הרה"ח עוסק
בצ"צ באמונה חיים שאולזון שליט"א
שלום וברכה
אחד"ש
מצורף בזה חלק משיחת
כ"ק אדמו"ר שבת פרשת שופטים שנת ה'תנש"א
סימן יא ,
מזה מובן הלימוד לכל
אחד ואחד בעמדנו בשבת פרשת שופטים בדורנו זה ובפרט בזמן האחרון , הרגעים האחרונים
דהגלות – שצריכה להיות עבודה בהתאם מדה כנגד מדה למצב הגאולה , לפרסם אצל עצמו
ואצל כל אלו שאפשר להגיע אליהם – שצריכים לקבל על עצמם ולקחת על עצמם [ ביתר חוזק
] את ההוראות והעצות דשופטיך ויועציך שבדורנו – מאן מלכי רבנן בכלל , ובפרט נשיא
דורנו – הבא בהמשך לרבותינו נשיאינו שלפניו – שופט דורנו ויועץ דורנו ונביא דורנו
, וכציווי התורה הנזכר לעיל , נביא אקים להם מקרב אחיהם כמוך ונתתי דברי בפיו
ודיבר אליהם את כל אשר אצונו , אליו תשמעון , וכפסק דין הרמב"ם הנזכר לעיל ,
שאם יש לאחד המעלות והשלימויות שצריכים להיות לנביא ומראה אותות ומופתים – כפי
שראינו ורואים בהמשך קיום ברכותיו אצל נשיא דורנו – הרי אין אנו מאמינים בו מפני
האות לבדו כולהו אלא מפני המצוה שצוה משה בתורה ואמר אם נתן אות אליו תשמעון , על
ידי זה שיאמר דברים העתידים להיות בעולם ויאמנו דבריו
[ כפי שראו זאת אצל
כבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר ] , ויתירה מזו , נביא שהעיד לו נביא אחר שהוא
נביא – כפי שהוא בנוגע לנשיא דורנו , ונמשך בדור שלאחריו על ידי תלמידיו כולהו –
הרי הוא בחזקת נביא ואין זה השני צריך חקירה , וצריכים לציית לו תיכף ומיד עוד
קודם שיעשה אות , ואסור לחשוב אחריו ולהרהר בנבואתו שמא אינו אמת ואסור לנסותו
יותר מדי כולהו שנאמר לא תנסו את השם אלקיכם כאשר נסיתם במסה כולהו , אלא מאחר
שנודע שזה נביא יאמינו וידעו כי השם בקרבם ולא יהרהרו ולא יחשבו אחריו כולהו ,
כיון שמאמינים בדברי הנביא , לא משום שאלו דבריו של הנביא , אלא משום שאלו דברי
הקדוש ברוך הוא על ידי נביא זה
[ אפילו לא דברי
הקדוש ברוך הוא שנאמרו על ידי נביא שני , אבל לא נאמרו אליו ] , ישנה הוראה כנזכר
לעיל , שצריכים לפרסם לכל אנשי הדור , שזכינו שהקדוש ברוך הוא בחר ומינה בעל בחירה
, שמצד עצמו הוא שלא בערך נעלה מאנשי הדור , שיהיה השופטיך ויועציך ונביא הדור ,
שיורה הוראות ויתן עצות בנוגע לעבודת כל בני ישראל וכל האנשים דדור זה , בכל עניני
תורה ומצוות , ובנוגע לחיי והנהגת היום יום הכללית , גם בבכל דרכיך [ דעהו ] וכל
מעשיך [ יהיו לשם שמים ] , עד – הנבואה העיקרית – הנבואה שלאלתר לגאולה ותיכף ומיד
ממש הנה זה [ משיח ] בא , וביחד עם הזכות – יש לכל אחד מאנשי דורנו האחריות לקבל
על עצמו את השופטיך והיועציך , ולציית להוראות ועצות טובות שלו – ובלשון רבים [
שופטיך ויועציך ] , ריבוי משפטים וריבוי עצות , נוסף על כך שזה בא
[ ומיוסד על ההוראות
והעצות ] משופטיך ויועציך , מאן מלכי רבנן , ורבותינו נשיאינו בדורות שלפני זה –
שאז יש לזה גם התוקף המובן לכל אחד בבחינת עצה טובה [ לא רק בדרך ציווי ] , שאפילו
אם הוא אוחז מעצמו
[ ואפילו אם יש לו על פי תורה ושולחן ערוך ממה
לאחוז מעצמו ] , הרי יחיד ורבים הלכה כרבים – כדעת השופטיך ויועציך – רבים , ועל
ידי הקבלה וקיום ההוראות דשופטיך ויועציך שבדורנו – נעשה על ידי זה גופא מעין
והתחלת קיום התפלה השיבה שופטינו כבראשונה ויועצינו כבתחלה בגאולה האמיתית והשלימה
[ כנזכר לעיל ] , במכל שכן מסוף מעשה במחשבה תחלה , על אחת כמה וכמה שזה כבר גם
בדיבור [ ניב שפתיים , ענין הנבואה ] , כנהוג לאחרונה לבטא את הדברים בדיבור ,
כולל ובמיוחד – שהנה הנה באה הגאולה , - ועל פי זה ישנו גם מענה על השאלה ששואלים
על כך שמדברים לאחרונה שהגאולה באה תיכף ומיד ממש – לכאורה , כיצד זה יכול לעבור
ולהצליח בצורה חלקה כל כך , כיצד יגיבו בני הבית על זה ומה יאמר העולם על כך ?!
והמענה הוא , שאילו עניני הגאולה היו חידוש , אולי היה מקום לשאלה , אבל היות
והגאולה אינה חידוש דבר , אלא כל עניני הגאולה התחילו כבר [ כבתחלה ] וכבר נמשכו
ונתקבלו בעולם הזה הגשמי התחתון שאין תחתון למטה ממנו [ בבחינת ויועציך כבתחלה ] –
לא יהיה פלא כאשר הגאולה באה תיכף ומיד ממש !
בברכת התורה משולם
צפניה
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.