רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 17 באוגוסט 2018

ידיעות כלליות


ההסדרה ישראל עם ארגון הטרור חמאס!
בשב"כ מציבים תמרור אזהרה נגד הסדרה בעזה מסר חד משמעי של ראש השב"כ לשרי הקבינט: "דחיקת אבו מאזן מתהליך ההסדרה תחזק את חמאס בגדה ותוכיח שהטרור משתלם. המהלך יחליש את המתונים ויוכיח לפלסטינים שרק דרך האלימות מביאה הישגים מול ישראל" (דנה וויס - החדשות)
החדשות:‏ שר החינוך בנט תוקף שוב את השר הביטחון וטוען : "ההסכם שליברמן דחף אליו - שגיאה.
ממפלגת 'ישראל ביתנו' נמסר בתגובה לדברי השר בנט : מאחר והשר בנט הרבה להיעדר מישיבות הקבינט בנושא עזה, כל שכן האחרונה, הוא אינו בקיא בפרטים. ברמה העקרונית אכן מתקיים ויכוח בין ימין ממלכתי ואחראי שמייצג ליברמן, לבין ימין משיחי ופופוליסטי שמייצגים בנט וסמוטריץ', שתומכים במדינה דו-לאומית ובכיבוש עזה.
הפגישה הסודית בקפריסין | פרסום ראשון: ליברמן נועד לפני חודשיים בחשאי עם השליח הקטרי על ההסכם בעזה.
פירסמנו הערב בהחדשות: האזהרה של ראש השב"כ לשרי הקבינט בעניין המתווה המתגבש שבו קאטר תשלם את משכורות הפקידים בעזה בהסכמת ישראל מעל ראשו של אבו מאזן שמערים קשיים על הפיוס עם חמאס. בשב"כ מסרו בתגובה כי ״הם מסרבים להתייחס לנאמר בדיוני הקבינט.
פקיד ישראלי בכיר מאשר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו פגש אתמול את ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל , שביקר בישראל כאורחו של היועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת. נתניהו וראש המודיעין המצרי דנו על הסכם הפסקת האש בעזה
ביטאון "א-רסאלה" המקורב לחמאס: "למרות שהחזון העקרוני היה הסכמה על הפסקת אש שתארך כשנה, לאחר דיונים שנמשכו עד שעות מאוחרות בלילה, הכריזו הפלגים כי הם מסרבים לקבוע תחומי זמן להפסקת האש ולפיהם העקרון היחיד הוא 'שקט תמורת שקט' ללא התחייבויות לסעיף זמן"
ההסדרה בדרום: אין הסכם עם חמאס. בדיוק כמו שמעולם לא הגענו להבנות עם חמאס לסיום סבבי הסלמה. בדיוק כמו שעל עסקת שליט חתמו אברהם אבינו והנביא מוחמד. מהיום שחמאס נוסד - לא היתה ממשלה שניהלה עמו כל כך הרבה מו"מ כמו ממשלות נתניהו לדורותיהן. וזה בסדר גמור - רק
דובר הג'יהאד האסלאמי, דאוד שיהאב: "הדיונים בין הפלגים יחד עם הבכירים המצרים טרם הסתיימו. הטענות של ישראל, שלפיהן הסכם הפסקת אש ברצועת עזה כבר נכנס לתוקף, הן בגדר ניסיון ליצור בלבול בניירת העסקה"סגר״ע בית שמש שמוליק גרינברג לגלסנר ב׳קול ברמה׳ - ״המפתחות כרגע אצל אבוטבול. הוא צריך להחזיר לנו תשובות. הוא יודע טוב מאוד שאם נרצה ראשות העיר אצלינו. הוא גם מכיר את המספרים״.
'החדשות': גורם ביטחוני על רקע המגעים להסדרה: "מחר יום מבחן ברצועת עזה"
ראש המלל לשעבר יעקב עמידרור לרונן כץ: ההסדר מול החמאס אינו הסכם אלא הסכמה, ואין בו מנגנון יישום. המצרים מובילים את ההסכמה הזו, אם נכון שנתניהו נפגש עם א סיסי זה אומר שהיחסים עם המצרים הם לא קרירים. להערכתי החמאס ארגון מוכה שיכולות הנזק שלו נפגעו עם הצבת כיפת ברזל וחשיפת המנהרות. הבלונים עושים הרבה רעש אך לא גורמים ממש נזק, 30 מליון שקל נזק זה כלום למדינת ישראל.
עוד עמידרור לרונן כץ: לרש"פ יש עניין שנילחם בחמאס עד החייל האחרון שלהם, האינטרס העליון של ישראל כיום זו מניעת האחיזה האיראנית בסוריה ולכן חשוב לנו שקט ברצועה גם אם זה בא במחיר של פתיחת מעברים. האיראנים מעדיפים שנלחם בעזה ומה שעוב לאיראן רע לישראל.
פרסום ראשון "המהדורה המרכזית" של חברת החדשות‏: המגעים להסדרה עם חמאס - והאזהרה של ראש השב"כ נדב ארגמן ‏ | דנה ויס: כפי שדיווחנו הערב (ה') לפרשנית המדינית של חברת החדשות, דנה ויס, נודע כי אזהרה חריפה וחד-משמעית נשמעה מפי ראש השב"כ, נדב ארגמן, לשרי הקבינט. ארגמן אמר לשרים בישיבות הקבינט האחרונות: "דחיקת אבו מאזן מתהליך ההסדרה תחזק את חמאס בגדה ותוכיח שהטרור משתלם".
עוד הזהיר ראש השב"כ מהשלכות המגעים עם חמאס: "מהלך כזה גם יחליש את המתונים ויוכיח לפלסטינים שרק דרך האלימות משיגה תוצאות מול ישראל". פנינו לשב"כ לבקשת תגובה, אך הם סירבו להתייחס לנאמר בדיוני הקבינט.
המתווה המתגבש מכניס את קטר לתמונה מעל ראשו של אבו מאזן שמערים קשיים, ולכן שליח האו"ם וגם האמריקנים פעלו ליצירת הציר העוקף הזה שבו הכסף הקטרי יכנס לרצועה בהסכמה של ישראל. ראשי מערכת הביטחון אמרו לשרים כי על פי הניסיון, כסף קטרי לא עוצר במשכורת אלא הולך למימון טרור. המהלך מדאיג גם את המצרים, ששלחו לישראל את ראש המודיעין שלהם שנפגש אתמול גם עם ראש השב"כ וגם עם ראש הממשלה וראש המל"ל.
בשלב זה הדיסאינפורמציה סביב המגעים להסדרה רבה: בישראל מתעקשים שהפסקת אש היא כל מה שעומד עכשיו על הפרק-ורק אם תחזיק מעמד כמה חודשים אפשר יהיה לדבר על הסדרה משמעיתית יותר על בסיס ההבנות של סוף מבצע "צוק איתן" וזה כרוך גם בהחזרת החללים והאזרחים. המבחן הגדול הראשון של הסיכום עם חמאס הוא כבר מחר: הפגנות, נגיעה בגדר, אלימות או הפרחת בלונים ייחשבו להפרת הסיכומים. בשורה התחתונה לא יעזרו כל ההכחשות: בישראל מדברים עם חמאס וגם מגיעים איתם לסיכומים, כעת בהיקף מוגבל בהמשך גם אולי להסדרה ארוכה. בברכה אלון שני | דובר חברת החדשות

פוליטיקה!
נועם זיגמן ב'לדעת': חה"כ ליצמן הודיע לראש עיריית חיפה על המשך התמיכה בו, ובקרוב תינתן פומביות למהלך יחד עם האדמו"ר מסערט ויז'ניץ. ייתכן והדבר יקרה עוד לפני ראש השנה. את התמיכה קיבל יהב לפני כחודש וחצי בשיחה שקיים עם ליצמן
ראש הממשלה ייחקר מחר, ככל הנראה בפעם האחרונה, בתיק בזק. בהמשך צפוי נתניהו להיחקר שוב בתיקים 1000 ו-2000 במסגרת השלמות חקירה, והחוקרים מתכוונים לעמת אותו עם החומרים שמסרו עדי המדינה.
פרלשטיין ב׳ידיעות ירושלים': ר"ע י-ם ברקת דואג למקורבים? המדינה אישרה לברקת פרסום מכרז למשנה למנכ"ל רגע לפני הבחירות.
'לדעת': בית הדין הצבאי גזר על העריק ניסן ראדה 50 יום בכלא הצבאי. צפוי להשתחרר לפני ראש השנה לאחר ניכוי שליש וחנינת ראש השנה
רשת ב׳: לקראת הבחירות המוניציפאליות - פרקליטות המדינה החליטה לסגור את תיק החקירה נגד ראש מועצת מבשרת ציון מחוסר אשמה.
יו"ר דגל התורה בגבעת זאב איציק ברנר לפרלשטיין ב'ידיעות ירושלים' : "לא אתמודד על ראשות המועצה כי אני לא רואה לכך היתכנות במערכת הבחירות הנוכחית. אם יוסי אברהמי ייתן מענה לצורכי הציבור שלנו נתמוך בו אבל הכל פתוח".
יאיר לפיד ברדיו 103: "חוק הגיוס יוביל ליותר חרדים שיתגייסו וייצאו לעבודה, לכן ליצמן מתנגד". עוד מלפיד: ליברמן התחייב שלא ישנה מילה בחוק, לכן הקואליציה תקועה בלופ, אין לי בעיה ללכת לבחירות.
המועמד לראשות העיר אשדוד אלי לחמני טוען בפייסבוק , כי לפי סקר מכון סמית, זוכה לחמני ב-46% מכלל הקולות במידה ורק הוא מתמודד, מול 32% ללסרי.
סגר״ע בית שמש שמוליק גרינברג לגלסנר ב׳קול ברמה׳ - ״המפתחות כרגע אצל אבוטבול. הוא צריך להחזיר לנו תשובות. הוא יודע טוב מאוד שאם נרצה ראשות העיר אצלינו. הוא גם מכיר את המספרים״.
עוד משמוליק גרינברג לגלסנר ב׳קול ברמה׳ הציבור החרדי בעיר הוא כיום 60%. אנחנו חצי מזה 30%. ׳הליכוד׳ עוד לא חתמו עם אבוטבול, הם מחכים לשמוע מה ׳דגל׳ יעשו. אני לא מונח מה קורה בערים אחרות, זה גם לא מעניין אותנו״.
ח"כ זוהר למימרן בקול חי: ליצמן לא קוסם ויצטרך לרדת מעץ ולהגיע לפשרה. ואם לא נצטרך ללכת לבחירות בזמן הקרוב
מגיבה לראשונה לקמפיין ההסתה! חגית משה סגר״ע י-ם למימרן ב׳קול חי׳ - ״הקמפיין שעשינו הוא לא נגד החרדים, לנציגים החרדים יש השפעה אדירה בעירייה. לא עשיתי הסתה ולא חושבת לקבל קולות מהחרדים. אל תשוו אותי לליברמן שהסית נגד החרדים״.
עוד מחגית משה ב׳קול חי׳ - ״החרדים נפגעו רק מהתמונות ולא מהקמפיין עצמו. מאז הקמפיין פתאום כולם מכניסים חרדים לרשימות שלהם״. מימרן בתגובה - ״אני חרדי אמנם אבל לא מטומטם. את צריכה להתנצל בפני מאות אלפי תושבי העיר״.
ראש מטה הדיור זאב בילסקי למימרן בקול חי: אנחנו מתיחסים לציבור חרדי כחלק בלתי נפרד, הציבור החרדי צריך צומת לב מיוחדת. ישבתי עם ראש עירית בני ברק כדי להביא פתרונות למצוקת הדיור בבני ברק ושזוגות צעירים יוכלו לעמודבמחירי הדיור. ואני מקוה שניתן בשורה מיוחדת לציבור החרדי בזמן הקרוב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.