר״י יוסף״.

סיכום שנת תשע"ח!
'יפעת מחקרי מדיה': ‏סיכום סדר היום התקשורתי בתשע"ח - 20 הנושאים הבולטים במדיה הארצית. במקום הראשון הלחימה בעזה, במקום ה-10 חוק המרכולים ומאבקי השבת, במקום ה-13 חוק הגיוס.
יו״ר ש״ס השר דרעי בראיון סיכום שנה באולפן ׳קול חי׳ לאבי מימרן - ״לא חושב שהייתה שנה כל כך מבורכת כמו השנה האחרונה לכולם, כשהכל דופק ועובד ללא תקלות. כל הגזירות בוטלו. הגענו להישגים עצומים בכל תחום״.
השר דרעי באולפן ׳קול חי׳ - ״אסור להיכנס למערכת בחירות בלי שתיקנו את חוק הגיוס. אסור לתת ללפיד לחגוג על זה. הוא ינהל את מטה הבחירות שלו מחוץ ללשכת הגיוס. אסור למשוך את זה - מי ערב לנו איך תהיה הממשלה הבאה״.
עוד מהשר דרעי למימרן ב׳קול חי׳ - ״התמודדנו השנה עם סוגיות קשות כמו מתווה הכותל ואחרי מאבק קשה עצרנו את זה. עברנו מאבקים קשים מאוד גם בנושא השבת וגם בנושא הגיור. הצלחנו בחוק הגיוס להגיע להישג הגדול: מי שלומד תורה מקבל דחייה. לא מכיר בחור אחד שיש לו בעיות״.
עוד מהשר דרעי באולפן ׳קול חי׳ - ״אני לא חושב שכל שיחה מקליטים אותי. בסוף הבעיה מס׳ 1 של הציבור החרדי זה מצוקת הדיור. לצערי הרב לא פתרנו את הבעיה. אין לנו שיתוף פעולה עם ראשי הערים. אין לכם מושג מה אנחנו עוברים בדרך לבניית שפיר״.
השר דרעי באולפן ׳קול חי׳ על השלום הספרדי - ״הייתי 25 שנה בידידות עמוקה עם הראשל״צ הגר״ש עמאר. כאב לי מאוד המחלוקת והריחוק. אני שמח מאוד שזה נגמר. זה נתן לי הרבה אנרגיות וכוח, אני רואה כמה זה נותן כוח לציבור״.
עוד מהשר דרעי למימרן - ״בכ״א חשוון יום הבחירות המוניציפאליות תקבלו את התשובות לסקרים. אנחנו המפלגה שרצה בהכי הרבה מקומות בארץ. תראיין אותי בכ״ב חשוון ותראה את תוצאות האמת. שם זה לא יהיה סקר באינטרנט אלא בשטח״.
השר דרעי ב׳קול חי׳ - ״המהפכה האדירה שהובלנו בחינוך זה הצוואה של הגר״ע יוסף. יש לנו מנכ״ל מוצלח חיים ביטון שיחד עם הצוות שלו מנהלים את הרשת בהצלחה. מכל ההסכמים הקואליציונים נשאר לנו לתקן רק את תקנות המוכש״ר, מקווה שבנט יחתום על זה בקרוב״.
ראיון סיכום שנה - ח"כ יעקב אשר לגלסנר ב'קול ברמה': ״נעשים מאמצים כל הזמן לפתור את נושא הדיור אבל לצערי לא בעוצמה הנכונה. הלחץ הפוליטי מופנה בעיקר לפתרונות בנושאים מהותיים כמו קדושת השבת, הגיור והגיוס״.
ב׳כאן 11׳ - העסקן הרפואי אלימלך פירר בראיון בלעדי לעקיבא ווייס על הקשרים מאחורי הקלעים בעולם הרפואה. פירר מסכם 40 שנה בתחום.
מועצת הפרשנים של "חדשות הסקופים" בחצות בסקופים: מדוע החרדים נופלים בקלות למעשי נוכלות? איתי גדסי: "העוקצים מודעים לריחוק החרדי מהמשטרה, לראיה: מתוך 2,000 רוכשי כרטיסים רק 2 התלוננו". דוב אייכלר: "העדינות החרדית סלחנית מדי". מענדי גרוזמן: "תוצאה של חוסר מודעות ועוני. דווקא בציבור החרדי המחיר הפנימי גבוה יותר".
ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס מסכם שנה בחצות בסקופים: איש השנה: ח"כ ינון אזואלי. ההישג הגדול: חוק העירוב אחריו חוק הטלפון הכשר. על הבחירה של יעקב ריבלין: "הופתעתי". על שאיפותיו הפוליטיות: לא שואף לשמש שר".
חבר מועצת העיר ירושלים מש"ס חיים כהן מסכם שנה בחצות בסקופים: איש השנה: יו"ר התנועה אריה דרעי. "יש אברכים שבעבר השתכנזו וכיום הם בש"ס, אף סוקר לא יכול לדגום אותם. הגרי"ש אלישיב תמך עקרונית בריצה נפרדת של 'דגל'".
עוד מחיים כהן בחצות בסקופים: "המקום הרביעי ריאלי, אף אחד לא הבטיח לי קדנציה שנייה, מהרגע שהיו"ר אמר שהרשימה ממשיכה אותו דבר, אז אני מבין שאני ממשיך".
אלי ביתאן בפרויקט "אנשי השנה" של מקור ראשון על השנה של ליצמן: "לאחר שדחק את גשייד מחצר הרבי, והציג קו קיצוני ובלתי מתפשר - שיקם את מעמדו בחצר הרבי. המחיר: זעם מצד שותפיו גפני ודרעי"

הבחירות לרשויות המקומיות!
תמיכה מפתיעה ביוסי דייטש - מאיר מרגלית ח״מ העיר המיתולוגי מטעם מרצ ל׳ידיעות י-ם': "אם יש מישהו מהמועמדים שניחן באוזן קשבת הוא דווקא יוסי דייטש״.
יוסי דייטש לרפי פרלשטיין ב'ידיעות י-ם': "אני לא רוצה להיות ראש עיר של מגזר אחד, אני רוצה להיבחר בקולות של חילונים, דתיים לאומים וחרדים כאחד. אין לי כל כוונה להוביל שיח של מלחמות חרדים וחילוניים".
"כיכר": בימים האחרונים נכנס ח"כ אורי מקלב (דגל התורה) בשליחותו של יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני למשא-ומתן אינטנסיבי מול סגן השר מאיר פרוש.
׳ידיעות ירושלים׳: המועמד לראשות העיר משה ליאון שרץ בבחירות הקודמות מטעם ׳הליכוד- ביתנו׳, ביקש לעשות שימוש בשתים מאותיות מפלגת הליכוד- מחל. ח״כ דוד ביטן: ״אנחנו מתנגדים"
יוסי חביליו לפרלשטיין ב'ידיעות י-ם': "כיועמ"ש עיריית ירושלים החרדים היו מתדרכים נגדי שאני שונא חרדים ואוכל אותם לתיאבון, ורגע אחרי חבר המועצה דאז אורי מקלב היה מגיע לבקש ממני עזרה עבור מוסד כזה או אחר"
בסביבת משה ליאון אומרים ל"ידיעות ירושלים": משה ליאון ביקש להשתמש האותיות מ' ול' כי אלו ר"ת משה ליאון
טוכפלד ב"ישראל היום": ניצחון של דייטש דורש את תמיכת כלל המפלגות החרדיות, הישג שכרגע לא נמצא בידיו. ש"ס תלך עם ליאון. דגל התורה מתעכבים עם ההחלטה, וכורכים זאת עם הסכמים שונים בערים אחרות.
עוד מטוכפלד: בפעם הקודמת סבר משה ליאון שכל החרדים איתו, מש"ס ועד אגודה, רק כדי להבין שברגע האחרון ובחשאי, חסידות גור הבריזה והלכה עם ברקת. עם מאיר פרוש בבחירות לפני כן - זה נגמר במפח עוד יותר גדול.
פרלשטיין ב'ידיעות י-ם': מי שפועל עבור דייטש הם אנשי סגן ראש העיריה מאיר תורג’מן, מקורביו מספרים כי ׳הוא יעשה הכל שדייטש יבחר ויש לו לא מעט כוח בעיר׳.
פרלשטיין ב'ידיעות י-ם': אריה קינג המחוזר בימים אלה על ידי כל המועמדים, נועד עם המועמד משה ליאון, ואף מקיים שיחות עם השר והמועמד זאב אלקין המבקש את תמיכתו. למרות מסע החיזורים אחרי קינג, האחרון מעדיף ככל הנראה להעניק את תמיכתו דווקא למועמד החרדי יוסי דייטש.
עוד מפרלשטיין ב'ידיעות י-ם': בשיחות סגורות אמר קינג למקורביו כי במידה ושאר הסיעות החרדיות יתאגדו מאחורי מועמדותו של דייטש, הוא לא יהסס להיות לשון המאזניים ולתמוך בו פומבית לראשות העירייה.
רבינא ב'כיכר': לאחר איום בפיצול, מסתמן כי האחדות חוזרת לטבריה! המקובל הגר"ד קוק נפגש עם יו"ר ש"ס בטבריה אליהו זיגדון. הובטח לרב קוק את המקום הרביעי והחמישי ברשימה המאוחדת.
רמדאן דבש, יו"ר המנהל הקהילתי בצור-באהר שמריץ רשימה למועצת העיר ירושלים, בחצות בסקופים: "ישבתי שעה עם יוסי דייטש ומאוד התרשמתי, חושב לתמוך בו. הרש"פ מאיימת על מי שמתמודד. מסקר פנימי יש לי 4-5 מנדטים".
המועמד הערבי לראשות העיר ירושלים, עזיז אבו סארה, בחצות בסקופים: "להערכתי אגרוף בין 30 ל-40 אלף קול. יש דרישה ציבורית במזרח העיר לחיות כמו במערבה. בתקשורת הכללית אמרו לי שחוששים מחיבור שלנו עם החרדים".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.